Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@10:57:50 GMT

تجلیل به سبک شهرداری؛ اخراج به جای پاداش و حقوق معوقه

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۷۲۰۰

تجلیل به سبک شهرداری؛ اخراج به جای پاداش و حقوق معوقه

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، طی روزهای گذشته تعدادی از کارگران فضای سبز منطقه ۳ خرم‌آباد در تجمعی نسبت به پرداختن نشدن مطالبات خود در ماه‌های گذشته اعتراض کردند.

علاوه بر اعتراض نسبت به پرداخت نشدن حقوق که موضوع ثابت اعتراض‌ کارگران شهرداری طی سال‌های اخیر بوده است آنان نسبت به اخراج خود و به کارگیری زندانیان برای انجام کارهای مرتبط به فضای سبز نیز اعتراض داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گفته‌های مسئولان شهرداری امسال در مناقصه واگذاری نگهداری از فضای سبز خرم‌آباد یک تعاونی که وابسته به سازمان زندان‌ها بوده مناقصه مربوط به فضای سبز منطقه سوم خرم‌آباد را برنده شده است.

این تعاونی با هدف حمایت از خانواده‌های زندانیان استان ایجاد شده و قرار است برای فعالیت‌های خود از خانواده زندانیان و خود زندانیان استفاده کند و همین موضوع باعث شده تا کارگرانی که سال‌های زیادی است در قالب پیمانکارهای مختلف در فضای سبز شهر فعالیت می‌کنند از کار بیکار شوند.

در همین راستان به سراغ رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد رفتیم او با بیان اینکه مسئولان شهرداری باید آثار تصمیم ‌های خود را از جنبه‌های مختلف بررسی کنند، اظهار داشت: در تصمیم گیری‌های شهرداری که مردمی ترین نهاد کشور است نبایستی به منافع مردم به ناحق ظلم شود.

رستم کوشکی ادامه داد: در اولین روزهای مطرح شدن این موضوع تمام جوانب برنده شدن تعاونی وابسته به سازمان زندان‌ها را به مسئولان شهرداری گوشزد کردیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین این مشکلات تخصص نداشتن پیمانکار طرح برای مدیریت فضای سبز است، تصریح کرد: علاوه بر تخصص نداشتن پیمانکار در صورت استفاده از زندانیان نیروهای کار نیز در این حوزه تخصص لازم را ندارند.  

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد بیان کرد: استفاده کردن از زندانیان در راستای حمایت از خانواده آنان یک کار مثبت و پسندیده اجتماعی است اما بایستی به این موضوع توجه کنیم که با انجام این کار به تعدادی از کارگران شهرداری که جزو قشرهای ضعیف جامعه هستند آسیب اقتصادی و اجتماعی وارد نکنیم.

کوشکی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح 230 نیرو بیکار می‌شوند، خاطرنشان کرد: تعدادی زیادی از آنان تنها دارای این شغل هستند و برای آینده خود روی درآمد ناچیز حاصل از این کار حساب باز کرده اند و این امر پسندیده‌ای نیست که برای حمایت از گروهی از مردم به قشر مستضعف جامعه آسیب وارد کنیم.

وی گفت: پس از این اتفاقات سازمان زندان‌ها نسبت به این موضوع عقب نشینی داشته اما برای اینکه سازمان زندان‌ها نیز در این حوزه دچار آسیب اقتصادی نشود بایستی مسئولان شهرداری با آنان همکاری لازم را داشته باشند.

لازم به ذکر است که معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی شهرداری خرم‌آباد نیز در ارتباط با این موضوع اظهار داشت:هر ساله بر اساس قانون مسئولیت نگهداری و مراقبت از فضای سبز شهر مسال خرم‌آباد را با برگزاری مناقصه به پیمان کاران واگذار می‌کنیم و مناقصه فعلی به صورت کاملا قانونی برگزار شده و در سلامت آن هیچگونه تردیدی وجود ندارد.

عباس گرمه‌ای با اشاره به موضوع اعتراض کارگران شهرداری منطقه سه ادامه داد: این کارگران نیروهای شرکت پیمانکاری بودند که امسال مسئولیت فضای سبز این منطقه را بر عهده داشته‌ و با توجه به برنده شدن پیمانکار جدید و اینکه این پیمانکار قصد استفاده از آنان را ندارد دست به اعتراض زده‌اند.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: کارگران شهرداری خرم آباد شهرداری خرم آباد اخراج کارگران شهرداری مسئولان شهرداری سازمان زندان ها خرم آباد فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۷۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم

در جلسه‌ای با حضور سلطانی معاون دادستان قم و مسئولان شهرداری و آب منطقه‌ای استان، دستور فک پلمب ۴ حلقه چاه شهرداری قم صادر شد.

گفتنی است چند روز گذشته خبری به نقل از سازمان آب منطقه‌ای مبنی بر پلمپ ۴ حلقه چاه شهرداری قم با عنوان حراست از منابع آبی استان و بر اساس دستور مقام قضایی منتشر شد که این موضوع با واکنش شدید مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم روبرو شد.

پیام جوادیان با بیان اینکه متأسفانه شرکت آب منطقه‌ای نسبت به پلمب کامل و انسداد ۴ حلقه چاه آب خام فضای سبز اقدام نموده است، افزود: این چاه‌ها متعلق به شهرداری قم بوده و سالیان سال جهت آبیاری درختان و فضای سبز استفاده‌شده است، و این چاه‌ها در راستای جداسازی کامل آب شرب از آب خام بوده و قطعاً این اقدام غیرمسئولانه آب منطقه‌ای باعث نابودی کامل فضای سبز و درختان شهر خواهد شد.

در این راستا دستور رفع پلمب این چاه‌ها توسط معاون دادستانی استان صادر شد و این چاه فک پلمب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند
  • فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود
  • فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • تجلیل از برترین‌های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • خشم بین المللی از انگلیس برای اخراج مهاجران به روآندا