Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: با توجه به شرایط موجود در خصوص دو سد امیرکبیر و طالقان برای فصل گرم سال آینده نگرانی وجود ندارد.

داوود نجفیان در خصوص آخرین وضعیت دو سد امیرکبیر(کرج) و طالقان، گفت: طبق آخرین آمار در حال حاضر سد کرج از ۱۷۹ میلیون مترمکعب ظرفیت، ۹۷ میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد و ۸۲ میلیون مترمکعب از ظرفیت آن خالی است؛ این نشان می‌دهد که در حال حاضر ذخیره سد کرج نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو میلیون مترمکعب یعنی حدود یک درصد بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفیان افزود: از ۴۲۰ میلیون مترمکعب ذخیره سد طالقان هم در حال حاضر ۲۶۶ میلیون مترمکعب پر است. این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۶۹ میلیون مترمکعب بود که البته سه میلیون مترمکعب اختلاف عدد قابل توجهی نیست.

وی ادامه داد: آمار و ارقام نشان می‌دهد که وضعیت دو سد امیرکبیر و طالقان خوب است؛ ضمن اینکه با توجه به بارش‌های بهاری که طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی نرمال ارزیابی شده است، ما باید برای مهار سیلاب‌های احتمالی مقداری از ظرفیت دو سد را خالی نگه داریم.

این مسئول در خصوص میزان بارندگی‌های استان از ابتدای سال جاری تاکنون هم گفت: از مهرماه تاکنون ۲۶۰ میلیمتر بارندگی در البرز داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته که ۳۰۰ میلیمتر بارش ثبت شده حدود ۱۵ درصد کاهش داشته است اما با توجه به بارش‌هایی که برای هفته آینده و فروردین ماه پیش‌بینی شده امیدواریم وضعیت بهتر شود.

وی در پایان گفت: به طور کلی با توجه به شرایط موجود در خصوص دو سد امیرکبیر و طالقان برای فصل گرم سال آینده نگرانی وجود ندارد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: میلیون مترمکعب دو سد امیرکبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان

زهیر درگاهپور رئیس مرکز بهداشت تاکستان گفت: ۲۵۳۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف، در طرح نظارتی و تشدید بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان تاکستان در فروردین سال ۱۴۰۳ ضبط و از چرخه عرضه خارج شد. 

وی بیان کرد: در روز‌های پایانی فروردین ماه ۱۴۰۳ و پس از طی مراحل قانونی، این مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف، معدوم شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: توقیف و کشف و ضبط اجناس تاریخ گذشته و فاسد و غیرقابل مصرف، به منظور کنترل و بررسی مواد غذایی عرضه شده در سوپرمارکت ها، فروشگاه‌ها و انبار‌های بزرگ مواد غذایی، از وظایف نظارتی بازرسان بهداشت محیط، برای تامین سلامت مردم است؛ که این امر با هماهنگی شهرداری و دادستان عمومی و انقلاب تاکستان، اجناس، کشف و ضبط و معدوم می‌شود. 

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • آورد آب سد دز خوزستان در حد سیلاب نیست
  • اعلام آماده‌باش در مناطق نفت‌خیز جنوب برای آب‌گرفتگی‌های احتمالی
  • هلال احمر زنجان به حالت آماده باش درآمد
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز