Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم دهمین سالگرد گرامیداشت نجم الدین اربکان اولین نخست وزیر اسلامگرای ترکیه در آنکارا برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دهمین سالگرد درگذشت نجم الدین اربکان نخست وزیر اسبق ترکیه روز گذشته با حضور برخی مقامات سیاسی داخلی و خارجی این کشور برگزار شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(کلیک کنید)

فراخوان مقاله همایش بررسی اندیشه‌های نجم الدین اربکان

 

محمد فرازمند سفیر کشورمان نیز یکی از مدعوین این نشست بود.

فرازمند در این مراسم گفت: در دنیا سیاستمداران بزرگی آمده و رفته اند اما اربکان، تنها یک سیاستمدار نیست، بلکه در عین حال کسی است که راه را برای کسانیکه مدرسه را رها کرده اند نشان می دهد.

سفیر ایران در این خصوص نوشت: دهمین سالگرد وفات نخست وزیر فقید ترکیه مرحوم نجم الدین اربکان به دعوت حزب سعادت و با حضور دبیران کل سایر احزاب، جمعی از سیاستمداران ترک و سفرای ایران و پاکستان برگزار شد. در این مراسم به نقش مرحوم اربکان در پایه گذاری فصلی نوین در روابط ایران و ترکیه اشاره کردم.

همچنین رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در این خصوص در توییتی نوشت: از پروفسور نجم الدین اربکان، یکی از سیاستمداران ممتاز که زندگی خود را وقف مبارزه، تدریس و خدمت‌رسانی کرد، در دهمین سالگرد درگذشت وی با رحمت و احترام یاد می‌کنیم.

نجم الدین اربکان که از وی بعنوان اولین نخست وزیر اسلامگرا در ترکیه یاد می شود، در سال 1996 با ائتلاف با حزب راه راست به رهبری تانسو چیللر به نخست وزیری رسید اما یک سال بعد با اعمال فشار ارتش، از دولت کناره گیری کرد.

اربکان در 27 فوریه سال 2011 در سن 84 سالگی بر اثر نارسایی قلبی درگذشت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه ترکیه نجم الدین اربکان دهمین سالگرد نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی طالبان با ترکیه در کابل

سرپرست وزارت خارجه طالبان با جهاد ارگین‌آی، سفیر ترکیه در کابل دیدار کرد؛ بر بنیاد خبرنامه‌ وزارت خارجه طالبان در این دیدار درباره روابط دوجانبه، اقدام‌های مثبت در افغانستان، آغاز تجارت از طریق راه لاجورد، افتتاح نمایش‌گاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان گفت‌وگو شده است. 
سفیر ترکیه در این دیدار گفت که در آینده نزدیک ترکیش ایرلاین نیز پروازهایش را به افغانستان از سر خواهد گرفت.

پبش از این نیز امیرخان متقی در دیدار با سفیر ترکیه در کابل ضمن قدردانی بابت کمک‌های بشردوستانه مردم و دولت ترکیه گفته بود که طالبان تسهیلات لازم را به سرمایه‌گذاران ترک در افغانستان فراهم خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • حضور زین الدین زیدان در مراسم اهدای جوایز مسابقه اسپرینت گرندپری میامی + عکس
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • کنایه تند وزیر به آمران حجاب :هل الدین الا البغض
  • کنایه ضرغامی به برخورد تند آمران حجاب /مطهری می‌گفت «هل الدین الاالحب»، آمران می‌گویند «هل الدین الاالبغض»
  • کنایه تند ضرغامی به برخورد آمران حجاب
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • برگزاری مراسم سالگرد شهدای «خان‌طومان» در ساری
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران