Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@20:30:14 GMT

هاشمی: فهرست درآمدهای شهرداری تهران مشخص است

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۰۳۸۴

هاشمی: فهرست درآمدهای شهرداری تهران مشخص است

به گزارش ایرنا، «محسن هاشمی» روز یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در گذشته تبصره‌های بودجه خارج از اعداد و ارقام بودجه در نظر گرفته می‌شد اما طبق بخشنامه‌ای از سوی وزارت کشور باید تبصره‌ها نیز در اعداد درج شود تا بودجه شفاف‌تر شود و عدد واقعی فرض شود. 

وی با بیان اینکه ۴۱ تبصره بودجه شهرداری در نشست امروز شورای شهر به تصویب رسید و براساس آیین نامه بودجه، رسیدگی به بودجه پیشنهادهای اعضا در صحن مطرح می‌شود، گفت: ۲۰۰ پیشنهاد برای تبصره‌ها ارائه شد و صبح امروز بررسی پیشنهادها انجام و بررسی تقریبا تمام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز و فردا در دو نوبت صبح و بعد از ظهر بررسی تبصره‌های بودجه ادامه دارد، گفت: سه شنبه صبح به بحث هزینه‌های بودجه می رسیم. 

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه بودجه شهرداری از کجا تامین می‌شود، گفت: شهرداری ۴۱ سازمان و شرکت دارد که هریک از آن‌ها غرامت‌های خاص خود را دارند. 

وی گفت: خیلی از شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری بخشی از بودجه را از طریق درآمدهای ناشی از فعالیت‌های خود به دست می‌آورند که عدد قابل توجهی است. 

رییس شورای تهران عنوان کرد: بخش عمده‌ای از درآمد شهرداری براساس ساخت و ساز شهروندان در شهر است که براساس طرح جامع و طرح تفصیلی هر پلاک شهری می‌تواند حجم مشخصی از ساخت و ساز را انجام دهد و برای آن باید پرداختی داشته باشد .

هاشمی گفت که بخشی از بودجه شهرداری از طریق عوارض قانونی ، عوارض ایجاد پارکینگ و یا قطع درخت است که تامین می‌شود که به آن شهرفروشی نمی‌گویند. 

وی با بیان اینکه عوارض نوسازی نیز مورد دیگری است که همه شهروندان آن را پرداخت می‌کنند، افزود: سازمان ترافیک هم درآمدهای خود را دارد، ترمینال‌ها نیز درآمد دارند. 

هاشمی گفت: شهرداری املاک زیادی دارد که می‌تواند آن‌ها را در سرمایه‌گذاری استفاده کند و در مجموع فهرست درآمدها مشخص است.

ادامه دارد ...

برچسب‌ها شورای شهر جلسه علنی شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر جلسه علنی شهر تهران شورای شهر جلسه علنی شهر تهران اخبار کنکور تبصره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مزیت استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ مالیاتی برای اصناف

در حال حاضر کلیه مودیان که کمتر از ۱۸ میلیارد تومان فروش در سال داشته باشند می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم مانند اقساط طولانی‌تر و عدم نیاز به نگهداری اسناد و مدارک استفاده کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، براساس تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم، صاحبان مشاغلی که فروش آنها کمتر از سقف تعیین شده باشد، می‌توانند از تسهیلات این تبصره استفاده کنند. معمولا سقف فروش هر ساله در قانون بودجه همان سال به تصویب می‌رسد.

سه سال فرصت تنفس در طرح مالیات بر عایدی سرمایه

از جمله مزیت‌هایی که مشمولان تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند، به شرح زیر است:

عدم مراجعه به ادارات و قرار گرفتن در فرآیند تشخیص و رسیدگیلحاظ نمودن هزینه اجاره در محاسبات سیستمیعدم نیاز به نگهداری اسناد و مدارکامکان تقسیط مالیات در بازه‌های زمانی طولانی ترعدم نیاز به تکمیل جداول درآمد و هزینه(تسلیم اظهارنامه)

ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.

به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که طیف گسترده‌ای از صاحبان مشاغل می‌توانند از مزایای تبصره ماده 100 بهره‌مند شوند. همچنین باید توجه داشت که اگر سقف فروش مودی از 18 میلیارد تومان بالاتر برود، ضمن اینکه باید اظهارنامه مالیاتی ارائه کند، مشمول صدور صورت حساب الکترونیک هم خواهد بود و موظف است تا از دوره مالیاتی بعدی(فصل بعد) صورت حساب الکترونیکی صادر کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتبار ۷ هزار میلیاردی برای تکمیل پروژه بزرگراه شمالی کرج
  • افزایش ۵ برابری بودجه مناطق ۲۲‌گانه تهران در دوره ششم مدیریت شهری
  • ۵ مزیت استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ مالیاتی برای اصناف
  • افزایش ۶۰ درصدی درآمدهای مالیاتی استان سمنان
  • شورا و شهرداری در کنار هم در ارائه خدمت به شهروندان
  • حذف خط قرمز‌ها و تسهیل در فرآیند صدور مجوز نشریات دانشجویی / بودجه مجزایی برای حمایت نداریم+ فیلم
  • خروج معاینه فنی خودروهای تهران از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت
  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • پس‌لرزه‌های حصارکشی «لاله» در شورا
  • شرایط دریافت وام دانشجویی چیست؟