Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه مراسم افتتاح ۳۵ پروژه سازوکاری صنعت آب و برق، در پاسخ به سوال فارس مبنی بر آخرین وضعیت قرارداد تامین مالی نیروگاه سیریک گفت: نیروگاه سیریک در منطقه‌ای به همین نام در استان هرمزگان با ظرفیت 1400 مگاوات در نظر گرفته شده که به لحاظ پایداری شبکه برق در جنوب  و جنوب شرق کشور از اهمیت بالایی برخودار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو با اشاره به شیوه تامین مالی ساخت این نیروگاه تاکید کرد: از چند سال پیش با هماهنگی‌های به عمل آمده، مقرر شد تا تامین مالی این نیروگاه از منابع وام دولتی فدراسیون روسیه انجام شود.

 

*ساخت نیروگاه سیریک 1.4 میلیارد یورو سرمایه نیاز دارد

این مقام مسئول در بیان اینکه نیروگاه سیریک به سرمایه 1.4 میلیارد یورویی برای ساخت نیاز دارد، گفت: سال ۱۳۹۵براساس قرارداد تجاری که آن زمان آماده شده بود، اقدام هایی برای شروع این پروژه انجام گرفت اما روند اجرایی به دلیل برخورد با مشکلات و موانع متعدد اداری، مالی و نظایر آن طولانی شد.

 

وی در تشریح اینکه از شهریور۹۷ مسئولیت کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و فدراسیون روسیه به وزارت نیرو واگذار شد، گفت: تامین مالی نیروگاه سیریم در کنار سایر طرح ها برای استفاده از وام دولتی روسیه مد نظر قرارگرفت.

 

*ضمانت‌نامه بانکی برای تامین مالی نیروگاه سیریک توسط روسیه صادر شد

اردکانیان با اشاره به اینکه هر دو طرف قرارداد خواستار تسریع در پیشرفت پروژه بودند، گفت: ضمانت نامه بانکی حسن انجام کار برای استفاده از وام 1.2 میلیارد یورویی از سوی دولت روسیه، همین امروز مورخ 10 اسفند ماه سال جاری صادر شد و به دست ما رسید.وزیر نیرو با اشاره به اینکه بخشی از منابع مالی ساخت این نیروگاه نیز از سوی منابع داخلی تامین می‌شود، گفت: انتظار می رود با انجام تشریفات آن در سمت ایران هرچه زودتر کارهای اجرایی این پروژه آغاز شود .

 

فارس

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: وزیرنیرو نیروگاه اقتصاد جام نیوز یورو روسیه نیروگاه سیریک تامین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود

سید احسان خاندوزی امروز با بیان این مطلب در پاسخ به خبرنگار قدس آنلاین در حاشیه جلسه هیئت دولت افزود: بنا بود  غیر از سیاست‌های جلب مشارکت مردم در اقتصاد که پیش از این در سال‌های گذشته وجود داشته و باید تسریع شود، تدابیر جدیدی هم برای سال ۱۴۰۳ شروع شده که به عنوان نوآوری‌های سیاستی مشارکت مردم قلمداد می‌شود، امروز جلسه‌ای برای آن تدابیر جدید برگزار خواهد شد و بعد از پایان جلسه محتوای نشست در خصوص افزایش مشارکت مردم در حوزه تولید و مدیریت مشارکت مردم  نه فقط در بخش اطلاع و نظارت که در حوزه تولید و مدیریت اطلاع رسانی می‌شود.

استارت مجدد تامین مالی پروژه‌های ایران توسط بانک توسعه اسلامی

خاندوزی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند. این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: تا امروز بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدیدی برای تکمیل پروژه‌ها دریافت کردیم و امیدواریم هفته آینده در ریاض نیز بتوانیم مجوز پرداخت‌های بیشتر و پروژه‌های دیگری را بگیریم.

وزیر اقتصاد درباره نشست مشترک مجلس و دولت درباره سازماندهی بازار ارز  و تصمیماتی که در این باره گرفته شده است، بیان کرد: جلسه بسیار مفصلی با حضور روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس از جمله اقتصاد، برنامه و بودجه، جهش تولید، صنعت و معدن با رئیس کل بانک مرکزی و زویر اقتصاد  برگزار شد تا همگرایی بین دو قوه در حوزه اقتصاد و سیاست‌های ارزی بیش از گذشته انجام شود. امروز هم دومین جلسه همگرایی سیاست های ارزی در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد تا هفته آینده هم نتیجه آن جلسه اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • نخستین برات الکترونیکی صادر شد
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود
  • انجام تعمیرات کامل نیروگاه برق شهرستان ری
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • سند تک برگ ۱۴۲ میلیون مترمربع از اراضی شهر جدید امیرکبیر صادر شد
  • تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان