Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: ثبت نام اینترنتی بازدید از موزه‌های "هنر ایرانی" و "سردار آسمانی" از ۲۰ اسفند آغاز می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید پرویز فتاح در آیین افتتاح همزمان " موزه هنر ایران" و "مجتمع فرهنگی - موزه سردار آسمانی" سرگذشت هنر ایران و جهان از 7 هزار سال پیش تا میانه سده حاضر اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که این مجموعه به نام سردار آسمانی نامگذاری شده است همچنین اقدامات مناسبی به لحاظ مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی در این مجموعه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هر یک از آثاری که در این مجموعه به نمایش گذاشته شده است به لحاظ ارزشی که در ایران و دنیا دارند قابل تحسین است و 5 هزار اثر در این موزه به نمایش گذاشته شده است و چندین برابر آن را در خزانه داریم که قطعا این هنر و زیبایی با قدمت تاریخی این ملت سرافراز تحسین‌برانگیز است.

رئیس بنیاد مستضعفان خاطر نشان کرد: همه این اشیا از خانواده سلطنتی شاه و پدرش و اجداد و منسوبین دربار بوده که از خارج خریداری شده و یا از منازل جمع‌آوری شده‌اند که با پیروزی انقلاب به دست ملت افتاد و باید این آثار در دسترس عموم مردم قرار بگیرند.

فتاح با اشاره به موزه سردار آسمانی و هنر ایران از خاطرنشان کرد: از 20 اسفندماه شرایط بازدید با رعایت پروتکل بهداشتی فراهم خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی با تاکید بر اینکه موزه‌ها عبرت‌انگیز هستند تصریح کرد: پادشاهان  و اغنیا رفتند ولی هنر مردم این دیار به یادگار باقی مانده است که آن را به رخ دنیا می‌کشیم و به یمن انقلاب اینها در اختیار مردم قرار گرفته است و وظیفه داریم در حفظ منافع مردم و اشیاء ذی‌قیمت که به تاراج رفته بود بکوشیم.

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: بنیاد به درستی امانتداری کرده و این کار در کاخ مرمر از دوره آقای رفقیدوست آغاز شده و در این دوره ادادمه پیدا کرده است که مطمئن بودیم که این مسئله مورد تایید رهبری قرار می‌گیرد که مایه مباهات ماست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سردار آسمانی هنر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۱۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، با موافقت سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اماکن فرهنگی‌تاریخی در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان است.

بر اساس این خبر، روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلمان، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در شش‌ماهه نخست سال جاری در طول ایام هفته از ۹ تا ۱۸ است و در روزهای پنجشنبه و جمعه، تا ساعت ۲۰ افزایش می‌یابد.

علاقه‌مندان به بازدید از هر موزه، پایگاه میراثی یا محوطه تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن در فضای مجازی، از ساعات دقیق فعالیت آن اطلاع حاصل کنند.

کد خبر 6090588 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • با این کلاهبرداری‌های اینترنتی آشنا شوید
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟