Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-07@14:10:25 GMT

اینترنت شبکه شاد در سال آینده همچنان رایگان است

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۹۸۷۶

اینترنت شبکه شاد در سال آینده همچنان رایگان است

به گزارش حوزه سایر رسانه  های خبرگزاری تقریب، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با رفع ابهامی درباره رایگان بودن اینترنت پیام‌رسان‌های داخلی مانند شاد و دانشگاه‌ها مانند سال ۹۹ در سال آینده با ۱۷۶ رأی موافق، ۸ رأی مخالف، ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس مصوبه روز گذشته مجلس در تبصره (۱۸) بخش درآمدی؛ نمایندگان دولت را مکلف کردند که نرخ تعرفه اینترنت را برای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی ۲۰ درصد نرخ تعرفه‌های پیام‌رسان‌های خارجی تعیین و وصول کند. بر اساس این مصوبه، ابهامی ایجاد شد که  تعرفه اینترنت پیام‌رسان‌های داخلی مانند شاد، دانشگاه‌ها، مراکز دولتی و ... که در سال ۹۹ رایگان است، در سال آینده مشمول هزینه نخواهد شد.

این رفع ابهام از سوی مصطفی طاهری نماینده زنجان و طارم مطرح شد و نمایندگان نیز با آن موافقت کردند که بر اساس آن پیام‌رسان‌های داخلی مانند شاد مشمول ۲۰ درصد نرخ تعرفه نخواهد شد و همچنین قیمت ترافیک پیام‌رسان داخلی حداکثر ۲۰ درصد ترافیک اینترنت بوده و تعیین مصادیق و ضوابط اجرایی آن بر عهده شورای عالی فضای مجازی است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: پیام رسان های داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۹۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که در هفته های گذشته کار واگذاری استقلال و پرسپولیس به کنسرسیوم هایی متشکل از زیرمجموعه های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و 6 بانک کشور انجام شده بود، اما همچنان در سامانه سازمان بورس و اوراق بهادار، این تغییرات صورت نگرفته است.

در واقع پس از واگذاری 85 درصد از سهام پرسپولیس به بانک های: بانک شهر (30 درصد)، تجارت و ملت (هر کدام 20 درصد) و رفاه، اقتصاد نوین و صادرات (هر کدام 5 درصد) و واگذاری 85 درصد از سهام استقلال به: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (۵ درصد)، شرکت های پتروشیمی بندرامام خمینی (ره)، شهید تندگویان، بوعلی و پارس (هر کدام 20 درصد)، این دو باشگاه از زیر سایه وزارت ورزش و جوانان خارج شدند.

با این حال، همچنان در سایت رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار و مقابل نام سهامداران دو باشگاه، تغییری دیده نمی شود. با مراجعه به سایت مذکور و جستجوی نام استقلال و پرسپولیس، مشاهده می شود که از وزارت ورزش و جوانان به عنوان سهامدار اصلی سرخابی ها با 90 درصد سهام نام برده شده است.

ضمن اینکه از زمان واگذاری سرخابی ها، هنوز این دو باشگاه هیچ اطلاعیه رسمی مبنی بر واگذاری را در سامانه کدال منتشر نکرده اند.

دیگر خبرها

  • تا ۱۰ سال آینده مجبوریم پزشک وارد کنیم
  • ماجرای مخفیانه زنان یک روستا که سوژه شد
  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟
  • آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
  • کیش دستوری به پیامک بانکی
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • 80 درصد تمامی مرسدس G کلاس‌های تولیدی همچنان در جاده‌ها تردد می‌کنند! (+عکس)
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • اعلام جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج ایرانی
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!