Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@16:29:59 GMT

خودداری از کاشت درخت در حریم شبکه برق

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۸۸۰۱

خودداری از کاشت درخت در حریم شبکه برق

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد رضا منصوری صبا معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز، با اشاره به قرارداشتن در ایام درختکاری، از شهروندان درخواست کرد که از کاشت درختان نامناسب و بلند قامت در محدوده حریم شبکه‌های برق پرهیز کنند.

او، با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز به معنای کمک به پاکیزگی محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی  در کلانشهر‌ها است، گفت: شهروندان برای انتخاب درخت مناسب،  باید با کارشناسان مرتبط مشورت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منصوری صبا، بیان کرد: مطابق استاندارد‌های جهانی، برای شبکه‌های برق به دلیل مخاطراتی که برای شهروندان به همراه دارد، حریمی در نظر گرفته شده که رعایت این حریم الزامی است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز، با تاکید بر اینکه رعایت حریم، حتی در کاشت درخت باید رعایت شود،  تصریح کرد: شهروندان  در این ایام اگر قصد کاشت درخت را دارند، باید متوجه باشد که درختی مناسب با محیط و شرایط محیطی بکارند.

او با بیان اینکه کاشت نهال‌هایی که رشد طولی داشته و قامت بلندی پیدا خواهند کرد، در محدوده حریم شبکه و تجهیزات برق، ممنوعیت قانونی دارد،ادامه داد: درگیر شدن شاخه درختان با شبکه برق، علاوه بر از بین بردن درخت، منجر به مخاطراتی جدی برای شهروندان می شود.

منصوری‌صبا، افزود: شعاع محدوده حریم شبکه برق ۲ متر و ۱۰ سانت است، که در شیراز محدوده شبکه‌ها و تجهیزات برق باید از درختان کوتاه قامت مناسب با شرایط محیطی استفاده شود.

معاون توزیع نیروی برق شیراز با تاکید براینکه شهروندان به شکل جدی از کاشت درختان اکالیپتوس در سطح شهر باید پرهیز کنند، اضافه کرد:  درخواست ما از شهروندان این است که درختان بلندقامت نظیر سرو و کاج، چنار، نخل را در محدوده شبکه برق  نکارند. 

انتهای پیام/ت 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاشت درخت شبکه برق کاشت درخت حریم شبکه شبکه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: در یک‌سال گذشته ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای یزد، مهدی منصوری با اشاره به به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها اظهار کرد: در این راستا تاکنون در ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، حد حریم و بستر انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲.۳ رودخانه‌ها دیواره ساحلی کشیده شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد اشاره کرد و گفت: ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه انجام شده بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد، همچنین در یک‌سال گذشته ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شده است.

منصوری تاکید کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

کد خبر 749193

دیگر خبرها

  • مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر پلمب شد
  • بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند