Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:09:07 GMT

آمریکا خواستار آتش بس یک جانبه در تیگرای شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۷۳۳۰

آمریکا خواستار آتش بس یک جانبه در تیگرای شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا از نظامیان اریتره و همچنین نیروهای منطقه ای «آمهارا» خواست تا فوراً با اعلام آتش بس یک جانبه، منطقه تیگرای در شمال اتیوپی را ترک کنند.

این هشدار بعد از آن صادر شد که روز گذشته، عفو بین الملل ارتش اریتره را به قتل عام در تیگرای متهم کرد.

در همین راستا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا خواستار همکاری شرکای بین المللی واشنگتن به ویژه اتحادیه آفریقا و شرکای منطقه ای خود برای فرونشاندن بحران تیگرای شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درگیری ها در تیگرای از نوامبر ۲۰۲۰ و بعد از آن آغاز شد که دولت اتیوپی، «جبهه آزادیبخش خلق» تیگرای را به حمله به یک پایگاه نظامی متهم کرد. از زمان آغاز درگیری، حدود ۴۰ هزار شهروند اتیوپی به سودان گریخته اند.

در حال حاضر، به دلیل قطع اینترنت و دشواری در ورود به این منطقه، تائید یا تکذیب ادعاها درباره بروز خشونت سخت است اما ساکنان محلی، امدادرسانان و مسئولان منطقه ای، حضور نیروهای اریتره در اتیوپی را تائید کرده اند هرچند آدیس آبابا و اسمره این موضوع را تکذیب می کنند.

اریتره بین سال های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۰، زمان تسلط جبهه آزادیبخش خلق تیگرای بر ائتلاف حاکم در اتیوپی، وارد یک جنگ مرزی خونین با این کشور شد.

کد خبر 5157906 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: اریتره تیگرای اتیوپی سازمان عفو بین الملل ایالات متحده امریکا آنتونی بلینکن ایالات متحده امریکا عراق سوریه عربستان سعودی ایران جو بایدن روسیه جمال خاشقجی رژیم صهیونیستی فلسطین برجام داعش افغانستان ارمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۷۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای نگهبان طرح ساماندهی مسکن را تائید کرد

دریافت 6 MB کد خبر 6097061

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • صهیونیست‌ها در مخمصه!
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • شورای نگهبان طرح ساماندهی مسکن را تائید کرد
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • دانشجویان آمریکایی، خواستار انتفاضه جهانی
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند