Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان بر اساس پژوهش دانشگاه تهران، نتایج کیفیت آموزش‌های مدیریت بالندگی حرفه‌ای دانشگاه فرهنگیان مثبت ارزیابی شد. خبرگزاری میزان- رضا کچوئیان از پژوهش و نمونه گیری تصادفی انجام شده توسط جمعی از پژوهشگران دانشگاه تهران بر روی کارکنان دانشگاه فرهنگیان استان زنجان در دوره‌های آموزشی برگزار شده توسط مدیریت بالندگی دانشگاه خبر داد و افزود: هدف از پژوهش انجام شده تبیین اثربخشی آموزش‌های بالندگی حرفه‌ای در چهار مولفه ارزیابی زمینه، درون داد، فرآیند و برون داد بر عملکرد شغلی اعضای هیات علمی، مدیران و کارکنان دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به نتایج پژوهش انجام شده و تاثیر مستقیم و مثبت آموزش‌های بالندگی حرفه‌ای بر توانمندی کارکنان این دانشگاه خاطر نشان کرد: هریک از ابعاد کیفیت درون داد، کیفیت فرایند، کیفیت برون داد و کیفیت زمینه به ترتیب بیش‌ترین تا کم‌ترین اثر را بر توانمندی کارکنان دارا بوده است.

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، از دیگر نتایج مطالعه پژوهشگران دانشگاه تهران در بررسی اثربخشی آموزش‌های بالندگی حرفه‌ای در عملکرد شغلی کارکنان دانشگاه فرهنگیان سخن گفت و ادامه داد: برگزاری ساختارمند آموزش‌های بالندگی حرفه‌ای فعالیتی هدفمند و اثربخش درون سازمانی به منظور توانمندسازی و افزایش مهارت در مدیران و کارکنان بوده است. همچنین اتخاذ تصمیم‌های سازمانی، حل مشکلات کاری و افزایش بهره وری نیز از نتایج مهم پژوهش، اعلام شده است.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، به سایر یافته‌های این پژوهش اشاره و خاطر نشان کرد: پژوهش انجام شده با تاکید بر مفید بودن دوره‌های آموزشی، راهبردی سازنده برای ارتقای سطح علمی کارکنان، این دوره‌ها را به منزله دمیدن جانی تازه بر پیکره سازمان می‌داند.

این مقام مسئول، ضرورت تشخیص نیاز، ارتباط محتوا با نیاز‌های شغلی و برنامه ریزی دوره‌های آموزشی به طور مناسب، نیازسنجی دوره‌های آموزشی چند مرحله‌ای در سطح ستاد و صف و همچنین برنامه ریزی و هدف گذاری مشخص و روشن برای اجرای دوره‌ها را از جمله مولفه‌های مهم مدیریت بالندگی حرفه‌ای دانشگاه فرهنگیان در پژوهش انجام شده دانشگاه تهران اعلام و تصریح کرد: پژوهش صورت گرفته نیاز آموزشی را اساساً هر گونه کمبود و کسری در عملکرد کارکنان می‌داند که با برگزاری آموزش‌های متناسب این مهم قابل جبران و اصلاح است.

وی یادآور شد: از دیدگاه پژوهش صورت گرفته فرآیند آموزش و بهسازی با مشخص نمودن تعداد افراد، اطلاعات مورد نیاز، چگونگی ارائه و زمان مناسب از اهم اقدامات مدیریت بالندگی حرفه‌ای معاونت نظارت به شمار می‌رود.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، انتخاب مدرس متخصص و آگاه برای دوره، پیش بینی و اجرای برنامه ریزی محتوایی و بودجه‌ای دوره و فراهم آوردن امکانات، تجهیزات و فضای آموزشی را از جمله شاخصه‌های مهم مدیریت بالندگی حرفه‌ای در پژوهش دانشگاه تهران ذکر کرد و افزود: یافته‌های این پژوهش، بیاتگر کاربرد روش‌های فعال آموزشی این مدیریت به منظور ارتقای کیفیت آموزش است.

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، تدوین سرفصل محتوای دوره با توجه به نیاز سازمان را از جانب مدیریت بالندگی حرفه‌ای از نتایج مثبت پژوهش دانشگاه تهران اعلام و با اشاره به مشارکت حداکثری مشمولان دوره در این پژوهش تصریح کرد: پژوهش مذکور، این مشارکت را بیان کننده انگیزه و کیفیت فرآیند برگزاری دوره‌های آموزشی بالندگی حرفه‌ای می‌داند.

کچوئیان، مشارکت مدیران در برقراری روابط انسانی، اهمیت دادن به آموزش کارکنان، استقبال از تغییرات و نوآوری‌ها و اعتماد به نفس بالا را در راستای انجام امور محوله از دیگر یافته‌های مهم پژوهش دانشگاه تهران عنوان و تاکید کرد: ارتقای آگاهی و مهارت‌های کارکنان از فواید اثرگذار آموزش دوره‌های بالندگی حرفه‌ای دانشگاه فرهنگیان در این پژوهش است. چرا که در مطالعه انجام شده پژوهشگران دانشگاه تهران این مهم تسهیل کننده گردش شغلی کارکنان دانشگاه فرهنگیان بوده است. گردش شغلی نیز تغییر روحیه و تعامل و همکاری بیش از پیش کارکنان را به دنبال داشته است.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، در پایان برنامه‌های آموزشی و خردمندانه مدیریت بالندگی حرفه‌ای معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان را گامی مهم در راستای افزایش عملکرد شغلی کارکنان اعلام و با قدردانی از زحمات فعالان این حوزه در خصوص پیگیری و تداوم همگرایی منتج به حصول بیشتر منافع عمومی دانشگاه اظهار داشت: برگزاری و ارزیابی دوره‌های برگزار شده تسریع کننده شناسایی نقاط قوت، کاستی‌ها و همچنین دستیابی به روش‌های پیشرفت و اصلاح امور آموزشی توسط مدیریت بالندگی حرفه‌ای است.

بیشتر بخوانید:
آیین‌نامه جامع پذیرش بدون آزمون استعداد‌های برتر دانشگاه آزاد اعلام شد
انتهای پیام/ برچسب ها: دانشگاه دانشگاه فرهنگیان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانشگاه دانشگاه فرهنگیان حرفه ای دانشگاه فرهنگیان پژوهش دانشگاه تهران کارکنان دانشگاه پژوهش انجام شده دوره های آموزشی معاونت نظارت دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۰۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها

استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت تداوم تلاش‌ها در زمینه ارتقای کیفیت و ایمنی راه‌های این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد قناعت، امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت _در جلسه دیدار با داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور به تشریح موقعیت جغرافیایی و اقلیمی استان پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه خراسان‌جنوبی به واسطه واقع شدن در مسیر دو کریدور اصلی شمال به جنوب و غرب به شرق، شاهد ترددهای بی‌شماری است، ارتقای کیفیت و ایمنی راه‌های استان در راستای حفظ امنیت جانی مسافران را ضروری خواند.

استاندار خراسان‌جنوبی ضمن تشکر از عملکرد مثبت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، تصریح کرد: توسعه این خدمات به حمایت‌های ویژه و تأمین تجهیزات نیاز دارد.

وی با ارائه درخواست تأمین ماشین‌آلات و تجهیزات ایمنی محورهای مواصلاتی در خراسان‌جنوبی، درباره وضعیت روکش راه‌های سطح استان گزارشی ارائه کرد.

قناعت متذکر شد: اصلاح و بهسازی نقاط حادثه‌خیز از اقداماتی است که به‌طور ویژه در دستور کار استان قرار دارد و تسریع در روند اجرای این مهم، حمایت‌های سازمان راهداری را می‌طلبد.

داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی به واسطه نوع فعالیت و اقدامات مثبت، اداره برتر کشور است، خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای شرایط موجود با نظر مثبت هر کمکی که نیاز باشد، انجام می‌شود.

امانی درباره تأمین اعتبار و پیگیری موضوع شتاب دادن به روند اجرای رفع نقاط حادثه‌خیز استان نیز قول مساعد داد.

کد خبر 751050

دیگر خبرها

  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • کاهش ورودی به دانشگاه فرهنگیان یک ابرچالش است
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان