Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به تجاوز اخیر آمریکا به استان دیرالزور در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق و بمباران مواضعی در این استان، «برونو رودریگس» وزیر امور خارجه کوبا با انتشار پیامی توییتری ضمن محکوم کردن این اقدام واشنگتن نوشت: این [حمله] نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی کشور [دوست و] برادر و حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رسانه‌های کوبا همواره روابط دو جانبه این کشور آمریکای لاتین و سوریه را مثبت ارزیابی کرده و دولت کوبا نیز بارها، ضمن نفی هرگونه مداخله خارجی در امور سوریه، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور را یادآور شده است.  

وزارت خارجه ونزوئلا نیز بامداد شنبه در صفحه توییترش نوشت: کاراکاس حمله نظامی ایالات متحده به خاک سوریه را به شدت محکوم می‌کند و همبستگی قاطع خود با مردم و دولت آن کشور برادر را ابراز می‌دارد.

وزارت خارجه ونزوئلا افزود: جای تأسف است که واشنگتن به جنگ بی پایان باز می‌گردد و از دیپلماسی و قوانین بین‌المللی فاصله می‌گیرد.

تنها یک ماه از ورود جو بایدن به کاخ سفید نمی‌گذرد که «جان کربیم سخنگوی پنتاگون پنجشنبه شب در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: به دستور رئیس جمهوری بایدن، نیروهای ارتش آمریکا عصر امروز حملات هوایی علیه زیر ساخت‌های مورد استفاده گروه‌های شبه نظامی عراقی در شرق سوریه انجام دادند.

وی مدعی شد که این حملات در پاسخ به حملات اخیر علیه  کارکنان آمریکا و ائتلاف در عراق و تهدیدهای مداوم این افراد انجام شده است.

وزارت امور خارجه سوریه نیز شامگاه جمعه در بیانیه ای ضمن محکومیت نخستین حمله هوایی دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به منطقه مرزی سوریه با عراق، از واشنگتن خواست، رویکرد خصمانه خود در قبال دمشق را تغییر دهد.

برچسب‌ها کوبا سوریه جو بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کوبا سوریه جو بایدن کوبا سوریه جو بایدن اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۷۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب فرستاده جدید آمریکا در خاورمیانه؛ نمایش جدید بایدن در غزه

رئیس جمهور آمریکا برغم حمایت های همه جانبه نظامی و امنیتی واشنگتن از اسرائیل در جنگ کنونی علیه غزه، «لیز گرانده» را به عنوان فرستاده ویژه جدید آمریکا در امور بشردوستانه خاورمیانه (غرب آسیا) منصوب کرد.

به گزارش مشرق، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی (۶ اردیبهشت) با انتشار بیانیه ای در این زمینه به فعالیت‌های لیز گرانده در عملیات سازمان ملل در امور بشردوستانه و توسعه در یمن، و ایجاد ثبات در بیش از بیست شهر آزاد شده از دست داعش در عراق اشاره کرده است.

بلینکن بدون اشاره به حمایت های همه جانبه آمریکا از اسرائیل در جنگ کنونی علیه غزه افزود: دهه‌ها تجربه بشردوستانه لیز گرانده ، زمینه ای که توسط دیوید ساترفیلد و تیمش برای رسیدگی فوری به بحران انسانی در غزه ساخته شده بود را گسترش خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین بدون اشاره به نقش واشنگتن در بحران کنونی غزه با حمایت های نظامی و امنیتی از اسرائیل ادامه داد: «بایدن این سمت را بلافاصله پس از حملات تروریستی هولناک ۷ اکتبر ایجاد کرد تا دیپلماسی منطقه ای آمریکا را برای افزایش کمک های بشردوستانه به غزه هدایت کند. »

بلینکن اضافه کرد: در هفت ماه گذشته دیوید ساترفیلد - یکی از دیپلمات های ارشد و با تجربه ما - این تلاش را رهبری کرده است. کمک های خستگی ناپذیر او در گسترش تلاش های کمک های بشردوستانه در غزه ضروری بوده است.

وزیر خارجه آمریکا افزود: من همچنان از تجربه، خرد و مشاوره دیوید در مورد این مسائل بهره خواهم برد، زیرا او به عنوان مشاور ارشد به وزارت امور خارجه خدمت خواهد کرد.

بلینکن گفت: ما مشتاقانه منتظریم که لیز گرانده در این کار مهم رهبری کند. لیز اخیراً به عنوان رئیس و مدیر عامل مؤسسه صلح آمریکا خدمت کرده است. او نزدیک به سه دهه تجربه خارج از کشور را در رهبری، مدیریت و هماهنگی عملیات پیچیده سازمان ملل متحد در برخی از سخت ترین بحران ها در کارنامه دارد

وزیر خارجه دولت بایدن اضافه کرد: لیز گرانده سابقه کار گسترده ای در آفریقا و خاورمیانه دارد از جمله تجربه های وی شامل رئیس عملیات بشردوستانه و توسعه سازمان ملل در یمن، جایی که یکی از بزرگترین عملیات سازمان ملل در سطح جهانی می شود. لیز همچنین مسئول عملیات بشردوستانه، تثبیت و توسعه سازمان ملل به عنوان معاون ماموریت سیاسی سازمان ملل متحد در عراق در طول مبارزات علیه داعش خدمت می کرد.

بلینکن ادامه داد: ارائه کمک های بشردوستانه نجات بخش به غزه نیاز به افزایش و تداوم دارد. تجربه منحصر به فرد لیز در نظارت بر تلاش های مشابه در شرایط پیچیده و خطرناک به او اجازه می دهد تا این تلاش شبانه روزی را ادامه دهد. آمریکا از همه راه‌های ممکن برای اطمینان از رساندن کمک‌ها به آسیب‌پذیرترین جمعیت‌هایی که به آن نیاز دارند استفاده خواهد کرد و سعی خواهد کرد از کارمندان بشردوستانه فعال در منطقه محافظت کند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • انتصاب فرستاده جدید آمریکا در خاورمیانه؛ نمایش جدید بایدن در غزه
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • بلینکن وارد چین شد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • رأی الیوم:حاکمیت اردن استمرار جغرافیای راهبردی رژیم صهیونیستی است