Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان دکتر حسین مرادی مخلص رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی  در نشست خبری با اصحاب رسانه اسدآباد گفت: همایش بزرگداشت سید جمال الدین اسدابادی به صورت مجازی هجدهم اسفند برگزار می شود  و ۸۰ مقاله درباره این اندیشمند  به دبیرخانه این همایش ارسال شده که در این بین مقالاتی از کشور آذربایجان و عراق هم دیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  به شخصیت جامع سیدجمال الدین اسدآبادی اشاره کرد و گفت:امروز اصحاب رسانه میراث دار افرادی چون مصلح شرق هستند و انتظار داریم همچون سیدجمال در راستای آگاهی و فرهیختگی جوامع قلم بزنند.

رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی درباره روز بزرگداشت سیدجمال نیز گفت:برنامه های بسیار متنوعی برای این روز در نظر گرفته شده است که از جمله می توان به رونمایی از ۳۲ تابلو نفیس منقش به تصاویر وی از بدو تولد تا شهادت سیدجمال،نامه های ایشان،خطاطی جملات ماندگار این شخصیت توسط هنرمندان اسدآباد،آغاز به کار کتابخانه تخصصی،دیجیتال و موزه تخصصی سیدجمال،پخش مستندی از زندگی بیدارگر مشرق زمین،سخنرانی چندشخصیت مطرح داخلی و خارجی و رونمایی از پرده بزرگ سی متری منقش به شخصیتهای آزادی‌خواه جهان با محوریت این سیدگرانقدر اشاره کرد.

مرادی مخلص در ادامه گفت:سیدجمال در زمان حیات تاثیر عمیقی بر افکار داشت و تسلط  او  بر زبان های خارجه باعث شده بود مناظره هایی قابل تأمل با اندیشمندان خارجی برگزار کند.

رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی با بیان اینکه ما در معرفی این شخصیت کوتاهی کرده ایم گفت:در مدیریت جدید دانشگاه توجه ویژه ای به معرفی و ترویج تفکرات این اندیشمند خواهد شد و بودجه خوبی نیز برای این موضوع تخصیص یافته و تخصیص خواهد یافت.

مرادی مخلص در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد:سیدجمال قبل از هرچیز یک روزنامه نگار بود به طوری که در زمان حیات از ده روزنامه منتشرشده بر ۸ روزنامه تاثیر داشت و اصحاب رسانه امروز باید هرکدام خود را یک رهرو مصلح شرق تصور کنند.

او در ادامه عنوان کرد:در دیدار اخیری که با دکتررستمی،نماینده ولی فقیه در دانشگاه ها داشتیم موضوع دیدار سالانه مردم اسدآباد با مقام معظم رهبری در روز ۱۸ اسفند مطرح شد که ایشان قول پیگیری موضوع را دادند.

رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی  در رابطه با بنیادسیدجمال نیز گفت:مقرر بود این بنیاد در سال های قبل ایجاد شود اما به علت عدم پیگیری موضوع بدون نتیجه باقی ماند اما اخیرا با حمایت نماینده محترم شهرستان قرار شده این طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و بنیاد دارای بودجه سالانه شود.

مرادی مخلص تصریح کرد :دانشگاه سید جمال الدین در اسدآباد  امروز به عنوان یک مرکز معتبر در غرب کشور شناخته می شود و تلاش می کنیم روزبروز به جایگاه این دانشگاه بیفزاییم.

او تصریح کرد:دانشگاه سیدجمال با بهره گیری از اعضای مجرب هیئت علمی و اساتید مجرب به جایگاهی مهم در سطح استان رسیده و ورود به حوزه صنعت نوید آینده ای روشن را می دهد.

رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی گفت با بیان اینکه امروز کارشناسان این مرکز مشغول اجرای کارهای فنی و  عمرانی  در شهرک صنعتی و ذوب آهن شهرستان هستند عنوان کرد:از اصحاب رسانه انتظار داریم با یاری کردن ما در اعتلای نام سیدجمال و مراکز علمی شهرستان سهیم باشند.

این مقام مسئول در رابطه با بحث آمایش دانشگاه ها گفت:با توجه به سیاست کلی وزارتخانه مقرر شده دانشگاه ها با هم تجمیع شوند اما در صورت اجرای سه امر صدورسند،تدوین برنامه جامع و ساخت خوابگاه استاندارد، دانشگاه سیدجمال مستقل خواهد ماند.
مرادی همچنین گفت:سند تک برگ دانشگاه پس از ده سال صادر و برنامه جامع نیز توسط اساتید دانشگاه تهیه شده و تنها دغدغه ما حل مشکل خوابگاه استاندارد است که اجرای آن با کمک مسئولان شهرستان در دستور کار است.

انتهای پیام/غ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی بزگداشت رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی اصحاب رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۰۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران و قم میزبان همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند

کمال اکبری در نشست خبری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین که در سالن جلسات دانشکده دین و رسانه قم برگزار شد از ارسال ۱۵۳ مقاله به دبیرخانه خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۰ مقاله چاپ و در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشکده دین و رسانه افزود: استقبال مراکز علمی از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه قم، پژوهشگاه‌های وابسته به حوزه و دانشگاه و نیز مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین بسیار عالی بود. نیازمند استفاده از ظرفیت‌های حوزوی و دانشگاهی برای تولیدات صدا و سیما هستیم.

دبیر همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین، محور‌های این همایش را "دین، فرهنگ و نظامات رسانه‌ای"، "دین، جهانی شدن و رسانه‌های نوین"، "دین و زیبایی‌شناسی رسانه‌های نوین"، "زبان دین و زبان رسانه‌های نوین" و "دین دیجیتال و رسانه‌های نوین" اعلام و خاطرنشان کرد: "روش‌شناسی مطالعات دینی و رسانه‌های نوین"، "فرهنگ، حکمرانی و رسانه‌های نوین"، "رسانه، خرده‌فرهنگ‌ها و تفاهم فرهنگی"، "رسانه‌های نوین، خانواده و سبک زندگی"، "هویت دینی، عدالت‌طلبی و رسانه‌های نوین"، "دین و قالب‌های برنامه‌سازی در رسانه‌های نوین" از دیگر محور‌های این همایش است.

اکبری عنوان کرد: "استعاره و تمثیل در رسانه‌های نوین"، "فرصت‌ها و چالش‌های دین در رسانه‌های نوین"، "چالش‌های اخلاقی حضور دین در رسانه‌های نوین"، "چالش‌های حقوقی حضور دین در رسانه‌های نوین"، "هنر‌های رسانه‌ای و عرفی‌سازی دین"، "دین، رسانه‌های نوین و چالش‌های زیست‌محیطی"، "تنظیم‌گری رسانه‌های نوین و حکمرانی فضای مجازی"، "فرهنگ و آینده‌پژوهی رسانه‌های نوین"، "علوم شناختی، دین و رسانه‌های نوین"، "هوش مصنوعی، دین و رسانه‌های نوین"، "رسانه‌های نوین و بازآفرینی انقلاب اسلامی" و "دین و تنوع زیبایی‌شناسی‌های نوظهور" از دیگر محور‌های این همایش ملی است.

رئیس دانشکده دین و رسانه قم گفت: این همایش برای تولید ادبیات علمی و فرهنگی در مبحث رسانه‌های نوین است، بنا به تغییرات ساختاری سازمان صداوسیما در استفاده از فرصت رسانه‌ای و فضای مجازی، پژوهش علمی در این زمینه ضروری است. همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» تلاشی از سوی همه اندیشمندان، اساتید حوزه و دانشگاه برای تولید ادبیات نظری در حوزه رسانه‌های جدید است.

دبیر این همایش تصریح کرد: اولین همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» پس از برگزاری ۱۷ پیش نشست در طول ۶ ماه گذشته و برگزاری ۱۱ نشست علمی، هشتم و نهم خرداد در استان تهران و قم با معرفی مقالات برگزیده برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • شهرسازی و رویکردهای جدید علمی
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • تهران و قم میزبان همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • رونمایی از سند راهبردی شیراز همزمان با روز بزرگداشت شاهچراغ (ع)
  • برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • سید جمال‌الدین اسدآبادی مبارز و قهرمان ملی در برابر استعمار، اما ناشناخته برای نسل جوان
  • مقاله پژوهشگر زنجانی در همایش ملی ژئوماتیک برگزیده شد