Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارلمان افغانستان در سفر به تاجیکستان اعلام کرد که طالبان برای دست یافتن به قدرت از راه نظامی تلاش می‌کند بنابراین بر ادامه جنگ در افغانستان تمرکز کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «میررحمان رحمانی» رئیس پارلمان افغانستان که در راس هیئتی به تاجیکستان سفر کرده است، اعلام کرد که طالبان برای دست یافتن به قدرت از مسیر نظامی تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی که به دعوت «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان به دوشنبه سفر کرده است، گروه طالبان را به افزایش خشونت‌‌ها در افغانستان متهم کرد.

رحمانی اظهارداشت که طالبان هیچ طرح و برنامه‌ای برای صلح ندارد در نتیجه سطح خشونت‌ها در افغانستان را همه روزه افزایش می‌دهد.

رئیس پارلمان افغانستان گفت که طالبان برای دست یافتن به قدرت از مسیر نظامی تلاش می‌کند و تمرکز این گروه به ادامه جنگ در افغانستان است.

وی خاطرنشان کرد که خشونت و حملات طالبان در افغانستان افزایش یافته است و این گروه هنوز حاضر به ادامه مذاکرات در دوحه نیست.

رحمانی ادامه داد که بر اساس اطلاعاتی که دارد، طالبان برای عملیات بهاری آمادگی می‌گیرد و روند مذاکرات صلح نیز برای افغانستان خوشبینی ایجاد نکرده است. دولت افغانستان آماده هر نوع مذاکره با حفظ نظام کنونی و دستاوردهای 20 سال گذشته است و به هیچ عنوان این ارزش‌ها را معامله نخواهد کرد.

استانکزی: شورای ملی و لویه‌جرگه تصمیم‌گیرندگان نهایی توافق صلح افغانستان هستندمعاون اشرف غنی: روند صلح افغانستان نباید به انحلال و فروپاشی جمهوری اسلامی منجر شودفارین پالیسی: بایدن از تخریب روند صلح افغانستان توسط غنی جلوگیری کندپارلمان افغانستان از تشکیل کمیسیون صلح تا حمایت از طرح دولت موقت

به گزارش خامه، رحمانی هدف سفرش به تاجیکستان را تقویت روحیه همکاری برای مقابله با تروریسم خواند و تاکید کرد که این کشور می‌تواند به طالبان فشار وارد کند و به پایان جنگ در افغانستان نیز کمک کند.

حضور در تاجیکستان، دومین سفر خارجی رحمانی است. وی پیش از این در راس هیئتی به پاکستان سفر کرده بود.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار تاجیکستان اخبار افغانستان طالبان اخبار تاجیکستان اخبار افغانستان جنگ در افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۲۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها/ امید افغانستان به جهانی شدن

نایب قهرمان دو دوره جام ملت‌های فوتسال آسیا به فینال هفدهمین دوره این رقابت‌ها راه یافت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی تایلند از ساعت 14:30 امروز (جمعه - به وقت ایران) در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024، در سالن هوامارک ایندور بانکوک به مصاف تاجیکستان رفت که در پایان وقت‌های عادی و اضافه دو تیم به تساوی 3 - 3 رضایت دادند، اما در ضیافت پنالتی‌ها میزبان مسابقات با نتیجه 6 بر 5 پیروز شد و به فینال راه یافت.

صالح: دیدار با قرقیزستان بهترین بازی تیم ملی فوتسال بود

تایلند به لطف برتری در این بازی، به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کرد و از ساعت 14:30 روز یکشنبه 9 اردیبهشت (به وقت ایران)، مقابل برنده دیدار ایران - ازبکستان صف‌آرایی می‌کند. بازنده بازی ایران و ازبکستان نیز از ساعت 11:30 همان روز، در مسابقه رده‌بندی برابر تاجیکستان به میدان می‌رود.

با توجه به صعود چهار تیم ایران، ازبکستان، تایلند و تاجیکستان به جام جهانی فوتسال، مرحله پلی‌آف برای تعیین سهمیه پنجم قاره آسیا برای صعود به جام جهانی در جریان است. شاگردان مجید مرتضایی در تیم ملی افغانستان با نتیجه 5 بر 3 از سد عراق گذشتند و قرقیزستان با نتیجه 3 بر 2 مقابل ویتنام پیروز شد.

شمسایی: به هدف اول خودمان رسیدیم

افغانستان و قرقیزستان از ساعت 8:30 روز 9 اردیبهشت برای کسب پنجمین سهمیه آسیا در جام جهانی با هم روبرو می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها؛ افغانستان در آستانه تاریخ‌سازی
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها/ امید افغانستان به جهانی شدن
  • شگفتی‌سازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملتهای فوتسال آسیا
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • تاجیکستان با پیروزی مقابل افغانستان به جام جهانی صعود کرد
  • افغانستان 1 تاجیکستان 2، تاریخ‌سازی تاجیک‌ها
  • افغانستان به جام جهانی نرسید
  • تاجیکستان با حذف افغانستان مسافر جام جهانی شد
  • تاجیکستان راهی جام جهانی شد/ حذف دراماتیک افغانستان از آسیا
  • افغانستان به مصاف تاجیکستان می‌رود