Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با سالگرد امضای توافقنامه صلح آمریکا و گروه طالبان در دوحه، ارگ ریاست جمهوری افغانستان این توافقنامه را اتلاف وقت خواند و اعلام کرد که این توافق‌ خسارات سنگینی را بر مردم افغانستان وارد کرده است.

دواخان مینه‌پال، معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان امروز (یکشنبه ۱۰حوت/ اسفند) در صفحه توئیتر خود نوشت: «توافق صلح آمریکا و طالبان خسارات سنگینی بر مردم وارد کرده ‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

معاون سخنگوی رئیس جمهور نوشته است: « از دیدگاه افغان ها، توافقنامه دوحه وقت را در انتظار صلح تلف کرده، خسارات سنگین شخصی و مالی به افغان ها وارد کرده و افغانستان را به کلی نابود کرده است.»

همزمان، رحمت الله اندر، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان نیز گفت که مردم افغانستان از توافقنامه صلح دوحه هیچ انتظاری ندارند.

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان در صفحه توئیتر خود نوشت:«این توافقنامه تاکنون تنها آتش بس را برای آمریکا تضمین کرده است و روابط طالبان با افغان ها همچنان به قتل، غارت، ترور و وحشیگری محدود شده است.»

اندر افزود: توقعی که مردم از امضای توافقنامه‌ صلح دوحه داشتند برآورده نشده و از این به بعد نیز هیچ امیدی به این توافقنامه وجود ندارد، چون طالبان روند گفتگوهای صلح را با کندی مواجه کرده‌اند.

وی اضافه کرد: « اگر از دیدگاه افغانستان به توافقنامه قطر دیده شود، زمان به امید برقراری صلح به هدر رفته، به مردم تلفات سنگین جانی و مالی وارد شده و در کل افغانستان تخریب شده است.»

گفتنی است که توافقنامه صلح میان آمریکا و گروه طالبان در فبروری ۲۰۲۰ در دوحه به امضا رسید.

براساس این توافقنامه آمریکا متعهد شده است که تا پایان ماه می ۲۰۲۱ تمام نیروهای خارجی از افغانستان خارج شوند. در مقابل، گروه طالبان نیز متعهد شده است که روابط خود را گروه‌های تروریستی دیگر را قطع کرده و نمی‌گذارند از خاک افغانستان امنیت آمریکا تهدید شود.

با این حال، دولت جدید آمریکا اعلام کرده است که این توافقنامه را از نو بازبینی می‌کند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توافقنامه صلح آمریکا و گروه طالبان آمریکا طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۱۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 

سید روح‌الله حسینی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل، با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی طالبان دیدار و درباره آخرین وضعیت روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور بحث کردند.

حسینی به نقاط مشترک فراوانی که میان ایران و افغانستان از جمله دین، زبان، فرهنگ، تاریخ، ادبیات، جغرافیا، نژاد، مرز و ... وجود دارد، به وجود منافع مشترک ناشی از این نقاط اشتراک اشاره کرد و افزود: متاسفانه باید اعتراف کرد که با این حد از نقاط اشتراک، میزان حضور ایران در عرصه‌های فرهنگی و علمی در مقایسه با برخی دیگر از کشورها از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

رایزن فرهنگی ایران در پایان ضمن تأکید دوباره بر ضرورت نگاه عمیق به مقوله فرهنگ، خواهان تعیین تکلیف اتاق‌های ایران‌شناسی در دانشگاه‌های «کابل»، «ابوریحان»، «پروان» و «تعلیم و تربیت» گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم