Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بررسی تبصره های بودجه در قالب بودجه سبب شفافیت هر چه بیشتر می شود و امیدواریم با تصویب هر چه سریعتر تبصره ها بررسی هزینه های بودجه نیز در موعد مقرر صورت گیرد.

به گزارش برنا؛ محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران در پایان دویست و هفتاد و ششمین جلسه شورا در نوبت صبح که به بررسی تبصره های بودجه اختصاص داشت گفت: در گذشته تبصره ها خارج از عدد و رقم  بودجه در نظر گرفته می شد اما بخش نامه  وزارت کشور که در راستای شفافیت بودجه ابلاغ شد بر ما تکلیف کرد که تبصره های بودجه در قالب بودجه مورد بررسی قبرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته می دانید که عدد بودجه و تبصره ها معمولا هم پوشانی داشت و بعضا عدد واقعی بودجه دیده نمی شد لذا تبصره ها در بودجه آمد.

هاشمی ادامه داد: تعداد 30 تبصره در بودجه آمده بود که در کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق بر اساس پیشنهادات ارایه شده 11 تبصره اضافه شد و این تعداد به 41 تبصره رسید. بر اساس آیین نامه اعضا اگر پیشنهادی را در زمان مقرر داده باشند و  در کمیسیون برنامه و بودجه و  نیز کمیسیون تلفیق به نتیجه نرسند می توانند در صحن مجدد مطرح کنند. معمولا تعداد پینشهاد ها هم در این بخش زیاد است و برای تبصره ها  200 پیشنهاد ارائه  شده بود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در خصوص بحث درآمدی شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران 41 سازمان و شرکت دارد که هر کدام در آمد های خود را دارند به عنوان مثال شرکت اتوبوسرانی بلیت می فروشد و بخشی از سوبسید مربوط به خود را از شهرداری و بخشی را از دولت دریافت می کند، شرکت مترو و پسماند هم همینطور، لذا  خیلی از شرکت ها و سازمان های شهرداری  بخشی از بودجه را از فعالیت های خود درآمد زایی می کنند.

هاشمی افزود: اما بخش عمده ای از درآمد شهرداری از طریق ساخت و ساز در شهر است که بر اساس طرح جامع سال 86 و بعد هم طرح تفصیلی طبق ضوابط انجام یم شود بر این اساس هر پلاک شهری می تواند یک حجم مشخصی از ساخت و ساز را انجام دهد و باید پرداختی به عنوان عوارض داشته باشد که البته به این پرداختی شهر فروشی اطلاق نمی شود.

عوارض دیگری هم تحت عنوان عوارض کسر پارکینگ که در جایی که امکان ساخت پارکینگ نیست و یا قطع درخت و یا عوارض نوسازی که همه شهروندان می پردازند  نیز اخذ می شود. ازطرفی هم شهرداری املاک زیادی دارد که امکان مشارکت با بخش خصوصی در جهت سرمایه گذاری وجود دارد.

محسن هاشمی در ادامه در خصوص بحث مرکز پژوهش های شورای شهر و شهرداری تهران گفت: در شهرداری تمامی شرکت ها و سازمان ها امکان پژوهش برایشان فراهم است. در شورای شهر نیز اجازه داده شده بود تا مرکز پژوهش ها وجود داشته باشد اما برون سپاری کند و نیرو نگیرد و در این راستا پیشنهادی ارائه شد که در کل فعالیت های مرکز پژوهش های شورا را به شهرداری منتقل کنیم و دو رابط هم تعیین کردیم آقای فراهانی و خانم آروین که این پیشنهاد در هیات رییسه رای نیاورد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بودجه شفافیت محسن هاشمی تبصره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۱۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد

به گزارش خبرنگار مهر، موسی الرضا حاجی بگلو ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته شوراها اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ در حاشیه شهر ده خط اتوبوسرانی را رایگان کردیم اما نتوانستم این امر را به تمام خطوط شهر افزایش دهیم چرا که کمیته انطباق فرمانداری مشهد این موضوع را رد کردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: تخلف در تفریغ بودجه شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ وجود دارد اما به هر حال بودجه در سه ساعت توسط اعضای شورای اسلامی شهر مصوب شد و برخی پرداختی‌ها به افراد نامعلوم بود اما آنچه که قانون تصمیم بگیرد را می‌پذیریم.

وی با اشاره به خروج سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان از شهر مشهد مقدس بیان کرد: براساس مصوبه سال ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان به شهر زابل جهت رفع محرومیت اختصاص یابد.

حاجی بگلو در خصوص طرح سوال از شهردار مشهد تصریح کرد: در جلسه آینده شورای اسلامی شهر مشهد طرح سوال از شهردار مشهد مطرح است اما فکر نمی‌کنم منجر به استیضاح شود و موضوع بازنشستگی و بازداشت شهردار مشهد مطرح نیست.

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی با اشاره به طلب‌های پیمانکاران شهرداری مشهد ابراز کرد: پیمانکاران قلب تپنده شهرداری مشهد هستند و قطعاً در پرداخت صورت‌های مالی پیمانکاران مشکل وجود دارد و سعی می‌کنیم تا نیمه ابتدای سال جاری طلب تمام افراد پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً اگر طرح تفصیلی شهر مشهد به شکل کنونی باشد، شاهد کسری بودجه سال ۱۴۰۳ خواهیم بود و قانون‌های درآمدهای پایدار باید اصلاح شود و در تلاش هستیم تا کمیسیون ماده ۵ مانند شهرداری تهران در اختیار شهرداری مشهد قرار گیرد.

حاجی بگلو بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های زود بازده شهری پیش بینی کردیم و هدف ما از این طرح‌ها مشارکت مردم در این زمینه هستیم و تخصیص بودجه به پروژه‌های زودبازده را نیز در سال ۱۴۰۴ نیز دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به انتقال مدیریت باشگاه ورزشی و فرهنگی پرسپولیس به بانک شهر گفت: به دلیل آنکه شهرداری مشهد سهامدار بانک شهر است آمادگی مدیریت باشگاه پرسپولیس هستیم و از این رو رایزنی‌هایی نیز صورت گرفته است.

کد خبر 6089993

دیگر خبرها

  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر | کدام قرارداد زاکانی تنش‌زا شده؟
  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود