Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-05@04:13:35 GMT

واردات نفت چین کاهش می یابد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۷۷۸۲

واردات نفت چین کاهش می یابد

پالایشگران چینی با افزایش قیمت نفت خام، خرید را کاهش می‌دهند.

به گزارش رویترز، منابع صنعتی و تحلیلگران اعلام کردند که واردات نفت خام چین در سه ماه دوم امسال و در پی افزایش قیمت شاخص نفت خام برنت و رسیدن آن به بالاترین سطح ۱۳ ماه اخیر، کاهش می‌یابد.

پالایشگران چینی با کاهش تقاضای نفت و کاهش حاشیه سود، برای توقف فعالیت‌ها به‌منظور انجام عملیات تعمیرات اساسی و نگهداری برنامه‌ریزی شده آماده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار بهبود تقاضای جهانی سوخت و کاهش عرضه نفت عربستان و آمریکا سبب شده است قیمت نفت برنت این هفته به بالاترین حد خود از ماه ژانویه ۲۰۲۰ برسد و حدود ۳۰ درصد نسبت به ژانویه افزایش یابد.

منابع صنعتی و تحلیلگران گفتند: پالایشگاه‌های مستقل چین که یک‌پنجم تقاضای واردات این کشور را به خود اختصاص می‌دهند، با ورود به فصل کاهش تقاضا تمایلی برای خرید ندارند، این در حالی است که حاشیه‌های سود داخلی هنوز نتوانسته‌اند به افزایش خیره‌کنده قیمت‌های جهانی برسند.

یک منبع پالایشگاهی چین گفت: تقاضا اکنون بسیار کند است و محموله‌های بسیاری برای انتخاب وجود دارد.

یک منبع پالایشی آسیایی با اشاره به افزایش تعداد محموله‌های فروخته نشده که قرار است در ماه‌های مارس و آوریل به آسیا برسد، گفت: نبود تقاضای قابل توجه، به علاوه شرایط بکواردیشن شدید (شرایطی که قیمت محموله‌های نقدی از قیمت‌های آتی آن بیشتر می‌شود) فشار زیادی را بر بازرگانان وارد می‌کند.

 

برچسب هاچین نفت برنت واردات نفت چین

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: چین نفت برنت واردات نفت چین آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۷۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی پس رفت

قیمت طلا برای دومین سقوط هفتگی متوالی تعیین شد و ‌می‌تواند نشانه‌های بیشتری در مسیر سیاست‌گذاری فدرال رزرو ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا تقریباً بدون تغییر در ۲۳۰۲ دلار و ۵۱ سنت بود. قیمت‌ها در این هفته بیش از یک درصد کاهش یافت. هر اونس طلای آمریکا ثابت ماند و در ۲۳۱۰ دلار و ۴۰ سنت قرار گرفت.

اس‌پی‌دی‌آرگلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۱۷ درصد کاهش یافت و از ۸۳۱.۰۴ تن در روز چهارشنبه به ۸۲۹.۶۰ تن در روز پنجشنبه رسید.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۶.۶۵ دلار رسید و در هفته نزدیک به دو درصد کاهش یافت. پلاتین حدود ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۹۵۷.۱۵ دلار رسید و در مسیر افزایش هفتگی قرار گرفت. پالادیوم با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۳۷.۵۷ دلار رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • طلای جهانی پس رفت
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!
  • پیش‌بینی یک فعال بازار: طلا در هفته آینده به این قیمت می‌رسد
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت