Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه راه اندازی کارخانه قند قهستان در اولویت دستگاه قضایی استان است، گفت: با توجه به اینکه شکر و قند جزو کالاهای اساسی است باید سهم تولید این اقلام در استان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام« ابراهیم حمیدی» امروز (۱۰ اسفند) در جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری برای پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی استان اظهار کرد: در سال آینده نیز هر سه ماه جلسات این ستاد برای پیگیری اجرای مصوبات برگزار خواهد شد تا شاهد رونق و ادامه تولید و اشتغال در استان باشیم و تلاش می شود سهم قوه قضاییه در اشتغال و رونق تولید مورد تأکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه را ایفا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به بازدید میدانی از کارخانه قند قهستان طی یکسال و نیم گذشته، افزود: این واحد تولیدی با قدمت بیش از نیم قرن از ظرفیت های خوب تولیدی در استان است که با مشکلات و مطالبات فراوان تعطیل شده بود لذا پیگیری رفع مشکلات و راه اندازی مجدد آن در دستور کار قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه اکنون ۸۰ درصد ماشین آلات این کارخانه بازسازی شده و آماده فعالیت و بهره برداری تا ابتدای مهرماه ۱۴۰۰ است، ادامه داد: با توجه به اینکه شکر و قند جزو کالاهای اساسی است باید سهم تولید این اقلام در استان افزایش یابد.

 

حجت الاسلام حمیدی با تأکید بر اینکه راه اندازی کارخانه قند قهستان در اولویت دستگاه قضایی استان است، گفت: این کارخانه در ابتدای فعالیت نیازمند ۴۰ هزار تن چغندر قند است و ظرفیت تولیدی آن در زمان برداشت محصول چغندر قند تا ۱۰۰ هزار تن است که مصوب شد جهاد کشاورزی و هیات مدیره کارخانه طی نشستی با شرکت های سهامی زراعی در زمینه افزایش سطح زیر کشت توافقاتی انجام دهند.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی افزود: حدود ۱۷۰ هکتار اراضی آماده کشت چغندر قند است که می تواند نیاز مواد اولیه کارخانه قند قهستان را تأمین کند و در فصلی هم که چغندر قند در استان کشت نمی شود شکر خام با همکاری اداره صمت در اختیار این کارخانه قرار می گیرد تا کارخانه فعال باشد.

 

وی به بررسی مشکلات کشتارگاه آرک آریا شرق در شهرستان خوسف اشاره کرد و تصریح کرد: یک از مشکلات این واحد تولیدی تأمین روزانه ۴۰ متر مکعب آب شرب مورد نیاز بود که مقرر شد در وهله نخست شرکت آب و فاضلاب  ۲۵ مترمکعب آب شرب در اختیار این واحد تولیدی قرار دهد تا بتوانند فعالیت خود را تا اردیبهشت ۱۴۰۰ آغاز کنند.

 

اقدامات بانک‌ها نباید منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی شود

حجت الاسلام حمیدی یکی دیگر از مشکلات این کشتارگاه را بحث استرداد مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرد و گفت: در این راستا کارگروهی برای پیگیری رفع مشکل از اداره کل امور مالیاتی و سازمان بازرسی تشکیل می شود.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی یادآور شد: در جلسه امروز مشکلات کارخانه سفال نیلوی شرق و مشکلات ایستگاه فرآوری زرشک و پسته کارگر مطرح و تصمیمات خوبی برای رفع مشکل این واحدهای تولیدی گرفته شد.

 

وی در پایان با اشاره مشکلات برخی واحدهای تولید با بانک ها، تأکید کرد: حداکثر همراهی با تولیدکنندگان داشته و اقدامات بانک ها نباید منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی استان شود.

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: کشتارگاه دام کارخانه قند قهستان رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی کارخانه قند قهستان واحدهای تولیدی واحدهای تولید خراسان جنوبی حجت الاسلام راه اندازی چغندر قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۱۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد و استفاده از ارفاقات قانونی برای افرادی که حائز شرایط هستند، اعمال شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد، امروز _سه‌شنبه دوازدهم اردیبهشت_ در بازدید از زندان مرکزی زاهدان و دیدار و گفت‌وگوی چهره به چهره با مددجویان اظهار کرد: زندانی کردن یک فرد از خانواده یا طایفه باعث ایجاد سایر مشکلات اقتصادی و فرهنگی می‌شود و انتظار می‌رود در رابطه با افرادی که در مرحله اول مرتکب جرم می‌شوند به دید یک مجرم نگاه نشود و به صورت جزئی دلیل ارتکاب جرم بررسی شود.

وی ادامه داد: نگاه قاضی باید سازنده باشد و همچنین تبعات حبس در نظر گرفته شود و افرادی که دارای شرایط ارفاقات قانونی هستند، نسبت به آنها این امتیاز اعمال و اجازه بازگشت افراد به جامعه داده شود.

رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان افزود: وظیفه قوه قضائیه فقط محکمه‌داری در دادسراها یا دادگاه‌ها نیست و وظایف مهم دیگری در قانون اساسی بر عهده قوه قضائیه گذاشته شده که احیای حقوق عامه و همچنین تامین آزادی مشروع است از مهم‌ترین آنهاست.

موحدی‌راد با اشاره به اینکه تحقق رافت اسلامی برای متهمان بر مبنای چارچوب‌های قانونی مشخص شده است، تصریح کرد: رویکرد جدید کمک به آزادی متهمان و محکومان نادم و دریچه‌ای به سوی افرادی است که حضور آنها در جامعه مخل امنیت نخواهد بود.

گفتنی است، در این بازدید پروژه‌های عمرانی ساخته شده کانون اصلاح تربیت و همچنین سالن ورزشی مجموعه اداره کل زندان‌های استان افتتاح و در پایان از قضاتی که در مورد انجام مسائل قضایی از جمله عفو، تعلیق و نظام آزادی مشروع تلاش کردند، تقدیر شد.

همچنین رئیس کل و قضات شعبات با حضور در اندرزگاه‌های ندامتگاه مرکزی زاهدان و دیدار چهره به چهره با مددجویان به بررسی مشکلات قضایی و پرونده‌ای آنان پرداختند.

کد خبر 749426

دیگر خبرها

  • نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود