Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: میزان کمک‌های مردمی اهدا شده به ۴۳ موسسه خیریه، سازمان مردم نهاد در سطح کشور دارای مجوز دریافت کمک‌های مردمی و در زمان پاسخ به همه‌گیری کووید۱۹ بیش از ۱۱۶ میلیارد ریال بوده بوده است. خبرگزاری میزان- محمد نصیری در مراسم تقدیر از تشکل‌های مردم نهاد و خیرین گفت: مداخله اجتماعی با حضور خیرین باعث شد این روز‌ها که بیماری کرونا در کشور شیوه پیدا کرده است، بسیاری از مشکلات روانی در کشور افزایش پیدا نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اقدامات سال گذشته افزود: اقدامات بسیاری شامل توزیع اقلام بهداشتی، تولید مواد ضدعفونی، ضدعفونی اماکن، غربالگری، آموزش عمومی نکات بهداشتی، برپایی نقاتگاه بیماران، تجهیز بانک امانات پزشکی، اهدای تجهیزات به مراکز درمانی و تامین منابع مالی مورد نیاز توسط سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ۴۳ موسسه در سال گذشته، مجوز گرفتند، گفت: میزان کمک‌های مردمی اهدا شده به ۴۳ موسسه خیریه، سازمان مردم نهاد در سطح کشور دارای مجوز دریافت کمک‌های مردمی و در زمان پاسخ به همه‌گیری کووید۱۹ بیش از ۱۱۶ میلیارد ریال بوده بوده است.

وی اظهار کرد: رسیدگی به بیماران مخصوصا بیمارانی که به داروخانه‌ها و مراکز درمانی هلال‌احمر جزو وظایف این جمعیت است؛ توانستیم طبق تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت علی‌بابا منعقد کردیم به صورت رایگان بیماران را اسکان دهیم و هزینه ایاب ذهاب آن‌ها را پرداخت کنیم، همچنین تا سقف تعیین شده هم هزینه‌های درمان بیماران را پرداخت کردیم.

وی افزود: همچنین در بانک امانات پزشکی هلال‌احمر تاکنون ۴۵۰۰ کپسول اکسیژن و ۶۰۰ دستگاه اکسیژن ساز با کمک خیرین تهیه شده است. ۵۸ ونتیلاتور بیمارستانی هم از سوی خیرین تهیه شده و در مجموع ۱۰۰ ونتیلاتور به وزارت بهداشت اهدا کردیم.

رییس سازمان داوطلبان  درباره زلزله سی سخت  بیان کرد: در این زلزله، هلال احمر توانست مشکلات را حل کند، اما اکر این زلزله بزرگتر و خطرناک‌تر بود، نیاز داریم از قبل با تشکل هاب مردم نهاد تمرین عملیاتی داشته باشیم. یعنی ما به عنوان مسئول امداد و نجات، با خیرین باید هماهنگ‌تر اشیم.

وی درباره مدل اجرایی سال۱۴۰۰ گفت: جذب و مشارکت ۱میلیون داوطلب ۱۰۰سازمان مردم و نهاد ۵۰۰ بنگاه اقتصادی ۱۰۰سازمان رسمی همکار جمعیت جز برنامه‌های سال آینده ما است.

بیشتر بخوانید:
هلال‌احمر دوره آموزش ایمنی مراسم چهارشنبه‌سوری برگزار می‌کند
انتهای پیام/ برچسب ها: هلال احمر زلزله سی سخت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هلال احمر زلزله سی سخت کمک های مردمی مردم نهاد هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۹۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز سیل و آب‌گرفتگی در چهار استان کشـور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی در ۴ استان کشور درپی وقوع سیل و آبگرفتگی خبر داد.

به گزارش ایسنا، بابک محمودی با اشاره به هشدار چند روز پیش سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های شدید در اکثر استان‌های کشور گفت: به دنبال این هشدار سازمان امداد و نجات امدادگران خود را به حالت آماده باش درآورد که این آماده‌باش همچنان و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از صبح امروز در هفت استان بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، همدان، خوزستان و اصفهان شاهد بارش شدید باران و آبگرفتگی بودیم، گفت: از میان این هفت استان تاکنون در مناطقی از چهار استان عملیات امدادی انجام شد که همچنان ادامه دارد.

 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: بر این اساس در استان خوزستان با آبگرفتگی در مناطقی از شهرستان‌های دزفول، لالی و آغاجاری مواجه هستیم و امدادرسانی در این مناطق توسط تیم‌های امدادی در حال انجام است. در استان بوشهر نیز آبگرفتگی در مناطقی از شهرستان‌های دیلم، کنگان، گناوه، جم و دشتی گزارش شده که امدادرسانی در دیلم و گناوه که شدت حادثه بیشتر بوده، در حال انجام است.

محمودی افزود: همچنین در استان‌های اصفهان و فارس نیز امدادرسانی در شاهین شهر، سپیدان، فسا و بختگان ادامه دارد. گزارش نهایی از اقدامات انجام شده اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وضعیت بارش‌ها در کشور از شهروندان و مسافران خواست که از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با سامانه ۱۱۲ ندای امداد و نجات هلال‌احمر تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • هلال احمر آماده باش است
  • آغاز سیل و آب‌گرفتگی در چهار استان کشـور
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در چهار استان کشور
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور
  • تجهیزات بانک امانات خانه هلال دشتستان رونمایی شد
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد