Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ معاون وزیر اقلیم کردستان عراق گفت: مرز سیران‌بند بانه از سوی دولت مرکزی عراق و ایران به عنوان یک مرز رسمی شناخته شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بانه‌، نشست بررسی چگونگی فعالیت دستگاه‌ها در مرز سیرانبند بانه پیش‌از ظهر امروز با حضور «چتو صالح» معاون وزیر اقلیم کردستان عراق و استاندار کردستان برگزار و دو طرف همزمان از امکانات و زیرساخت‌های احداث شده در هر دو سوی مرز بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالح چتو معاون وزیر داخله اقلیم کردستان عراق در این نشست با بیان اینکه امروز همراه با چند نفر از مسئولان متولی مرز در اقلیم و کردستان از مرز سیران‌بند بانه بازدید کردم، اظهار داشت: این مرز از سوی دولت مرکزی عراق و ایران به عنوان یک مرز رسمی شناخته شده است.

وی افزود: در این دیدار نواقص و مواردی که نیازمند اصلاح و بازنگری برای بازگشایی مرز سیران‌بند بانه باشد، مورد بررسی و توافق قرار گرفت.

معاون وزیر اقلیم کردستان عراق تصریح کرد: امیدوارم با اجرای توافقات و تعامل شاهد تردد مسافران،گردشگران و افزایش مبادلات مرزی در مرز سیران‌بند بانه باشیم.

دولت عراق با رسمی‌شدن مرز "سیران‌بند" بانه موافقت کرد/ بازگشایی بازارچه‌های مرزی "مله‌خورد" و "خانم شیخان"کردستان|مسئولان ارشد کشوری «رسمی‌شدن مرز سیران‌بند بانه» را پیگیری کنند

 بهمن مرادنیا، استاندار کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر میزان مبادلات از مرز سیران‌بند 230 میلیون دلار در سال است، افزود: تلاش خواهیم کرد با افزایش تعاملات و تکمیل زیرساخت‌ها، این رقم به یک میلیارد دلار برسد.

وی خاطر نشان کرد: از سالیان قبل میان مردمان هر دو سوی مرز تجارت و مبادلات مرزی وجود داشته و بنا داریم تجارت در این مرز بیشتر توسعه یابد.

استاندار کردستان با اشاره به زیرساخت‌های موجود در مرز سیرانبند بانه گفت: شرایط و زیرساخت‌های این مرز کامل نیست و باید تلاش کنیم نواقص را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/486/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقلیم کردستان عراق مرز سیران بند بانه معاون وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۰۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند

«حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک) امروز (شنبه) از هدف قرار دادن یک تیم نظامی و یک فروند بالگرد ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های عراق، حزب کارگران کردستان ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۲۰ نظامی ترکیه در منطقه «عمادیه» با سلاح‌های سنگین مورد حمله قرار گرفتند.

طبق اعلام این گروه، یک بالگرد ترکیه نیز که قصد فرود در «شیلادزی» دهوک را داشت، هدف قرار گرفت و از فرود آن جلوگیری شد.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با عناصر گروه مسلح موسوم به پ. ک. ک که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، تمامیت ارضی عراق را نقض می‌کند.

بغداد بارها حملات ترکیه به شمال عراق را مصداق اشغالگری خوانده و بسیاری از مناطق شمال سوریه و عراق به دنبال حملات پیاپی ارتش ترکیه خالی از سکنه شده است.

دیگر خبرها

  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند