Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به برکت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همزمان با اعیاد رجب المرجب اقدام به افتتاح ۴۲ پروژه عمرانی و کلنگ زنی ۴۲ پروژه دیگر با حضور آیت الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم می‌کند.

این مراسم روز چهارشنبه ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۹ همزمان با بیست و پنجمین سالروز تأسیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در سالن آیت الله شرعی این مرکز به صورت حضوری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار و به صورت مجازی و زنده نیز از طریق لینک http://live.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

whc.ir/پخش خواهد شد.

حوزه‌های علمیه خواهران از سال ۷۴ فعالیت خود را در نقاط مختلف کشور آغاز کرده اند و در حال حاضر ۷۰ هزار طلبه خواهر در ۵۰۳ مدرسه علمیه خواهران در حال تحصیل هستند.

حوزه‌های علمیه خواهران به دلیل نوپا بودن دارای ساختمان‌های استاندارد آموزشی نیستند، لذا، تامین فضا‌های فیزیکی استاندارد جهت تحصیل طلاب خواهر در مدارس علمیه خواهران در اولویت کار‌های معاونت منابع انسانی و پشتیانی قرار گرفته که تاکنون در این راستا گام‌های مناسبی برداشته شده است.

به همت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ۱۸۶ پروژه عمرانی اجرا و بهره برداری شده که حاصل آن ۲۰۷ مدرسه علمیه خواهران دارای ساختمان استاندارد (با سرانه ۱۵ متر مربع برای هر طلبه) است و امسال نیز ۴۲ پروژه عمرانی با حدود ۶۵ هزار متر مربع افتتاح و ۴۲ پروژه دیگر نیز در ۲۳ استان کنگ زنی می‌شود.

بیش از ۵۰ درصد اعتبارات این پروژه‌ها با مشارکت خیّرین و باقیمانده اعتبارات نیز از محل منابع دولتی و اعتبارات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تأمین شده است.

اکثر این پروژه‌ها با کاربری آموزشی وکمک آموزشی هستند و این در حالی است که سرانه فیزیکی دانشجویان در دانشگاه‌ها به صورت میانگین در ایران ۲۴ متر مربع برای هر دانشجو است در صورتی که این سرانه در حوزه‌های علمیه خواهران برای طلاب خواهر ۱۵ مترمربع است.

گفتنی است، معاونت منابع انسانی و پشتیبانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در حال حاضر ۱۳۰ پروژه آموزشی و کمک آموزشی را در دست اجرا دارد و همچنین ۱۱۵ مدرسه علمیه خواهران از ساختمان‌های غیراستاندارد استفاده می‌کنند که می‌بایست ساختمان‌های آموزشی استاندارد احداث و بهره برداری شود.

شایان ذکر است، تعداد ۸۲ پروژه با ضرورت ساخت، در نوبت اجرای قرار دارند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروژه عمرانی حوزه علمیه خواهران مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران علمیه خواهران پروژه عمرانی ۴۲ پروژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی شهر جدید سهند به عنوان اولین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی دولتی‌ساز در سطح استان آذربایجان شرقی شناخته می‌شود که افتتاح این مجموعه آموزشی در خدمت‌رسانی به شهر جدید سهند، شهرستان اسکو، آذرشهر و سایر شهر‌های اطراف موثر خواهد بود.

این مدرسه هوشمند با مساحت بیش از ۱۸۰۰ متر مربع و محوطه ۱۱۰۰ متر مربع، دارای آسانسور ۲۰ نفره و برانکاردبر بوده و امکانات ویژه‌ای چون آزمایشگاه، سالن چندمنظوره، ۴ کارگاه و ۲۰ فضای آموزشی ، سالن ورزشی و... را داراست که با هزینه کرد ۳۵۰ میلیارد ریال توسط شرکت عمران شهر جدید سهند احداث و هوشمندسازی شده است.

با افتتاح و بهره‌برداری از این مدرسه سرانه آموزشی کودکان استثنایی در سطح شهرستان افزایش بیش از دوبرابری خواهد یافت. 

آیتم‌های هوشمندسازی مدرسه شامل موارد زیر است:

کنترل هوشمند سیستم سرمایشی و گرمایشی تمامی فضا‌ها با قابلیت تعریف زمان بندی در راستای مدیریت مصرف انرژی، کنترل و مونیتورینگ از راه دور و اجرای سناریو‌های متفاوت برای فصل مختلف سال

نصب دوربین‌های هوشمند برای کنترل تردد در کریدورها، فضا‌های آموزشی و محوطه بیرونی 

نصب دوربین هوشمند با قابلیت ضبط برنامه‌های کلاس‌ها به منظور تولید محتوای آموزشی

نصب سنسور‌های حرکتی هوشمند برای کنترل سیستم امنیتی تردد‌ها و اتوماتیک سازی روشنایی فضا‌های آموزشی

نصب رله‌های کنترلی برای هوشمندسازی پرده‌های اتاق‌های مدیریت، معاونت و سالن همایش

نصب کلید‌های فول هوشمند در اتاق‌های مدیریت، معاونت‌ها و سالن‌ها

نصب آیفون تصویری هوشمند با قابلیت کنترل از اتاق مدیریت و اتاق معاونت ورودی و همچنین از راه دور توسط گوشی موبایل

نصب دو عدد تاچ پنل لمسی در اتاق مدیریت و اتاق معاونت ورودی جهت مونیتورینگ و کنترل کلیه سیستم‌های هوشمند

پیاده سازی سیستم صوتی حرفه‌ای برای سالن همایش و سالن ورزشی

کنترل ورود و خروج سالن‌های همایش و ورزشی با امکان تعریف رمز، کارت و اثرانگشت جهت ایجاد دسترسی‌های متفاوت برای افراد مختلف.

دیگر خبرها

  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند