Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: احداث فاز چهارم کارخانه سیمان دورود از مصوبات سفرهای هیئت دولت به استان لرستان است که هنوز عملیاتی نشده و به‌عنوان یکی از مطالبات جدی مردم این شهر صنعتی همواره مطرح بوده است.

اجرای این مصوبه ازآنجا اهمیت دارد که احداث فاز چهارم کارخانه سیمان دورود علاوه بر اینکه زمینه توسعه این صنعت بزرگ را در شهرستان دورود فراهم می‌آورد، می‌تواند منجر به انتقال کارخانه سیمان از مرکز شهر و رفع آلودگی هوای دورود به‌عنوان معضلی ۳۰ ساله شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توقف فاز چهار سیمان دورود با گذشت بیش از ۱۵ سال

از سوی دیگر در حال حاضر کارخانه سیمان دورود با فعالیت چند دهه‌ای خود در این شهرستان با معضل فرسوده بودن خطوط تولید مواجه است، موضوعی که موجب افزایش هزینه‌های این واحد صنعتی و در نتیجه به مخاطره افتادن حیات این واحد تولیدی شده است.

همچنین راه‌اندازی فاز چهارم کارخانه بزرگ سیمان دورود علاوه بر توسعه هر چه بیشتر این صنعت در شهرستان دورود زمینه ایجاد اشتغال در این بخش و ارتقای صنعتی دورود را فراهم می‌سازد، موضوعی که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذاشت.

با این تفاسیر پروژه فاز چهارم کارخانه سیمان دورود ازآنجا اهمیت دارد که علاوه بر بسترسازی برای خروج این واحد آلاینده از شهر، می‌تواند در راستای افزایش ظرفیت صنعت سیمان لرستان و همچنین به‌کارگیری جوانان جویای کار گامی مؤثر باشد.

حسین گودرزی نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در این رابطه اظهار داشت: احداث فاز چهار کارخانه سیمان دورود از حدود ۱۵ سال پیش در دستور کار قرار گرفته است.

وعده اختصاص ۳۰۰ میلیارد برای تکمیل پروژه

وی عنوان کرد: متأسفانه این پروژه پیشرفت آن‌چنانی نداشت چرا که هولدینگ سیمان «شستا» اعتقادی به ساخت کارخانه جدید سیمان نداشت و به نوعی پدیده‌ای سیاسی شده بود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلساتی که اخیراً با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته‌ایم، ایشان «شستا» را ملزم کردند که از منابع داخلی فعلاً ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل فاز چهار کارخانه سیمان دورود اختصاص دهند.

کد خبر 5157986

منبع: مهر

کلیدواژه: کارخانه سیمان نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس حسین گودرزی ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه زلزله مشهد شیراز بوشهر کرونای انگلیسی بارش برف گرگان اردبیل عکس استانها کارخانه سیمان دورود فاز چهارم کارخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی ارشاد لرستان، «سید غلامرضا نعمت‌پور» با حکم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، به‌عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود معرفی شد.

در بخشی از حکم اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برای این انتصاب جدید، آمده است: نظر به تجارب ارزشمند جنابعالی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دینی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، به‌عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود منصوب می‌شوید.

«نعمت‌پور» دارای مدرک کارشناسی‌ارشد تهیه‌کنندگی مستند از دانشگاه صداوسیما تهران، عضو انجمن فیلم کوتاه خانه سینما و انجمن سینمای جوان خرم‌آباد و عضو انجمن عکاسان ایران است و مشارکت‌درساخت بیش از سی فیلم کوتاه به‌عنوان تصویربردار، صدابردار، تدوینگر و... در کارنامه او قرار دارد.

دریافت سیمرغ بلورین جشنواره بین‌المللی فجر و کسب چندین جایزه ملی و بین‌المللی دیگر در کارنامه این هنرمند جوان و انقلابی وجود دارد.

ازجمله سوابق وی می‌توان معاون امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلاممی لرستان کارشناس امور سینمایی اداره کل، معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌آباد، مسئول روابط‌عمومی و واحد فیلم و عکس حوزه هنری لرستان به مدت ۴ سال، مسئول واحد فیلم بسیج هنرمندان اشاره کرد.

کد خبر 6093836

دیگر خبرها

  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان
  • دامپروری یکی از مزیت‌های لرستان محسوب می‌شود
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • فیلم/ تحقق وعده یک میلیون اشتغال در دولت سیزدهم
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید
  • مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها
  • محکومیت ۲۳۶ میلیاردی مدیرعامل یک کارخانه آرد