Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با تشریح اقدام‌های صورت گرفته در چارچوب بورس انرژی گفت: تاکنون عرضه و فروش ۷۵۹ هزار و ۶۰۰ برگه گواهی ظرفیت معادل حدود ۷۶۰ مگاوات به مبلغ ۷۶۱۷ میلیارد ریال در بورس انرژی انجام شده است.

به‌گزارش ایسنا، محسن بختیار  در آئین رونمایی از ۳۵ طرح ساز و کاری صنعت آب و برق که روز یکشنبه به صورت ویدئوکنفرانسی و در قالب چهل و سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران و با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار کرد: اقدام بعدی در چارچوب بورس انرژی، تامین برق مشترکان صنعتی دارای حجم بالا از طریق بورس انرژی است که به منظور تحقق هدفگذاری صورت گرفته، تعیین قیمت برق در بازار مبادله بدون مداخله دولت و خروج گروهی از مشترکان از شمول قیمت‌گذاری و محول کردن فعالیت خرید و فروش به بخش خصوصی و گسترش رقابت و تعیین قیمت برق به صورت رقابتی در امور کسب و کار جدید انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بختیار یادآوری کرد: سه اقدام سازگاری در حوزه معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی در هماهنگی با تمامی ارکان وزارت نیرو صورت گرفته که علاوه بر تقویت و توسعه بورس انرژی، شامل ارتقای حقوق مشترکان آب و برق و بهبود رویکرد تضمین خرید برق به صورت رقابتی و برگزاری مناقصه است.

وی همچنین با تشریح اقدام‌های انجام شده در خصوص ارتقای حقوق مشترکان گفت: نسخه جدید آئین‌نامه عملیاتی تعرفه‌های آب و برق هم آماده شده که ابلاغ خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو درباره رویکرد سوم تضمین خرید برق به صورت رقابتی و برگزاری مناقصه هم با تشریح اهداف و اقدام‌های صورت گرفته در این چارچوب اظهار کرد: اکنون برای برگزاری ناحیه‌ای خرید تضمینی برق در اسفند امسال توسط شرکت برق حرارتی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بورس انرژي برنامه ریزی بورس انرژی انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «مصطفی رجبی مشهدی» از تزریق پنج هزار میلیارد تومان به بورس انرژی خبر داد و گفت: بر اساس وعده، ۵ هزار میلیارد تومان در روز اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق و هم‌اکنون در هفته دوم اردیبهشت نیز پنج هزار میلیارد تومان برای دومین بار تزریق شد.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه این اقدام یکی از گام‌های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب‌های وکالتی شرکت‌های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم؛ همچنین در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.

وی بیان کرد: به همین منظور ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند؛ البته در هفته گذشته سهم نیروگاه‌های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه‌های دولتی ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت: بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکت‌های توزیع واریز خواهد شد و خوشبختانه شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۵ هزارمگاواتی ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • ادعای صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها کذب است
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • بهترین روش آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال برای ورود به بازار رمزارزها
  • مذاکره آیندهوون با بارسلونا برای خرید ارزان دِست