Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «مجید تخت روانچی» نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در گفتگو با شبکه الجزیره، تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا توافق هسته ای (برجام) را نقض کرده است.

بر اساس این گزارش، وی گفت: آمریکا همچنان قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و توافق هسته ای را نقض کرده است و راه آسان آمریکا برای بازگشت به برجام، اجرای کامل تعهدات خود در رابطه با این توافق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخت روانچی افزود: دولت جو بایدن در بسیاری از مناسبات اعلام کرد که آمریکا به برجام بازخواهد گشت اما ما تا به این لحظه شاهد تغییری در سیاست های آنها در رابطه با توافق هسته ای نبوده ایم. اجرای تعهدات برجامی آمریکا نیازی به مذاکرات ندارد، به نظر ما آمریکا باید بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و برجام به تعهدات خود عمل کند.

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: چیزی که ایران و جامعه بین المللی می خواهد بازگشت آمریکا به توافقی است که در سال ۲۰۱۵ امضا کرد. واشنگتن باید تصمیم بگیرد که می خواهد به برجام پایبند باشد یا خیر و نیازی به مذاکرات برای انجام این گام وجود ندارد.

تخت روانچی با اشاره به اقدامات تحریک آمیز واشنگتن در منطقه گفت: آمریکا اقدامات تحریک آمیز زیادی را انجام داد و شهید عزیز ما سردار سلیمانی را ترور کرد؛ این درحالی است که ایران هیچ تمایلی به انجام عملیات تحریک آمیز ندارد.

وی تاکید کرد: گام‌هایی که ایران اتخاذ کرد نمی تواند منجر به افزایش تنش شود، زمانی که دولت ترامپ از برجام خارج شد طرف های دیگر برجام از ما خواستند که اقدام متقابل اتخاذ نکنیم و به ما گفتند که خسارت هایی که در پی خروج واشنگتن از برجام به ما وارد شد را جبران خواهند کرد، ما یک سال صبر کردیم اما هیچ اتفاقی رخ نداد و وعده های آنها توخالی بود. بنابراین ما هیچ گزینه دیگری نداشتیم و گام های خاصی را اتخاذ کردیم تا توازن به برجام بازگردد.

وی خاطرنشان کرد: قانونی که مجلس شورای اسلامی صادر کرد به دلیل عدم جدیت طرف های دیگر برجام در جبران خسارت و همچنین عدم آمادگی سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه، انگلیس) در اجرای تعهدات خود است. اقدامی که ما اتخاذ کردیم بر اساس بند ۳۶ برجام و بر اساس تعهدات ما به متن و روح برجام است.

نماینده ایران در سازمان ملل در رابطه با کاهش بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: بازرسان آژانس در ایران حضور دارند و ماموریت خود را انجام می دهند و در سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس به تهران توافق خوبی انجام شد بنابراین به نظر من ما در مسیر درست حرکت می کنیم.

تخت روانچی تاکید کرد: ما تصمیم گرفتیم که اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کنیم اما ما همزمان عضوی از معاهده ممنوعیت انتشار سلاح کشتارجمعی هستیم و همانطور که مسئولین ایران تاکید می کنند و مقام معظم رهبری فتوا دادند سلاح هسته ای جایی در ایران ندارد و در عقیده دفاعی ما نیست.

کد خبر 5158152 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مجید تخت روانچی سازمان ملل متحد ایالات متحده امریکا ایالات متحده امریکا عراق سوریه عربستان سعودی ایران جو بایدن روسیه رژیم صهیونیستی جمال خاشقجی فلسطین برجام داعش ارمنستان افغانستان تخت روانچی هسته ای بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۰۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمامی خدمه این کشتی با انجام تعهدات توافق شده آزاد خواهند گشت.

ایرج الهی، سفیر ایران در هند از سوی دیگر تاکید داشته که خدمه هندی کشتی توقیف شده بازداشت نبوده و می‌توانند به هند بازگردند.

وزارت خارجه هند همچنین تاکید داشت از طریق نمایندگی این کشور در تهران با خدمه هندی کشتی توقیف شده در ارتباط بوده و درحال تضمین سلامتی آنها هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در تاریخ ۲۵ فروردین ماه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن بوده که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

دیگر خبرها

  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»