Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-05@14:52:17 GMT

امنیت معاملات خودرو افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۷۶۸۹

امنیت معاملات خودرو افزایش می یابد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان تهران، علی دیزجی معاون قضایی رئیس کل و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از طراحی و راه اندازی سامانه ثبت معاملات خودرو خبر داد و بیان کرد: یکی از معضلات جامعه که باعث افزایش تعداد پرونده‌های وارده به محاکم قضایی می‌شود، اختلافات و جرایمی است که در حوزه خرید و فروش خودرو اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به منظور پیشگیری از جرایم و دعاوی ناشی از خرید و فروش خودرو مانند سرقت، جعل، فرار مالیاتی، ایجاد و فعال سازی سامانه ثبت معاملات خودرو ضروری است و در همین راستا این معاونت با دعوت از مسئولان ذی ربط خواستار فعال سازی سامانه ثبت معاملات خودرو شده است.

معاون قضایی رئیس کل و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: این سامانه دارای مزایایی از قبیل افزایش ضریب امنیت معاملات، شفاف سازی اطلاعات و یکسان سازی فرآیند تنظیم قراردادها بوده و در نهایت موجب کاهش ورودی پرونده‌ها می‌شود که امیدواریم با توجه به مهیا بودن مقدمات امر تا پایان سال جاری سامانه مذکور به صورت رسمی راه اندازی و اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد.

بر اساس این گزارش، یکسان سازی فرآیند تنظیم و ثبت قراردادها، جلب اعتماد مردم برای مراجعه به نمایشگاه ها، حفظ و نگهداری سوابق قراردادهای واحدهای صنفی، جلوگیری از فروش همزمان یک خودرو به بیش از دو نفر، جلوگیری از فعالیت فروشندگان و نمایشگاه داران غیرمجاز، مکانیزه کردن فعالیت نمایشگاه داران و حذف قولنامه‌های دستی از جمله اهداف این طرح است.

کد خبر 587718 برچسب‌ها خودرو - خرید و فروش

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خودرو خرید و فروش معاملات خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۷۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپایداری‌های جوی در بوشهر افزایش می‌یابد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، سامانه بارشی که در چند روز گذشته در استان فعال بود، به‌تدریج در حال خروج از استان است، اما همچنان در ساعت‌هایی از امروز بعد از ظهر رشد ابر در ارتفاعات و مناطق شرقی استان و بارش پراکنده باران در این مناطق دور از انتظار نیست.

طلیعه محمدی از ورود سامانه بارشی جدیدی به استان در اواسط هفته خبر داد و افزود: برای روز دوشنبه و سه‌شنبه، افزایش ناپایداری‌ها در مناطق شمالی و مرکزی استان و بارش پراکنده باران، گاهی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی جهت وزش باد را تا ظهر فردا متغیر، بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰، گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا را ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی کرد.

به گفته این کارشناس هواشناسی استان بوشهر، فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۵:۳۰ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۱۱:۲۰، مد دوم ساعت ۱۷:۰۵ و جزر دوم ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • آغاز دور جدید فروش خودروهای وارداتی در سال جدید + جزئیات | ثبت نام جدید انجام می‌شود؟
  • آغاز دور جدید فروش خودروهای وارداتی در سال جدید + جزئیات
  • ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند
  • ثبت نام فروش نقدی ایران خودرو / تحویل ۹۰ روزه پس از ثبت نام در سامانه یکپارچه
  • ناپایداری‌های جوی در بوشهر افزایش می‌یابد
  • تولید لاستیک افزایش یافت/ فروش سایزهای بالای ۱۵ زیر قیمت مصوب
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • امروز جمعه بارش در این ۱۷ استان شدت می یابد | سامانه بارشی جدید از دوشنبه وارد کشور می‌شود
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت