Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد شمقدری در نشست خبری سریال "روزهای ابدی" با بیان اینکه مشکلاتی بر سر راه ساخت این سریال وجود داشته است، تولید آن را معجزه دانست. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری سریال "روزهای ابدی" به خاطر شرایط کرونا بدون حضور خبرنگاران برگزار شد و البته مثل چند نشست اخیر، سؤالات به صورت آنلاین پرسیده می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این نشست جواد شمقدری کارگردان، محسن علی اکبری تهیه کننده، رحیم نوروزی، امین اسکندریان، کیمیا اکرمی بازیگران این مجموعه تلویزیونی حضور داشتند.

جواد شمقدری کارگردان سریال در ابتدای نشست به تعدد لوکیشن و ویژگی‌های بارز "روزهای ابدی" اشاره کرد و گفت: این پروژه بیش از 450 بازیگر داشت که بیش از 150 نفر از آنان بازیگر حرفه‌ای بودند. استفاده از این تعداد بازیگر، فیلم‌برداری در تعداد زیادی لوکیشن و در همین حال پرداختن به موضوعی که مربوط به تاریخ معاصر است، این پروژه را به کاری سخت و پیچیده تبدیل کرد. این سریال حدوداً 3 سال به طول انجامید؛ 460 جلسه فیلمبرداری داشتیم و  با وجود مشکلات مالی، به لطف خدا این کار به سرانجام رسید.

درخواست‌ها برای ساخت فصل دوم "روزهای ابدی"

او همچنین به ساخت فصل بعدی این سریال اشاره کرد و گفت: خیلی از مردم در تماس‌های تلفنی می‌پرسیدند ادامه سریال را می‌سازید؟ من آمادگی دارم که فصل بعدی را بسازم، اما ساخته‌شدن آن به نظر تصمیم‌گیرندگان رسانه ملی بستگی دارد.

شمقدری با اشاره به فضای تری‌دی سایت کبکانِ داستان، گفت: فضای خارجی سایت کبکان همگی تری دی است و همین تجربه گرانبهایی است. بسیاری از موقعیت‌های سایت کبکان را نمی‌توانید بگویید واقعی نیست و خیلی طبیعی درآمده بود. حتی سکانس‌های فرودگاه هم از نظر چند خلبان که بررسی کردم دیدم که می‌گویند واقعی و قابل قبول درآمده است و ممکن است برخی توقعات دیگری داشته باشند و امیدوارم در کارهای بعدی جبران شود.

شمقدری در ادامه عنوان داشت: اگر شرایط حمایتی بهتری بود هم از نظر مالی و هم حمایتی خیلی بهتر می‌توانستیم کار کنیم. با وجود مشکلاتی که سر راهمان برای این کار بود به نظرم ساختن این کار یک معجزه بود. معتقدم که کار خوبی است اما می‌توانست بهتر باشد. بخشی از واکنش‌های تند و منفی  نشان دهنده این است که کار موفق بوده است و عده‌ای هم از حرکت انقلاب ناراحت اند.

این کارگردان درباره کاهش تعداد قسمت‌های این سریال نیز گفت: مقطع 9 ماهه اول انقلاب که دولت بازرگان است و اتفاق‌های جدی رخ داده را در سریال آوردیم. جالب است این سریال تمام شد اما هیچ‌کس جرأت نکرد حرفی بزند که چرا دانشجویان به سفارت آمریکا ریختند؟  

وی افزود: شهرک سینمایی شلوغ شده است و هر بخشی برای یک کاری است و حتی می‌خواستم خیابان انقلاب را تصویربرداری کنم می‌گفتند اینجا نمی‌توانی و باید بروی آن طرف‌تر. طبیعی هم هست که چنین فضایی باشد.

با سریال‌هایی که می‌‌توان جلوی نفوذی‌ها را گرفت

احمد نجفی به عنوان بازیگر این مجموعه تلویزیونی اعتقاد دارد ساخت چنین کارهایی برای ارتقای اطلاعات و آگاهی مردم، مفید است، وی تأکید کرد: بسیاری از مردم الان مشتاق اند ببینند در سال‌های پس از وقوع انقلاب چه روی داده است. زمانی که سریالی به نشر آگاهی می‌پردازد، دانش و آگاهی مردم ما را ارتقاء می‌دهد. سرمایه‌گذاری در این سریال‌ها می‌تواند سودمند باشد.اگر چنین سریال‌هایی بیشتر ساخته می‌شد، شاید زودتر جلوی نفوذی‌ها گرفته می‌شد یا تعداد کسانی که جذب نفوذی‌ها می‌شدند، کمتر می‌شد.

اشاره به سریال "امام حسین(ع)"

رحیم نوروزی دیگر بازیگر این سریال با اشاره به مجموعه تلویزیونی "امام حسین(ع)" که قرار بود ساخته شود، گفت: این سریال از سه ویژگی که کاملاً جنس متفاوتی نسبت به هم دارند، برخوردار بود: پژوهش، قصه‌گویی و فیلمسازی. بازخوردهایی که امروز داشتم، خوب و جالب بود. از طرفی دیگر، قرارداد من با آقای علی اکبری دلی است و کاغذی نیست و من یک یا علی سر سریال نردبام آسمان و سریال امام حسین(ع) گفتم درست است که این سریال ساخته نشد اما من سر عهدم هستم.

وی شناساندن دوران بعد از انقلاب را کاری مهم در عرصه رسانه‌ای دانست و گفت: عده‌ای ازجمله خودم  آن دوران را ندیده‌ایم. من آن زمان نوجوان بودم و شناخت دقیقی از آن دوران نداشتم؛ اما این دست‌کارها می‌تواند به شناخت آن روزگار کمک کند.برایم جالب بود که نوجوان‌های 12 ساله با ما تماس می‌گرفتند و تشکر می‌کردند. امیدوارم که تاریخ بهتر از اینها رقم بخورد و روزهای خوبی را در پیش داشته باشیم. هرچند ایام حاضر و این ماسک‌ها روزگار خوشی را نشانمان نمی‌دهد.

امین اسکندریان، بازیگر روزهای ابدی هم این مجموعه را کاری سخت ازنظر روحی و جسمی توصیف کرد که با مدیریتی خوب به انجام رسید. کیمیا اکرمی هم با بیان اینکه شخصیتی که بازی کرده، با خودش متفاوت بوده، اما بازخوردها نشان می‌دهد که توانسته از عهده نقش خود برآید، تصریح کرد: تجربه کار تئاتر را داشتم و امیدوارم پس‌ازاین نقش‌های متفاوتی را بتوانم بازی کنم. بازخوردهایی که گرفتم نشان می‌دهد درمجموع، توانسته‌ام نقش محبوبه را باورپذیر از کار دربیاورم.

هر قسمت به مبلغ 680 میلیون تومان

محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی تأکید کرد:  برای هر قسمت از این سریال رقم 680 میلیون تومان دریافتی داشتیم. بحث ما مالی نیست بلکه بحث کارهای ارزشی است و از روزی که وارد سینما شدم کارهای ارزشی اولویتم بود و هدفمند حرکت کردیم. الان هم اگر کار ارزشمندی نداشته باشم شاید سال‌ها بیکار بنشینم و هیچ تعجیلی برای کار کردن ندارم. درحالی‌ که فیلم سینمایی با بودجه کم این روزها با هزینه‌ای کمتر از 4 میلیارد تومان ساخته نمی‌شود، اما اگر هر سه قسمت این سریال را به‌اندازه یک فیلم سینمایی حساب کنیم، باز ما با حدود 2 میلیارد تومان، کاری سینمایی ساخته‌ایم.

وی همچنین افزود: رسالت ما این است که به جوان‌ها میدان و اجازه دهیم دیده شوند. در مردان آنجلس خانم کرامتی و در مریم مقدس شبنم قلی‌خانی را معرفی کردیم و در این کار خانم اکرمی و آقای اسکندریان را معرفی کردیم. برای اولین بار 10 بازیگر خارجی داشتیم و ترکیبی از بازیگران را داشتیم که جواب داد و مخاطب توانست ارتباط خوبی با آنها برقرار کند.

این تهیه‌کننده خاطرنشان کرد: درباره فصل دوم و سوم این سریال یادم است که از همان روزهای اول تصویربرداری آقای شمقدری دغدغه اش را داشت و امیدوارم که دوستان نیز همکاری کنند. باید قراردادی برای نگارش متن‌ها بسته شود. دو دانگ شهرک غزالی به نام من است! (خنده) مشکلی در شهرک نداشتیم و مشکل ما شرایط جوّی و لوکیشنی بود که سه سریال با هم تصویربرداری داشتند و همین کمی کار ما را مختل می‌کرد.

فیلمبرداری سریال "دودکش2" آغاز شد/ تعداد گزینه‌های ماه رمضان به 3 رسیدآلترناتیو دیگری برای سریال‌های جدید در راه است/ پخش یوسف پیامبر از امشبروایت استاد دانشگاه از اثر جدید ده‌نمکی/ سریالی با فرم و ریتم "دادِستان" در تلویزیون نداشته‌ایم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس مجموعه تلویزیونی روزهای ابدی سریال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۲۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال‌های جایگزین نون خ و اژد‌ها چیست؟

سریال «بدل» به کارگردانی علی مشهدی که قرار بود در کنداکتور ایام نوروز باشد که به هر دلیلی این اتفاق نیفتاد قرار است بعد از «هفت سر اژدها» سر از شبکه سه درآورد. کارگردان این سریال در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرده است که «بدل» در مراحل پایانی تدوین و صداگذاری است و ۱۰۰ درصد بعد از «هفت سر اژدها» به روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت. شهرام قائدی، هادی عامل هاشمی، داریوش سلیمی، اصغر حیدری، ساعد هدایتی، اشکان اشتیاق از جمله بازیگرانی‌اند که در سریال تلویزیونی «بدل» بازی می‌کنند. همچنین چند بازیگر جدید هم در این سریال معرفی می‌شوند که از جمله آن می‌توان به فرزانه سهیلی و پریسا مقتدی اشاره کرد.
علی مسعودی معروف به علی مشهدی همچون کار‌های دیگر خودش «بدل» را هم به نگارش درآورده و در ۲۶ قسمت آماده پخش خواهد شد. او که بازیگر و نویسنده مجموعه‌های طنز است در چند سال اخیر بیشتر خودش کارگردان آثار و نوشته‌هایش بوده است. او در این سریال هم به ایفای نقش پرداخته است.

«بدل» در فضایی طنز به تحول انسان پرداخته است.

علی مشهدی کارگردانی سریال‌های «آخرخط» و «نوروز رنگی» را در کارنامه دارد و همچنین نویسندگی سریال‌های کوچه اقاقیا، سه دونگ سه دونگ، ساعت خوش و سه در چهار را بر عهده داشته است. حمد معظمی به‌تازگی در گفت‌وگویی با تسنیم اعلام کرد که تصویربرداری سریال «هشت پا» که در سکوت خبری اتفاق افتاد به پایان رسیده است. مدتی پیش سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگو و معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس از پشت صحنه این مجموعه دیدن کرد و در سخنانی اهمیت ساخت فیلم‌های پلیسی و تأثیر آن در بالا رفتن آگاهی خانواده‌ها در خصوص برخی موضوعات که جوانان و فرزندان آنها را تهدید می‌کند (اشاره به بلای خانمان‌سوز مواد مخدر، اعتیاد و برخورد پلیس با سوداگران مرگ) پرداخت و به فیلم‌سازان با توجه به نیاز‌های جامعه و استقبال بسیار زیاد مردم از ژانر‌های پلیسی، در خصوص ساخت فیلم‌های هنری فاخر تاکید کرد.

سردار منتظرالمهدی همچنین از ساخت چندین سریال دیگر از جمله؛ ناریا، ازازیل، هشت‌پا، دفتر یادداشت، غریبه و بازنده خبر داد و گفت: ژانر‌های پلیسی دارای جذابیت‌های خاصی است از این رو مخاطبان بسیاری خصوصا بزرگسالان را به سمت خود سوق داده است، بنابراین باتوجه به اهدافی که داریم، باید با ساخت فیلم‌های پلیسی، شرایطی فراهم کنیم تا خانواده‌ها با استقبال بیشتری به تماشای ژانر‌های پلیسی بپردازند. خنه سریال جدید کارگردان «بچه‌مهندس»

علی غفاری این روز‌ها کارگردانی سریال «رخنه» را برعهده دارد، یک درام معمایی با محوریت هوافضاست که سال گذشته کلید خورد. داستان این سریال به اقتدار موشکی ایران برمی‌گردد که بازیگران مختلفی در آن به ایفای نقش می‌پردازند و مهدی شفیعی، تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد. امیرحسین صدیق، خسرو شهراز، نادر فلاح، سپیده خداوردی، مریم کاویانی رامتین خداپناهی، علیرام نورایی، از جمله بازیگرانی‌اند که در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند. علی غفاری پیش از این فیلم و سریال‌های مختلفی را به تولید رسانده که «بچه‌مهندس» از جمله آنها است.

منبع: رکنا

tags # سریال ، تلویزیون ، صدا و سیما سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • سریال‌های جایگزین نون خ و اژد‌ها چیست؟
  • عمو کاووس نون خ چگونه بازیگر شد؟!
  • (تصاویر) چهره واقعی زن داعشی سریال پایتخت | نیلوفر رجایی کیست؟!
  • تیپ و چهره واقعی «آنا ساوای» بازیگر نقش ماریکو ساما در سریال شوگون + تصاویر
  • عکس| گریم متفاوت بازیگر سریال یاغی/ عکس‌های علی شادمان در سریال جدیدش
  • تغییر چهره جالب بازیگر سریال «جومونگ»/عکس
  • عکس| تصویر دیده نشده از امیر جعفری در کنار بازیگر سریال جنگل آسفالت