Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@21:37:27 GMT

پیش‌بینی آغاز آلزایمر با هوش مصنوعی

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۸۵۲۲

پیش‌بینی آغاز آلزایمر با هوش مصنوعی

پژوهشگران کره‌جنوبی سعی دارند با کمک هوش مصنوعی، به پیش‌بینی آغاز بیماری آلزایمر در انسان بپردازند.

گروهی از پژوهشگران کره جنوبی با کمک یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی، به بررسی ژن "PLCg1" در مدل‌های مبتلا به بیماری آلزایمر پرداخته‌اند و اتصالات جدیدی را در آن یافته‌اند.

نوع اتصالات، بیان ژن را تنظیم می‌کند و بر فنوتیپ‌های گوناگون اثر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خصوص، انواع ژنتیکی ناشی از نوع اتصال آران‌ای، اغلب در افراد مبتلا به اختلالات رشد عصبی یافت می‌شود.

این گروه پژوهشی توانستند اتصالات پنهان شده در رونوشت ژنتیکی را به واسطه هوش مصنوعی مبتنی بر یادگیری عمیق، در مدل‌های مبتلا به بیماری آلزایمر مشخص کنند.

آنها با کمک یادگیری عمیق، ۱۴ محل اتصال جدید را در ژن PLCg1 مشخص کردند که عنصر اصلی مکانیسم انتقال سیگنال به شمار می‌روند. همچنین، تجزیه و تحلیل‌ها، یک محل اتصال جدید را در اگزون ۲۶ انسان و در ژن PLCg1 نشان دادند.

بررسی‌ها، پردازش غیرعادی آران‌ای را در اگزون ۲۷ ژن PLCg1 در مغز موش‌های مبتلا به بیماری آلزایمر نشان داد.

پژوهشگران در این بررسی برای نخستین بار نشان دادند که تنوع ژنتیکی موسوم به "SNV"، به تغییر آمینواسیدهای پروتئین‌ها در اگزون ۲۷ منجر می‌شود. این ناحیه، اهمیت زیادی برای هم‌ایستایی دارد زیرا توالی جهش یافته، توالی محافظت شده تکاملی است که در گونه‌های متفاوت مانند انسان، میمون، موش، مرغ، ماهی، گورخر و غیره صورت می‌گیرد.

دکتر "جائه یئول جو"(Jae-Yeol Joo)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: انواع نوظهور کروناویروس در انگلستان گزارش شده‌اند که قابلیت انتقال آنها نسبت به ویروس‌های پیشین بیشتر است.

این انواع کروناویروس، جهش یافته‌اند و آمینواسید پروتئین خوشه‌ای خود را تغییر داده‌اند.

جو افزود: پژوهش‌های ما، اطلاعات و روش‌های ارزشمندی را برای بیماری‌های گوناگون انسانی ارائه خواهند داد. این پژوهش‌ها به واسطه بررسی مغز با استفاده از هوش مصنوعی صورت می‌گیرند تا امکان درک بیماری‌های گوناگون از جمله آلزایمر را فراهم کنند. بدین ترتیب، ما می‌توانیم به اطلاعات مهمی در رابطه با تشخیص و درمان دست پیدا کنیم./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بیماری آلزایمر هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۸۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل دختر اصفهانی مبتلا به اتیسم به دست مادرش

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته تصویری از دختر بچه ۱۱ ساله مبتلا به اتیسم در شبکه‌های مجازی منتشر شد، در این تصویر عنوان شده بود که دیانا روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ساعت ۱۲ ظهر حوالی خیابان ۲۴ متری اول اصفهان گم شده است.

کاربران زیادی برای پیدا شدن این دختر بچه در فضای مجازی تلاش کردند. اما امروز سرهنگ حسین ترکیان، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از قتل این دختر خبر داد و گفت: در بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که مادر این دختر وی را به قتل رسانده است.

وی گفت: در پی وصول شکایت مادری مبنی بر فقدان دختر ۱۱ ساله، موضوع در دستور کار کاراگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی استان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان افزود: با توجه به حساسیت موضوع، بررسی‌های تخصصی کاراگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی استان اصفهان آغاز که در نتیجه اقدامات صورت گرفته مشخص شد مادر طفل گمشده، با اظهارات ضد و نقیض خود قصد گمراه کردن پلیس را دارد، لذا دستگیر و طی بازجویی‌های فنی و تخصصی و در مواجهه با مدارک و ادله کاراگاهان جنایی، پرده از راز قتل دختر ۱۱ ساله خود برداشت و گفت:
در روز حادثه دخترم را به یک باغ متروکه خارج از شهر بردم و اقدام به وارد کردن چندین ضربه چاقو به وی کرده، سپس جنازه او را آتش زده و از محل متواری شدم و با مراجعه به پلیس، مفقودی اش را اعلام کردم.

سرهنگ ترکیان خاطر نشان کرد: با اعتراف مادر به قتل دختر ۱۱ ساله خود، کاراگاهان به صحنه جرم اعزام و جسد سوخته شده طفل، کشف شد.

وی افزود: قاتل به همراه پرونده متشکله، جهت انجام اقدامات قانونی و بررسی علل و انگیزه جرم، در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

کد خبر 6090901

دیگر خبرها

  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • قتل دختر اصفهانی مبتلا به اتیسم به دست مادرش
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است