Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@18:29:05 GMT

صنعت برق در بالاترین سطح بهره‌وری قرار دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۲۲۰۵

صنعت برق در بالاترین سطح بهره‌وری قرار دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، محمدحسن متولی زاده در مراسم آغاز هفته چهل و سوم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران و بهره‌برداری از ۸ طرح سازوکاری در حوزه انتقال و توزیع نیروی برق، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها به دنبال بهبود ارائه خدمات به مردم هستیم.

متولی زاده در خصوص طرح برق امید گفت: با گذشت دومین دوره از صدور قبض‌های برق امید، تاکنون ۶۰ میلیون قبض برق صادر شده است و اکنون می‌توانیم اعلام کنیم که این طرح به هدف خود یعنی تشویق کم مصرف‌ها و ترغیب پرمصرف‌ها برای کاهش مصرف رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرعامل توانیر، از زمان اجرای این طرح به میزان ۶.۷ درصد از مشترکان پرمصرف کاسته شده است.

متولی زاده در خصوص طرح چاوش (ارتقای رضایتمندی مشترکان از طریق بهبود ولتاژ تحویلی و راه‌اندازی مرکز ملی پایش کنتورهای هوشمند کشور) گفت: هم‌اکنون ۵۰ درصد از مصرف کشور از طریق این سامانه نظارت و کنترل می‌شود و از طریق همین سامانه نیز توانستیم طرح‌های مدیریت بار در تابستان و زمستان را اجرایی کنیم.

به گفته وی، طرح تعویض کابل‌های فرسوده شبکه توزیع با کابل خود نگهدار از دیگر طرح‌هایی است که آثار ملموس آن را می‌توان مشاهده کرد.

مدیرعامل توانیر افزود: با اجرای این طرح و کاهش تلفات از ۱۴.۸ درصد در سال ۱۳۹۲ به ۹.۵ درصد تا پایان سال ۱۳۹۹ نه تنها خاموشی‌ها کاهش یافته بلکه پایداری شبکه نیز افزایش پیدا کرده است.

متولی زاده خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح از احداث ۳۲۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید و سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی بی‌نیاز شدیم و علاوه بر این میزان مصرف سوخت در نیروگاه‌های حرارتی کشور ۱۶ میلیارد لیتر کاهش یافت.

وی در خصوص طرح ارائه خدمات به مردم به صورت غیرحضوری نیز گفت: در حال حاضر بالغ بر ۷۸ درصد از خدمات از طریق اپلیکیشن برق من و ۲۲ درصد نیز از طریق دفاتر پیشخوان به مردم ارائه می‌شود و مراجعه حضوری به شرکت‌های توزیع وجود ندارد.

براساس این گزارش، امروز همچنین از طرح‌های ایجاد و توسعه طرح هما (سامانه هوشمندسازی مراکز اتفاقات و فوریت‌های برق) و طرح سنم (سامانه نظارت مکانیزه در طرح‌های توسعه‌ای، تمرکز زدایی و افزایش اختیارات شرکت‌های استانی نیز رونمایی شد.

کد خبر 5158281

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت نیرو صنعت برق وزارت نیرو قیمت نفت بانک مرکزی ایران اقتصاد آمریکا بازار سهام قیمت طلا بورس تهران قیمت دلار شاخص کل بورس اوراق قرضه آمریکا وزارت جهاد کشاورزی ایالات متحده امریکا بازار سهام امریکا نفت خام متولی زاده طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۲۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود

سعادتی کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه سامانه خودنویس یکی از مهم ترین برنامه های دولتی در حوزه بازار اجاره مسکن به شمار می‌رود که خود  باعث شده بازار مسکن به ثبات و آرامش برسد گفت: بازار اجاره مسکن یکی از مهم‌ترین بازارهایی است که نیاز به ساماندهی داشت که دولت با راه اندازی این سامانه از سال گذشته این اقدام را انجام داده است.

وی افزود: راه اندازی سامانه خودنویس نقش موثری در کاهش مدت زمان انتظار متقاضیان دارد و از سوی دیگر این اقدام  باعث می شود دست دلالان و سوداگران از این بازار کوتاه  شود.

کارشناس سیاست گذاری مسکن اظهار کرد: بازار اجاره مسکن در حال حاضر می‌تواند زمینه را برای بهبود و تقویت قدرت مستاجران فراهم کند و از سوی دیگر این اقدام خود آرامش را به این بازار عرضه می‌کند.

وی افزود: کاهش حق الزحمه‌های نجومی و همچنین  برچیده شدن دست مشاوران املاک متخلف از دیگر مزایای این سامانه به شمار می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان
  • استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است
  • روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود