Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند به علت شیوع ویروس کرونا و گسترش میزان دورکاری، مشکلاتی مانند خستگی چشم روز به روز در حال افزایش است.

 بررسی‌هایی که در این زمینه در انگلیس انجام شده نشان می‌دهد استفاده از گوشی و تبلت در سراسر جهان شدت گرفته و تبعات گسترش بیماری کرونا نیز این مشکل را تشدید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقاتی که شرکت لن استور در لندن در این زمینه در ده‌ها کشور جهان انجام داده، حاکیست حدود ۵.۲ میلیارد نفر در سراسر جهان از گوشی‌های هوشمند و ۴.۵۴ میلیارد نفر در دنیا از اینترنت استفاده می‌کنند. هر کاربر به طور متوسط ۴۰ درصد از زمان بیداری خود را صرف استفاده از اینترنت می‌کند و بنابراین هر فرد در روز ۶ ساعت و ۴۳ دقیقه را به اینترنت متصل است.

همچنین افراد هر روز به طور متوسط حدود ۱۴ ساعت را صرف نگاه کردن و زل زدن به نمایشگرهای گوشی و تبلت می‌کنند و فیلیپین درصدر کشورهایی است که اتباعش به شدت به استفاده از این وسایل عادت دارند و همین مساله خطر ابتلاء به بیماری‌های چشمی را در آنها افزایش داده است.

در میان کشورهای مختلف جهان، برزیل، تایلند و آفریقای جنوبی بیش از دیگر کشورها با مشکل ضعف بینایی به علت استفاده زیاد از وسایل الکترونیک و دیجیتال دست و پنجه نرم می‌کنند. بخش اعظم این ضعف بینایی ناشی از استفاده فراوان از گوشی‌های هوشمند است. به طور متوسط، ۹۴ درصد از مردم کشورهای ورد مطالعه دارای گوشی‌های هوشمند بوده اند و به طور متوسط ۳.۲۲ ساعت در روز را مشغول استفاده از آنها بوده اند.

آفریقای جنوبی با ۵.۰۹ ساعت استفاده در روز در رتبه اول، برزیل با ۴.۳۶ ساعت استفاده در روز در رتبه دوم و فیلیپین با ۴.۳۴ ساعت استفاده در روز در رتبه سوم بوده است. اما با افزوده شدن مدت زمان استفاده از لپ تاپ و رایانه‌های رومیزی این رقم به ۴.۳۱ ساعت در روز رسیده است. در برخی کشورها افراد بیش از ۴ ساعت از زمان خود را پشت لپ تاپ می‌گذرانند و مدت زمان مشاهده تلویزیون نیز از ۳.۱۵ ساعت در روز فراتر می‌رود.

در عین حال متوسط زمان استفاده از کنسول‌های بازی از ۰.۹۴ ساعت در روز فراتر نمی‌رود. از جمله بیماری‌های چشمی که به دنبال استفاده شدید از گوشی و تبلت و رایانه در افراد ایجاد می‌شود می‌توان به خشکی چشم، فشار چشم، سردرد، تاری دید، عدم تمرکز در هنگام دیدن محیط اطراف و غیره اشاره کرد.

فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گوشی های هوشمند طور متوسط ساعت در روز ۴ ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۸۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹ درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد.

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

کد خبر 6087759 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟
  • بهار پربارش امسال با افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • پرسپولیس با خستگی راه مقابل آلومینیوم!
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • خستگی و سرعت غیر مجاز دو عامل تصادفات پایتخت
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت