Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:25:46 GMT

روسیه قصد خروج از شورای اروپا را شایعه بی‌اساس خواند

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۱۵۷۴

روسیه قصد خروج از شورای اروپا را شایعه بی‌اساس خواند

به گزارش ایرنا از وزارت امور خارجه روسیه، سالتانوفسکی روز یکشنبه گفت: روسیه ۲۵ سال پس از عضویت در شورای اروپا همچنان مصمم به گسترش همکاریها با این سازمان و کشورهای شرکت کننده در آن است.  

وی گفت: هر از چند گاهی در رسانه ها شایعاتی مبنی بر خروج روسیه از شورای اروپا در آینده نزدیک منتشر می شود که بی اساس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گونه تشدید تنش به نفع همکاریهای دو طرف نیست.  

سالتانوفسکی گفت: هر چند که شیوع همه گیر کرونا امکان برای تماس ها و دیدارها را کاهش داده است اما مانع از سفر «ماری پایچینوویچ بوریچ» دبیر کل شورای اروپا به روسیه در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ نشد و در ماه دسامبر سال گذشته هم «هندریک دامس» رئیس مجمع پارلمانی شورای اروپا به مسکو سفر کرده و در ماه فوریه هم «کریستوس یاکومپولوس» مدیر کل امور حقوق بشر شورای اروپا به روسیه سفر کرد.

وی افزود: به رغم شیوع کرونا و تمایل نیروهای ضدروسی، ما (روسیه) به همکاری با اروپا ادامه می دهیم و از منافع ملی کشور خود ازجمله در عرصه اروپا دفاع می کنیم.  

دیپلمات ارشد روس بر آمادگی کشورش برای همکاری با اروپا در تولید واکسن کرونا تاکید کرده و نیز خاطرنشان کرد که همکاریها بین مسکو و شورای اروپا در حوزه هایی همچون فناوریهای پیشرفته و دیجیتالی، زیست محیطی، بیوتکنولوژی از ظرفیت های خوبی برای توسعه برخوردار است.

روابط بین شورای اروپا و روسیه بخاطر مساله اوکراین و مخالفت اروپا با الحاق کریمه به روسیه و نیز حمایت مسکو از روس تبارهای شرق اوکراین از سال ۲۰۱۴ بسیار پرتنش شده است و هیات روسی از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹۸ نشست های مجمع پارلمانی شورای اروپا را بخاطر سلب حق رای و تصدی مقامهای مدیریتی اعضای این هیات تحریم کرد.   

مساله اوکراین همچنین باعث تیرگی روابط روسیه و اتحادیه اروپا شده و بروکسل در پیروی از سیاست های آمریکا در قبال روسیه از سال ۲۰۱۴ چند بسته تحریم های مالی و اقتصادی در مورد این کشور وضع کرده است.

سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با "جوسپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: مساله اصلی که با آن برخورد می کنیم نبود روابط مناسب بین روسیه و اتحادیه اروپا - دو بازیگر عمده در منطقه اوراسیا - است.

 به گزارش ایرنا، لاوروف دو هفته پیش در دیدار با بورل  با بیان اینکه ما به همه سوالات شما پاسخ می دهیم و در این دیدار سعی می کنیم شما را ناامید نکنیم، اظهار داشت: ما آماده ایم که در این دیدار در مورد همه مسائل از جمله مسائل منطقه ای گفت وگو کنیم.  اما مساله اصلی که با آن برخورد می کنیم، نبود روابط مناسب بین روسیه و اتحادیه اروپا - دو بازیگر عمده در منطقه اوراسیا - است. این وضعیت ناسالم بوجود آمده سودی برای هیچ کس به همراه ندارد.  

برچسب‌ها شورای اروپا روسیه اتحادیه اروپا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اروپا روسیه اتحادیه اروپا شورای اروپا روسیه اتحادیه اروپا اخبار کنکور اتحادیه اروپا شورای اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۱۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلی شرافت انسانی در خیزش نخبگانی

جنایاتی که در دو قرن اخیر حتی در جریان جنگ‌های جهانی بواسطه نوع بمباران و شدت آسیب به شهروندان غیر نظامی هم سابقه‌ای نداشته و این مساله مورد اذعان کشور‌های غربی قرار گرفته است.   بعد از وقوع این اتفاق موجی از همدردی در سراسر جهان از آمریکا و اروپا گرفته تا مناطق شرق دور براه افتاد. رژیم صهیونیستی از ابتدای تاسیس تاکنون تلاش کرده بود که زیر چتر مظلومیت برنامه‌های خود را پیش ببرد و با توجه به حمایت رسانه‌ها در اروپا و آمریکا در این مظلوم نمایی و جلب نظر مردم غرب موفق بود، اما بعد از شروع جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه از آبان ۱۴۰۲ به بعد مظلومیت مردم غزه و توحش بی سابقه رژیم صهیونیستی فضا را عوض کرد.   هر چند که رسانه‌های رسمی چندان میزان جنایات رژیم اشغالگر قدس را بازگو نمی‌کردند، اما فضای مجازی به نوعی فریادرس و بلندگوی مردم غزه شد. نتیجه این شد که ما در حدود شش ماه گذشته روزی نبود که در اروپا و آمریکا شاهد اعتراض علیه رژیم صهیونیستی نباشیم.   این مساله نشان می‌دهد که افکار عمومی در اروپا و آمریکا به نوعی تبلیغات بیش از ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی را کنار زده و دارد با حقیقت مساله فلسطین آشنا می‌شود. طبیعتا انسان‌ها فارغ از هر دین، مذهب و رنگ و قومی براساس فطرت و شرافت انسانی به قضیه نگاه کنند حق را به مظلوم می‌دهند و در کنار مردم تحت ستم غزه و در مقابل رژیم اشغالگر قدس می‌ایستند.    البته این نکته را هم باید یادآور شد که این تحول، اتفاق تازه‌ای نیست و ما حتی در آمریکا و اروپا شاهد تظاهرات چند صد هزار نفری بودیم.    این روند نشان می‌دهد رژیم اشغالگر قدس اگرچه توانست بیش از ۷۵ سال زیر چتر تبلیغات روانی و رسانه‌ای خود را پنهان کند، اما نتوانست همیشه تحت سایه حمایت و جانبداری رسانه‌ها باقی بماند و بخشی از ماهیت جنایتکارانه این رژیم از سوی فضای مجازی و رسانه‌های مستقل به جهانیان منتقل شد و بازتاب آن در واکنش افکار عمومی دیدیم.    نمونه‌ای از این روشنگری‌ها را در اعتراضات اخیر دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا دیدیم که البته این اعتراضات و راهپیمایی‌ها از ابتدای آبان ۱۴۰۲ به این سو همواره صورت می‌گرفت و در مجموع می‌توان گفت که این خیزش نخبگانی تجلی شرافت و فطرت انسانی در اعتراض به رژیم اشغالگر قدس است.

دیگر خبرها

  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • تجلی شرافت انسانی در خیزش نخبگانی
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم