Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: براساس آخرین بررسی های انجام شده از سوی بازرسان بهداشت محیط وحرفه ای دانشگاه علوم پزشکی متاسفانه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز، اماکن و محیط های اداری و کاری استان کاهش یافته است.

دکتر افشین دلشاد در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: منظور از میزان رعایت پروتکل های بهداشتی همان میزان استفاده از ماسک توسط خدمت دهندگان و خدمت گیرندگان و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سطح مراکز، اماکن و محیط های اداری و کاری استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان را ۸۱ درصد اعلام کرد و گفت: کاهش این میزان در روزهای اخیر نگران کننده بوده و اگر مردم در رعایت پروتکل ها کوتاهی کنند باید منتظر عواقب بسیار ناگوار در افزایش فوتی های کرونا باشیم.

دلشاد عنوان کرد: رعایت موارد مذکور در بجنورد ۷۷ درصد، شیروان ۷۶ درصد، مانه و سملقان ۸۱ درصد، فاروج ۸۴ درصد، جاجرم ۸۵ درصد، گرمه ۸۷ درصد و رازوجرگلان ۹۳ درصد است.

وی مهم‌ترین و اصلی‌ترین راهکار پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمع‌ها و دورهمی‌های خانوادگی دانست.

دلشاد اظهارکرد: از همه مردم و اصناف می‌خواهم که مانند همه ماه‌های اخیر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را با همکاری و همراهی مناسب خود ادامه بدهند چرا که ویروس کرونا همچنان وجود دارد و عادی انگاری در این زمینه می‌تواند منجر به شیوع بیشتر بیماری کووید ۱۹ و خیز جدید بیماری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا خراسان شمالي میزان رعایت پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۳۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد

معاون آب منطقه‌ای خراسان شمالی با تاکید بر اینکه سهم سدهای استان از بارش اخیر ناچیز بوده است، گفت: میزان ذخیره آب به نسبت مدت مشابه سال قبل کمتر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای خراسان شمالی، وحید واسطه اظهار کرد: بارندگی اخیر در این استان تأثیر چندانی بر ذخایر سدها نداشته و در مجموع ۵۱۰ هزار متر مکعب آب وارد سدهای استان شده است.

وی افزود: بیشتر روان‌آب ایجاد شده بر اثر بارندگی در مناطق خارج از حوضه آبریز سدها بود و در سایر بخش‌ها نیز بارندگی روی داده در استان به صورت ملایم بوده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با وجود بارش‌های بهاره در استان، میزان بارندگی از ابتدای سال آبی تا کنون بر اساس اطلاعات ثبت شده در ایستگاه‌های شرکت آب منطقه‌ای، حدود ۲۱۰ میلی‌متر بوده که در مقایسه با بارندگی میانگین بلند مدت استان که حدود ۲۲۰ میلی‌متر بوده، حدود ۴ درصد کمتر است.

واسطه ادامه داد: بارندگی‌ها از ابتدای سال جاری رشد مناسبی نسبت سال قبل داشته که در حوزه نیاز اراضی کشاورزی استان مؤثر بوده است.

وی با اشاره به شرایط نامساعد ذخایر سدهای استان با توجه به کم بارشی طی چند سال اخیر، تصریح کرد: در شرایط کنونی ۲۲ درصد حجم مخازن سدهای استان آب دارد و ۷۸ درصد این مخازن خالی است.

وی تصریح کرد: این مقدار ذخیره آب در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته نیز کمتر است که این شرایط، ضرورت توجه بیشتر به مدیریت مصرف را خاطرنشان می‌سازد.

کد خبر 751183

دیگر خبرها

  • تشنگی سد‌های خراسان‌شمالی با وجود افزایش بارندگی‌ها/ بهبود کشاورزی با بارندگی️
  • انگلیس به ابراز نگرانی درباره عملیات نظامی اسرائیل در رفح بسنده کرد
  • «گوترش» از تجاوز نظامی اسرائیل به رفح به ابراز نگرانی بسنده کرد
  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد