Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی گفت: پلتفرم واکسن رازی کوو پارس به نوعی طراحی شده که با جهش‌های بیماری کووید_۱۹، قابلیت بازطراحی دارد و می‌تواند با نوع جدید وارد بازار شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم آغاز کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس در بیمارستان حضرت رسول اکرم (س) تهران با بیان این که امروز شاهد یک اتفاق بسیار بزرگ هستیم، اظهار کرد: برای این واکسن حدود یک سال زحمت کشیده شده است و امروز وارد فاز آزمایش بالینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با بروز علائم بیماری کرونا مانند تمام بیماری های عفونی که در کشور رایج می‌شد، موسسه رازی آماده شد تا با تولید واکسن به بخش درمان کمک کند.

خاوازی تصریح کرد: من در زمان شیوع این ویروس در کشور، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بودم که سازمان بسیار بزرگی است و بالغ بر 20 موسسه شبیه به موسسه رازی و 2 هزار نفر عضو هیئت علمی دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

مرغ دولتی بگیریم یا کرونا!

وی افزود: ویروس شناسان مأنوس با حشرات، گیاهان و فعال در حیطه پزشکی را جمع‌آوری کردیم تا بتوانیم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم که به تیم فعلی رازی رسیدیم.

وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: از اسفند تا اواخر فروردین کار طراحی انجام شد، پس از دزسنجی و آزمایشات فرمولاسیون، کار با 500 حیوان از جمله موش، میمون، خرگوش و همستر آغاز شد.

وی افزود: به لحاظ تست پیش بالینی کار قوی انجام شد، تیم دامپزشکی قوی کار کالبدشکافی را انجام داد و پس از انجام کار، پرونده به وزارت بهداشت ارسال شد.

خاوازی با تشکر از زحمات وزیر بهداشت برای حمایت از تیم موسسه رازی عنوان کرد: دکتر نمکی لحظه‌به‌لحظه مدارک را بررسی کرد و گواهی‌های ورود به آزمایشات بالینی و تاییدیه آزمایش‌های پیش بالینی را انجام داد که به خاطراین حمایت‌ها از ایشان تشکر می‌کنم.

وی با بیان این که تمام مردم ایران از بدو تولد تاکنون از واکسن‌های موسسه رازی استفاده کرده‌اند، خاطرنشان کرد: پلتفرم انتخابی برای واکسن رازی کوو پارس توسط بهترین واکسن‌سازها در دنیا انتخاب شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که این واکنش ویروس مرده را وارد بدن نمی‌کند، اذعان کرد: میزان دز تزریق این واکسن 2.2 میلی لیتر بوده که بسیار کم است.

وی افزود: ما تنها به واکسیناسیون فکر نکردیم و نوع استنشاقی این واکسن، زنجیره انتقال بیماری را قطع می‌کند که کار علمی این نوع واکسن هنوز در دنیا به اتمام نرسیده است.

خاوازی تأکید کرد: عبور از فاز یک تزریق واکسن کوو پارس، یک دستاورد ملی بزرگ محسوب می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: دنیا گرفتار واکسیناسیون انواع بیماری‌ها است اما این واکسن با واکسن‌های دیگر تزریق شده تداخل ندارد و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

خاوازی خاطرنشان کرد: این پلتفرم به نوعی طراحی شده که با جهش‌های بیماری کووید_19، قابلیت بازطراحی دارد و می‌تواند با نوع جدید وارد بازار شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت جهاد کشاورزی ویروس کرونا وزارت جهاد کشاورزی واکسن رازی کوو پارس وزیر جهاد کشاورزی موسسه رازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۰۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ پیام این دوره از همایش ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، اهمیت و نقش محوری آزمایشگاه تشخیص پزشکی در بهداشت عمومی و مراقبت از بیمار و همچنین ارائه جدیدترین دستاوردها در شناخت ، تشخیص و پیشگیری بیماری ها از جمله سرطان ها – بیماریهای مادرزادی و بیماری های واگیر است.

این همایش با حضور مسئولان فدراسیون بین المللی شیمی بالینی و طب آزمایشگاهی (IFCC)، فدراسیون آسیا اقیانوسیه بیوشمی بالینی و طب آزمایشگاه (APFCB) و فدراسیون اروپایی طب آزمایشگاهی (EFLM) به همراه مراکز علمی و دانشگاهی کشور و با حضور مهمانان و سخنرانان و اساتید برتر جهانی برگزار شده است.

در کنار این همایش چهار روزه، نمایشگاه بزرگ امکانات و دستاوردهای آزمایشگاهی تشخیص پزشکی با همکاری وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی، آزمایشگاه های مرجع سلامت، پژوهشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و انجمن های علمی تخصصی کشور برگزار شده است.

در این همایش با رویکرد آزمایشگاه های تشخیص پزشکی آینده هوشمند، مبتنی بر شواهد و پاسخگو، جایگاه آزمایشگاه های پزشکی در سیاست گذاری سلامت، نقش هوش مصنوعی نسل جدید در ارتقای کیفیت و مدیریت آزمایشگاه های پزشکی، ملزومات توسعه پایدار نظام مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی و داده های بزرگ و همچنین آخرین دستاوردهای روز دنیا در زمینه های مختلف علوم آزمایشگاه پزشکی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت