Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با اشاره به ضرورت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تحقق جهش تولید گفت: یکی از برنامه‌ها برای تحقق این شعار راهبردی شناسایی واحدهای تعطیل، راکد و نیمه راکد برای بازگشت آنها به مدار تولید و ارتقاء به ظرفیت اسمی است که اجرای این برنامه، در دستور کار بوده و استمرار می‌یابد.

ارسلان زارع امروز از دو واحد تولیدی در شهر صنعتی رشت که در قالب پروژه‌های جهش تولید استان تعریف شده‌اند، بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت آن‌ها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین طرح مورد بازدید استاندار گیلان، شرکت تولید لوازم طبی شامل انواع سرنگ تزریقی و سرسوزن‌های پزشکی و دندانپزشکی بود که با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید ۱۳۲۰ میلیون عدد محصولات طبی، برای ۱۹۷ نفر اشتغال‌زایی کرده است.

طرح توسعه این واحد تولیدی که در قالب پروژه‌های جهش تولید استان تعریف شده، از پیشرفت ۶۰ درصدی برخوردار است.

همچنین نماینده عالی دولت در گیلان از یک واحد تولید انواع کنسرو میوه و سبزیجات، کمپوت، آبمیوه از کنستانتره و نوشیدنی‌ها که با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالیانه ۲۵ هزار تن در حال راه‌اندازی است، بازدید کرد؛ با افتتاح این واحد تولیدی برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

قابل ذکر است که دو واحد تولیدی مذکور هریک برای دریافت ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع جهش تولید، به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

ارسلان زارع استاندار گیلان در حاشیه این بازدیدها در جمع خبرنگاران با یادآوری نامگذاری سال‌جاری تحت عنوان جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در استان نیز تلاش شد تا از فرصت‌هایی که امکان افزایش تولید و ظرفیت اشتغال را دارند، شناسایی و حمایت شوند.

وی شناسایی واحدهای تولیدی تعطیل، راکد و نیمه راکد برای ارتقاء به ظرفیت اسمی را یکی از برنامه‌ها در راستای تحقق شعار راهبردی جهش تولید عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های بازدید شده امروز از جمله واحدهای تعطیل بود که با سرمایه‌گذار جدید به مرحله تولید رسیده است.

نماینده عالی دولت در گیلان به بازدید از واحد تولید لوازم طبی اشاره کرد و افزود: این واحد تولیدی نیز در زمره پروژه‌های جهش تولید استان بوده که حمایت‌های تسهیلاتی برای طرح توسعه آن مصوب شده است.

وی ادامه داد: این واحد تولیدی به واسطه کیفیت محصولات، از جمله شرکت‌های مهم کشور محسوب می‌شود و زمینه صادرات بویژه به همسایگان را داراست.

استاندار گیلان اضافه کرد: ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای دو واحد تولیدی بازدید شده، مصوب و در مراحل پرداخت است و با اجرای طرح‌های توسعه دو واحد مذکور، در مجموع برای ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سال جهش تولید استاندار گیلان واحد تولیدی استاندار گیلان جهش تولید دو واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۹۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایرانی شامگاه چهارشنبه در جلسه وبینار بررسی تامین ارز واحدهای صنعتی اردبیل اظهار کرد: برای تولید کننده واقعی در اردبیل امکانات فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع تامین ارز مورد نیاز واحدهای صنعتی برای تهیه مواد اولیه، قطعات مصرفی و ماشین آلات در سال جهش تولید به ویژه تولید کالاهای صادراتی اداره کل صمت پیگیری و اقدامات لازم را به عمل می آورد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: برای رفع مشکلات احتمالی واحدهای صنعتی استان جلسات مستمری را برگزار می کنیم تا با برنامه ریزی و مشورت مسائل و مشکلات را حل کنیم.

ایرانی با تاکید بر تحقق ارتقای جهش صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: نشست صمیمی با صاحبان صنایع و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی استان در دستور کار است و با حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و همفکری مجموعه صنعت، معدن و تجارت با بخش خصوصی برای گسترش تولیدات و افزایش اشتغال پایدار و توسعه صادرات تلاش می کنیم.

وی با اشاره بر تلاش و برنامه ریزی مدون مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان، برای توسعه فعالیت‌های تولیدی صنعتی و تجاری گفت: به صورت هفتگی با تشکیل کارگروه تسهیل و برگزاری نشست های صمیمی با مدیران واحدهای تولیدی بازدید دوره ای و مستمراز واحدهای صنعتی و احصای مشکلات مجموعه های تولیدی به دنبال رفع موانع احتمالی تولید و تسهیل امر سرمایه گذاری در استان هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: با افزایش میزان صادرات استان، میزان تخصیص ارز نیز افزایش خواهد یافت که مدیران واحدهای تولیدی باید در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

کد خبر 6088175

دیگر خبرها

  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل