Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@23:38:13 GMT

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس +جدول

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۰۹۱۴

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس +جدول

افراد حقیقی امروز حدود ۳۲۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام فولاد مبارکه اصفهان بود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، حقوقی‌ها امروز حدود ۳۲۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هزار و ۹۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۶درصد یعنی ۶۹۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۷درصد از کل معاملات شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

پایان کار قرمز بورس؛ شاخص همچنان نزولی

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «استخراج کانه‌های فلزی» و «مواد و محصولات دارویی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فولاد»، «شستا» و «وسپهر» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «اپال»، «دسانکو» و «ونوین» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری فولاد مبارکه اصفهان حدود ۶۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی فرآوری معدنی اپال کانی پارس با برتری حدود ۱۶۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۱۷نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۸۰میلیارد تومان بود.

منبع: اقتصادآنلاین

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا بورس بازار بورس شاخص بورس بورس تهران فرابورس اخبار بورس سازمان بورس و اوراق بهادار ریزش بورس بازار بازار سرمایه بازار سهام سهام حقیقی و حقوقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۰۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس

آفتاب‌‌نیوز :

 بازار سهام آخرین روز کاری هفته را هم مطابق روز‌های گذشته این هفته، در وضعیتی کاملا رکودی به پایان رساند. همچنین ارزش معاملات و همچنین تابلوی سرخ اکثر نماد‌های بازار بر این بازار نشانگر وضعیت نامطلوب بازار در این روز‌ها دارد.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی ۱۲ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۲۱۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزشی ۳۴۰۰ واحدی به ارتفاع ۷۳۷ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «فولاد» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «هرمز» و «تجلی» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «ثفارس» و «خودرو» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «آردینه»، «فن افزار» و «توسن» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۳ هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۵۸ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز ۱۰۳ نماد در محدوده مثبت و ۳۴۴ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۳۲ نماد در محدوده مثبت و ۲۱۰ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • این افراد بازنده بزرگ بورس هستند
  • ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۹ اردیبهشت؛ افت ۷۶۴۹ واحدی شاخص کل
  • ماجرای سهام کارگران چیست؟
  • فروش میلیاردی دو کد در خوساز
  • کاهش ۷ هزار و ۶۴۸ واحدی شاخص کل بورس
  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • تشریح اقدامات سازمان بورس بعد از وقایع اردیبهشت سال گذشته
  • ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه