Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@12:26:43 GMT

پیشنهاد عجیب نشنال اینترست به جو بایدن

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۳۶۴۸

پیشنهاد عجیب نشنال اینترست به جو بایدن

ایسنا:  "نشنال اینترست" نوشت: «خیر، خصومت‌ها یک‌شبه اتفاق نیفتاد. هیچ‌کس، کوچک یا بزرگ، دکمه هسته‌ای خود را فشار نداد. ویکی‌پدیا لیست دومین جنگ کره را اضافه نکرده است.

در واقع، جنگ اصلی کره هیچ موقع به پایان نرسید. آتش‌بسی در ۲۷ ژوئیه ۱۹۵۳ لازم‌الاجرا شد که آتش‌گشایی را متوقف کرد. اما وضعیت جنگ به طور رسمی باقی مانده است و طی سال‌ها در حالی که کره شمالی به دنبال بی‌ثبات‌سازی جمهوری کره و شرمنده کردن آمریکا بوده، خشونت شعله‌ور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط در شبه‌جزیره کره حتی زمانی که جنگ سرد به پایان رسید و اتحادیه شوروی منحل شد، هم سرد باقی ماند. در آن زمان برنامه هسته‌ای کره شمالی به یک مسئله تبدیل شد. اینکه آیا پیونگ‌یانگ هرگز تمایلی به تسلیم آنچه در آن زمان فقط تسلیحات هسته‌ای بالقوه بود داشته یا خیر، نامشخص است. با این حال، در سال‌های مداخله، سه کیم حاکم، زرادخانه بزرگی را گردآوری کردند.

احتمال اینکه اکنون جمهوری دموکراتیک خلق کره به طور داوطبانه به خلع سلاح بپردازد، بسیار پایین است. گروهی تصور می‌کنند چند مرتبه بیشتر چرخاندن پیچ تحریم، سرانجام عزم کیم جونگ-اون را در هم می‌شکند. به زعم آن‌ها، ما همواره تنها یک پنالتی تا پیروزی نهایی فاصله داریم. افسوس که تعداد این گروه طی سال‌ها به سرعت در حال کاهش است. با احتمال بسیار بیشتر، پیونگ‌یانگ حتی اگر تمایل خود برای مذاکرات را هم اثبات کند، بر حفظ بازدارندگی حداقلی پافشاری خواهد کرد.

مقامات آمریکا هنوز می‌توانند وانمود به این کنند که انتظار خلع سلاح کامل کره شمالی را دارند. از این گذشته، توافق خلع سلاح، مقدمه‌ای منطقی برای خلع سلاح است. در هر صورت، هیچ‌کدام این‌ها تا زمانی که رابطه بین واشنگتن و پیونگ‌یانگ بهبود پیدا نکند، محتمل نیست.

در نشست سنگاپور، کیم و دونالد ترامپ با مسیر پیش رو که با روابط دوجانبه و منطقه‌ای بهتر آغاز می‌شود، موافقت کردند. متأسفانه، این تلاش بعد از لغو نشست هانوی، متوقف شد. جو بایدن قبل از انتظار خلع سلاح، باید به دنبال احیای تلاش‌ها برای بهبود روابط باشد. پیشنهاد اعلام صلح و مذاکرات برای پیمان صلح، شروع خوبی خواهد بود.»

 

منبع: فردا

کلیدواژه: نشنال اینترست کره شمالی خلع سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۳۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد

به گزارش صدای ایران از یورونیوز،ایالات متحده روز چهارشنبه ۱ مه (۱۲ اردیبهشت) روسیه را به استفاده از «تسلیحات شیمیایی» علیه نیرو‌های اوکراینی متهم کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفته است که استفاده تسلیحاتی روسیه از ماده شیمیایی «کلروپیکرین» علیه نیرو‌های اوکراینی، نقض کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی (CWC) است.

این وزارتخانه همچنین اضافه کرده است که روسیه با بهره‌گیری از «گاز‌های ضد شورش و اشک‌آور» در جریان جنگ، معاهدات بین‌المللی در زمینه تسلیحات شیمیایی را زیر پا گذاشته است.

در این بیانیه آمده است: «استفاده از چنین مواد شیمیایی‌ای یک اتفاق منفرد و مجزا نیست و احتمالاً ناشی از تمایل نیرو‌های روسیه برای بیرون راندن نیرو‌های اوکراینی از مواضع مستحکم و دستیابی به دستاورد‌های تاکتیکی در میدان نبرد است.»

نتیجه‌گیری ایالات متحده با شهادت سربازان اوکراینی مطابقت دارد که می‌گویند در ماه‌های اخیر در بخش‌هایی از خط مقدم خود با نیرو‌های روسیه با گاز و سایر مواد شیمیایی محرک مواجه شده‌اند.

نیرو‌های مسلح اوکراین پیشتر در در بیانیه‌ای در ماه مارس اعلام کرده بود که روسیه در بیش از هزار مورد «مواد شیمیایی سمی که برای جنگ ممنوع هستند» را استفاده کرده است. به گفته مقامات اوکراینی، تنها در ماه فوریه ۲۵۰ مورد از چنین حملاتی به ثبت رسیده است.

ارتش اوکراین می‌گوید نیرو‌های روسی علاوه بر کلروپیکرین، از نارنجک‌های پرشده از ماده «سی‌اس» و «سی‌ان» استفاده کرده‌اند. این گزارش می‌گوید که حداقل ۵۰۰ سرباز اوکراینی به دلیل قرار گرفتن در معرض مواد سمی ضدشورش تحت درمان قرار گرفته‌اند و یک نفر نیز بر اثر خفگی با گاز اشک‌آور کشته شده است.




در حالی که در اعتراضات خیابانی غیرنظامیان معمولاً می‌توانند از گاز اشک‌آور و ضد شورش فرار کنند، سربازانی که در سنگر‌ها بدون ماسک ضد گاز موضع گرفته‌اند یا زیر آتش دشمن هستند در خطر خفگی قرار می‌گیرند.

روسیه قبلا استفاده از سلاح شیمیایی در جنگ اوکراین را رد کرده بود.

گاز کلروپیکرین به عنوان یک سلاح شیمیایی در جنگ جهانی اول توسط آلمان به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفت. این عامل خفگی توسط سازمان منع سلاح‌های شیمیایی مستقر در لاهه برای استفاده نظامی غیرمجاز اعلام شده و اکنون بیشتر در صنعت کشاورزی استفاده می‌شود.

این گاز ریه‌ها، چشم‌ها و پوست را تحریک می‌کند و می‌تواند باعث تهوع، استفراغ و اسهال شود که هفته‌ها طول می‌کشد.

ایالات متحده همزمان اعلام کرده که سه نهاد دولتی روسیه مرتبط با برنامه‌های تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی این کشور و چهار شرکت روسی را که به این نهاد‌های دولتی کمک کرده‌اند، تحریم می‌کند.

استفاده از سلاح‌های شیمیایی طبق قوانین بین‌المللی ممنوع است. روسیه معاهدات مربوط به أن را امضا کرده و ادعا می‌کند که سلاح شیمیایی ندارد، اما این کشور در سال‌های اخیر متهم به استفاده از عامل اعصاب علیه منتقدان خود نظیر سرگئی اسکریپال و الکسی ناوالنی شده است.

دیگر خبرها

  • تیراندازی در عروسی پرواز‌های این شهر را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی، پرواز‌های فرودگاه خرم‌آباد را لغو کرد
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • تیراندازی در عروسی پروازهای فرودگاه خرم‌آباد را لغو کرد
  • پیشنهاد عجیب به ستاره چلسی: به یونایتد برو!
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • صدا و سیما، خط مقدم جهاد تبیین است