Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۹۰ درصد مرغ‌های تخم‌گذار و نیمچه گوشتی خراسان جنوبی در برابر ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان واکسینه شدند.

محمد اصغرزاده، امروز یکشنبه ۱۰ اسفند به خبرنگاران اعلام کرد: اکنون حدود ۳ هفته از آخرین گزارش  بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: بیش از ۸۰ درصد مرغ‌ها تاکنون واکسن مرحله دوم را دریافت کرده و تا پایان سال نیز تمامی مرغ‌های تخم گذار و نیمچه تخم گذار مرغداری‌های استان علیه این ویروس واکسینه می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: اکنون ۸۰۶ هزار قطعه مرغ تخمگذار، ۲۷۰ هزار قطعه مرغ گوشتی، ۱۰۵ هزار قطعه مرغ مادر، ۲۰۹۰ قطعه بوقلمون و ۵۲ قطعه شتر مرغ در پی شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان معدوم سازی شده‌اند.

اصغرزاده با بیان اینکه مرغداران لازم است موضوع امنیت زیستی را رعایت کنند تا با مشکلی مواجه نشویم، تصریح کرد: اکنون ضرورت انجام و اجرای واکسیناسیون و بیمه در واحدهای تخم گذار و داشتن بیمه در واحدهای گوشتی پیش از شروع فعالیت الزامی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بارها گفته‌ایم و اکنون هم با اطمینان می‌گوییم تمام مرغ‌ها و تخم‌مرغ‌های موجود در بازار تحت نظارت دامپزشکی بوده و مردم نگران بهداشتی بودن آن نباشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آنفولانزای پرندگان تخم گذار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند

طلبه‌ها و اساتید مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) به همراه بسیجیان شهر خضری دشت بیاض به کمک مردم دهستان کرغند شتافتند.

این تیم برای لایروبی منازل و کوچه‌ها به دهستان کرغند اعزام شدند. 

سیل در دو روز گذشته دهستان کرغند و برخی روستا‌های خراسان جنوبی را در نوردید و خساراتی به بار آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در ایران؛ قطعه‌ای زیبا از هسته یک سیاره را ببینید | تصویر
  • موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم