Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین شادکام روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه همزمان با سومین روز هفته امور تربیتی افزود: یکی از الزامات امر تربیت مواجهه و تعامل چهره به چهره مربی و متربی است که با شیوع کرونا دچار مشکل شد اما با همت همکاران موفق شدیم تمامی برنامه ها و فعالیت های حوزه پرورشی و تربیتی را به شکل توسعه یافته در بستر سامانه شاد اجرایی نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نگرش حاکم و گفتمان غالب در آموزش و پرورش باید تربیت باشد، ادامه داد: در برنامه‌های تربیتی سه اصل فراگیری، اثربخشی و مشارکت را مبنا قرار داده‌ایم.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی امور تربیتی را حامی ارزش های دینی، ملی و انقلابی در دستگاه تعلیم و تربیت دانست و گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بالاترین سند فرادستی نظام تعلیم و تربیت است و در این سند حوزه تربیتی و پرورشی اصالت و نقش محوری دارد، در ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز تاکید فراوان بر امور تربیتی، پرورشی و فرهنگی شده و از مدرسه به عنوان یک کانون فرهنگی یاد شده است.

وی افزود: اجرای طرح زیارت نیابتی با عنوان "به تو از دور سلام"، اجرای بزرگترین دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم و دوره مجازی آموزش روش‌های پاسخگویی به شبهات دینی دانش آموزان، برگزاری مرحله استانی اولین مسابقه ملّی مناظره دانش آموزی، طرح هفته سرود و نمایش مدارس کشور و برگزاری ۱۰۰ محفل انس با قرآن کریم از جمله فعالیتهای این معاونت در دوران شیوع کرونا بوده است.

شادکام ادامه داد: همچنین رونمایی از اپلیکیشن کشوری مشاوره و هدایت تحصیلی و شغلی و کتاب پروتکل‌های درمانی ویژه دانش آموزان در مراکز مشاوره از دیگر فعالیت‌های این معاونت است.

وی گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۸۳۳ معاون پرورشی، هزار و ۲۳۴ مشاور و هزار و ۳۹۳ مربی پرورشی در مدارس استان خراسان رضوی فعالیت دارند.

هشتم اسفند روز امور تربیتی نامگذاری شده است.

برچسب‌ها معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا مشهد وزارت آموزش و پرورش پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا مشهد معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا مشهد وزارت آموزش و پرورش اخبار کنکور آموزش و پرورش امور تربیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۱۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور کشورمان، امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری اظهار کرد: موضوع تعلیم و تربیت اساس ساختن کشور، صیانت از جامعه، اساس برای رشد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، اساس برای آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی از جامعه و اساس برای ارتقای یک نسل است.

رییس جمهور با بیان اینکه تعلیم و تربیت ناظر بر رفع همه آسیب‌هایی است که امروز جامعه را رنج می‌دهد، افزود: تعلیم و تربیت ناظر بر رفع همه دغدغه‌هایی است که امروز دغدغه‌مندان، جامعه‌شناسان، آسیب‌شناسان و خانواده‌های گرامی دارند؛ بر همین اساس آموزش و پرورش برای ما، مساله اول کشور است.

آیت الله رییسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی، به فرهنگ، ساختن انسان و ساخت جامعه قرآنی توجه کرده است، اظهار کرد: یک جامعه نمونه با نگاه به آموزش و پرورش، رشد خواهد کرد و محور اصلی آن، معلم برای ساختن جامعه و مدرسه برای ساختن انسان‌ها خواهد بود.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه مدرسه مرکز ایجاد امید در جامعه است، گفت: حوادث روزگار به گونه‌ای است که شاید مسایلی برای دانش آموزان ایجاد شود که باید معلمان تلاش کنند گره‌های ذهنی دانش‌آموزان را باز کنند.

در حال تکمیل...

کد خبر 6091929

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • محورهای مواصلاتی،متحمل بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش