Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر شیراز گفت: موضوع گرانی میوه و تره بار و مواد مصرفی مردم به ویژه برای افرادی که با درآمد پایین زندگی می‌کنند بسیار مهم و حیاتی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالرزاق موسوی امروز _یکشنبه ۱۰ اسفندماه_ در جلسه علنی شورای شهر شیراز، اظهار کرد: اخیراً جمله‌ای را از امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه شنیدم که قابل تأمل است، ایشان فرموده اند به مصرف کنندگان ظلم می‌شود، استفاده از واژه ظلم می‌تواند برای تمامی مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بند ۲ ماده ۸۰ قانون شوراها بررسی مسائل و مشکلات، کمبودها و نیازهای مختلف شهری و ارائه راه‌حل به مسئولان دستگاه‌های مختلف پیش بینی شده است، همچنین ۵ دی‌ماه ۱۳۵۸ نیز شورای انقلاب اسلامی مصوبه دیگری داشته تا در همان روزهای آغاز انقلاب تسهیل تهیه و توزیع میوه و تره بار و فرآورده‌های مورد مصرف مردم مدنظر بوده و کوتاه کردن دست واسطه‌ها از طریق ایجاد ارتباط مستقیم بین تولید کننده و مصرف کننده به عنوان یک موضوع مهم و استراتژیک مطرح شده است.

موسوی تصریح کرد: به همین دلیل به شهرداری‌ها اجازه داده می‌شود نسبت به ایجاد میادین میوه و تره بار و عرضه مستقیم موارد مصرفی مردم اقدام کنند؛ در همین رابطه و به دلیل اهمیت موضوع جمعی از اعضای شورای شهر طرحی را به شورا ارائه که به موجب آن شهرداری مکلف شد به ازای هر منطقه دو بازار عرضه مستقیم میوه و تره‌بار برای تنظیم بازار و همچنین کمک به مردم در این شرایط سخت ایجاد کند که اقدامات در این زمینه جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: همچنین روز گذشته و در کمیسیون تلفیق آئین‌نامه نحوه اداره این بازارچه‌ها و راه اندازی آن تصویب و برای تصویب نهایی مصوبه به جلسه امروز صحن ارائه می‌شود که از اعضای شورا تقاضا دارم برای تصویب آن همکاری لازم را داشته باشند

رئیس شورای شهر شیراز اظهار کرد: موضوع گرانی میوه و تره بار و مواد مصرفی مردم به ویژه برای افرادی که با درآمد پایین زندگی می‌کنند بسیار مهم و حیاتی است، شهرداری شیراز در جهت اجرای مصوبه و با توجه به کمبود زمان با همکاری سازمان‌های ذیربط باید اقدامات فوری را انجام دهد، البته مشکلات گران فروشی و کم فروشی با این قبیل اقدامات حل نخواهد شد و باید دولت و مسئولان استانی چاره‌ای بیندیشند.

وی اظهار کرد: شورای شهر شیراز این موضوع مهم را منعکس و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد، همچنین از اعضای شورای شهر تقاضا دارم در کنار فعالیت‌ها به اجرای تکلیف قانونی موضوع مصوبه شورای انقلاب اسلامی و مأموریت مندرج در بند ۲ ماده ۸۰ عمل کنند.

کد خبر 478165

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای شهر شیراز عبدالرزاق موسوی رییس شورای شهر شیراز میوه و تره بار بازار میوه و تره بار شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میوه و تره بار شورای شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۳۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد

طبق اعلام نرخنامه مصوب سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، قیمت انواع برنج اعلام شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ قیمت انواع برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار به شرح ذیل است:

هر کیلوگرم انواع دودی پر محصول غیرتنظیم بازار 93 هزار تومان
هر کیلوگرم هاشمی غیرتنظیم بازار 115هزار تومان
هر کیلوگرم دمسیاه غیرتنظیم بازار 115 هزارتومان
هر کیلوگرم شیرودی غیرتنظیم بازار 81 هزار تومان
هر کیلوگرم طارم اصل غیرتنظیم بازار 115هزار تومان
هر کیلوگرم فجر غیرتنظیم بازار 92 هزار تومان
هر کیلوگرم قهوه ای غیرتنظیم بازار 94 هزار تومان
هر کیلوگرم معطر ایرانی سایر انواع (گرده، چمپا، عنبر بو ...) غیرتنظیم بازار 76 هزار تومان
هر کیلوگرم ندا غیرتنظیم بازار 48 هزار تومان
هر کیلوگرم نیمدانه پر محصول غیرتنظیم بازار 38 هزار تومان
هر کیلوگرم نیمدانه معطر غیرتنظیم بازار 61 هزار تومان
هر کیلوگرم وارداتی پاکستانی غیرتنظیم بازار 38 هزار تومان
هر کیلوگرم هندی وارداتی دانه بلند 1121 غیرتنظیم بازار 52هزار تومان
هر کیلوگرم وارداتی هندی دانه بلند غیرتنظیم بازار برندهای طبیعت، محسن، مژده و غیره 62هزار تومان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • واکنش شهردار تهران به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • واکنش زاکانی به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن