Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@03:50:45 GMT

رونمایی از مستند نایب الامام

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۳۷۵۶

رونمایی از مستند نایب الامام

ایسنا/فارس مستند "نایب‌الام"، پیرامون زندگی و خدمات و مجاهدات آیت‌الله حاج سید نورالدین حسینی‌الهاشمی، سه‌شنبه ۱۳ اسفند در شیراز رونمایی خواهد شد.

کارگردان مستند "نایب الامام" یکشنبه ۱۰ اسفند در جمع خبرنگاران گفت: در این مستند تلاش کرده‌ایم به شکلی جامع، ابعاد مختلف زندگی و شخصیت آیت‌الله العظمی حسینی الهاشمی را به عنوان یکی از مشاهیر روحانتی و از نام‌آوران فارس و ایران را به تصویر بکشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی یزدانی با بیان اینکه به تصویر کشیدن زندگی، آثار، خدمات و فعالیت‌های مشاهیر مختلف ایران، یکی از مهمترین وظایف فعالان سینما محسوب می‌شود، این مستند را معرفی کننده بخشی از تاریخ و یک چهره تاریخی و اثرگذار در بحث استکبارستیزی اواخر دوران قاجار و اوایل پهلوی دانست.

او با اشاره به انجام کار تحقیقی برای تولید این اثر مستند، گفت: این اثر مستند چهارشنبه ۱۳ اسفند در مجموعه سینماهنر شهر آفتاب شیراز، با حضور جمعی از شخصیتهای ملی و استانی اعم از روحانیون، فرهنگوران و دوستداران و اردتمندان آیت‌الله حسین‌الهاشمی و فرزند برومند آن شخصیت برجسته، اکران خواهد شد.

یزدانی گفت: استان فارس و دارالعلم شیراز طی قرون متمادی مرکز نشر علم و پرورش بزرگانی فراوانی در حوزه‌های مختلف بوده و معرفی این چهره‌های شاخص و مفاخر به نسل جوان، امری مهم و ضروری است که نباید از آن غافل شد.

کارگردان مستند نایب الامام، یادآور شد که در تهیه این اثر، ده‌ها هزار برگ اسناد موجود بررسی و بهره‌برداری شده است، گفت: برای این اقدام، عوامل و دست اندرکاران این اثر متحمل دشواری‌های فراوانی شده‌اند، هرچند که انتظار داشتیم افراد حقیقی و حقوقی بیشتری که می‌توانستند ما را در دسترسی به اسناد و مدارک بیشتر یاریگر باشند، همراه می‌شدند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید نورالدین حسینی‌الهاشمی شیرازی، از روحانیون متنفذ و شخصیت‌های اثرگذار اواخر دوران قاجار و اوایل عهد پهلوی اول بود که علاوه بر مبارزات و مجاهدات مستمر در زمینه استکبارستیزی، شاگردان فراوانی را نظیر حضرات آیات سید محمدهادی میلانی، سید عبدالعلی آیت‌اللهی، عبدالرحیم ربانی شیرازی، سید محمد حسینی شیرازی و احمد بهشتی، در مکتب خود پرورش داد.

آیت‌الله حسینی‌الهاشمی، فرزند روحانی محبوب عصر مشروطه "سید ابوطالب شیرازی(ره)" بود که سال ۱۲۷۴در شیراز متولد شد و سال ۱۳۳۵ در همین شهر درگذشت.

آرامگاه آن روحانی مبارز و مبرز که اکنون به آرامگاه نور شهرت دارد، در خیابان احمدی شیراز واقع شده است.

از آیت‌الله حسینی‌الهاشمی کتاب‌های اسلام و جهان امروز، ترکیب الاجسام، دیوان اشعار، شکست کسروی، حقوق سیاسی اسلام، تحفة الاحیاء فی لیلة القدر، اساس الاصول، بنیان الاصول، اصول فقه، احکام الانام فی شرح شرایع الاسلام، رقائق الحقایق، کتاب الحساب برجای مانده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری آیت الله سید نورالدین حسینی الهاشمی حسینی الهاشمی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۳۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود

ایسنا/فارس چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» با رهیافت علوم انسانی اسلامی به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی چهارمین دوره همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» امروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه با اعلام این مطلب گفت: چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» با رهیافت علوم انسانی اسلامی فردا دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۸:۳۰ صبح در شبستان حضرت امام خمینی(ره) حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد متولی بیان کرد: این همایش هر ساله همزمان با بزرگداشت عالم ربانی آیت‌الله ایمانی، امام جمعه فقید شیراز برگزار می‌شود، چرا که در زمان حیات و مسئولیت ایشان در کسوت نماینده ولی فقیه در استان فارس حوزه‌های علمیه شهر مقدس شیراز جانی دوباره گرفت و در جهت رشد و پیشرفت علمی حوزه و طلاب اقدامات مؤثری از جانب ایشان انجام شد.

وی بیان کرد: این همایش با حضور طلاب و روحانیون بانو و آقا برگزار خواهد شد و در جهت تسهیل حضور گسترده آن‌ها در آن روز تمامی حوزه‌های علمیه آقایان و بانوان در سطح شهر شیراز تعطیل خواهند بود.

متولی با اشاره به دریافت ۲۰۰ اثر علمی و هنری به دبیرخانه همایش بیان کرد: در این همایش ملی برای اولین بار در کشور آئین اهدای جایزه ملی محی‌الدین برگزار خواهد شد. نام این جایزه از نام عالم ربانی و استاد اخلاق آیت‌الله حائری شیرازی اقتباس شده است.

دبیر اجرایی این همایش افزود: در این برنامه به تمامی طلاب و روحانیون شرکت‌کننده بن خرید کتاب ۵۰۰ هزار تومانی با تخفیف ۳۰ در صد اهدا می‌شود.

متولی در پایان با بیان اینکه امسال در چهارمین دوره این همایش ملی میزبان آیت‌الله رشاد به‌عنوان سخنران خواهیم بود، افزود: ایشان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و رئیس حوزه‌های علمیه استان تهران است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونمایی از سند راهبردی شیراز همزمان با روز بزرگداشت شاهچراغ (ع)
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد
  • سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود
  • درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز