رازهای روزهای ابدی؛ از اعلام هزینه ساخت آن تا اظهار آمادگی برای تولید فصل دوم
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۳۹۲۴
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کارگردان، تهیهکننده و تعدادی از بازیگران مجموعه تلویزیونی «روزهای ابدی» امروز با حضور در واحد ۱۶۲ روابط عمومی رسانه ملی پای صحبتهای مخاطبان این سریال نشستند و پس از آن در نشست خبری، از زیروبم این سریال گفتند.
محمدحسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی، در این نشست خبری با بیان اینکه در حدود یکساعتی که این عوامل در واحد ۱۶۲ حضور داشتند، پاسخگوی ۲۴۶ تماس بودند، گفت: بر اساس آمار مرکز تحقیقات صداوسیما، این سریال بیش از ۲۴ درصد مخاطب داشت و کاری انقلابی با این گستردگی و پیام، خیلی برای جامعه ارزشمند است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با ابراز امیدواری دراینباره که سریال سازی جواد شمقدری و محسن علیاکبری ادامهدار باشد، گفت: سریال روزهای ابدی توانست بازیگران خوبی را معرفی کند که تا پیشازاین کمتر دیده و شناخته شده بودند.
یک سریال پیچیده
جواد شمقدری، کارگردان روزهای ابدی در این نشست تعدد لوکیشن را از ویژگیهای برجسته این سریال برشمرد و گفت: این پروژه بیش از ۴۵۰ بازیگر داشت که بیش از ۱۵۰ نفر از آنان بازیگر حرفهای بودند. استفاده از این تعداد بازیگر، فیلمبرداری در تعداد زیادی لوکیشن و در همین حال پرداختن به موضوعی که مربوط به تاریخ معاصر است، این پروژه را به کاری سخت و پیچیده تبدیل کرد.
وی با اشاره به اینکه ساخت این سریال حدود سه سال به طول انجامید، گفت: ۴۶۰ جلسه فیلمبرداری داشتیم و با وجود مشکلات مالی، به لطف خدا این کار به سرانجام رسید.
شمقدری همچنین با بیان اینکه بسیاری از مخاطبانی که با او تلفنی صحبت کردند، مشتاق دیدن فصل بعدی این سریال هستند، گفت: من آمادگی دارم که فصل بعدی را بسازم، اما ساختهشدن آن به نظر تصمیمگیرندگان رسانه ملی بستگی دارد.
سریالی تاریخی و آگاهیبخش
احمد نجفی، بازیگر باسابقه که در روزهای ابدی نیز خوش درخشید، در این نشست خبری این مجموعه تلویزیونی را سببساز ارتقای اطلاعات و آگاهی مردم خواند و گفت: بسیاری از مردم الان مشتاق هستند ببینند در سالهای پس از وقوع انقلاب چه روی داده است. زمانی که یک سریال به نشر آگاهی میپردازد، دانش و آگاهی مردم ما را ارتقا میدهد. سرمایهگذاری در این سریالها میتواند سودمند باشد.
وی با بیان اینکه این سریال توانست نفوذ و نفوذی در انقلاب را به مردم بشناساند، گفت: اگر چنین سریالهایی بیشتر ساخته میشد، شاید زودتر جلوی نفوذیها گرفته میشد یا تعداد کسانی که جذب نفوذیها میشدند، کمتر میشد.
جمع پژوهش و هنر
رحیم نوروزی، دیگر بازیگر این مجموعه هم با ابراز رضایت از بازی در این سریال گفت: این سریال از سه ویژگی که کاملا جنس متفاوتی نسبت به هم دارند، برخوردار بود: پژوهش، قصهگویی و فیلمسازی. بازخوردهایی که امروز داشتم، خوب و جالب بود.
وی شناساندن دوران بعد از انقلاب را کاری مهم در عرصه رسانهای دانست و گفت: عدهای ازجمله خودم من آن دوران را ندیدهایم. من آن زمان نوجوان بودم و شناخت دقیقی از آن دوران نداشتم؛ اما این دستکارها میتواند به شناخت آن روزگار کمک کند.
امین اسکندریان، بازیگر روزهای ابدی هم این مجموعه را کاری سخت ازنظر روحی و جسمی توصیف کرد که با مدیریتی خوب به انجام رسید. کیمیا اکرمی هم با بیان اینکه شخصیتی که بازی کرده، با خودش متفاوت بوده، اما بازخوردها نشان میدهد که توانسته از عهده نقش خود برآید، تصریح کرد: تجربه کار تئاتر را داشتم و امیدوارم پسازاین نقشهای متفاوتی را بتوانم بازی کنم. بازخوردهایی که گرفتم نشان میدهد درمجموع، توانستهام نقش محبوبه را باورپذیر از کار دربیاورم.
پر کردن نقاط خالی تاریخ
در ادامه این نشست، محسن علیاکبری، تهیهکننده روزهای ابدی با اشاره به گفتگوی مستقیمش با مخاطبان، تصریح کرد: امیدواریم تولید این قبیل سریالها ادامه یابد تا نقاط خالی تاریخ را با آثار نمایشی پر کنیم و نیاز مردم تشنه به اطلاعات موثق، از طریق منابع داخلی برطرف شود.
وی مدیریت جوان در رسانه ملی را عامل تسهیلگر در پیشبرد پروژه «روزهای ابدی» دانست و گفت: تیم مدیریتی که در رسانه ملی فعال است، هرچقدر جوان باشد، پرانرژیتر است و هنرمندان را بهتر درک میکند.
علیاکبری دریافتی بابت ساخت هر قسمت از این سریال را ۶۸۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: درحالیکه فیلم سینمایی با بودجه کم این روزها با هزینهای کمتر از چهار میلیارد تومان ساخته نمیشود، اما اگر هر سه قسمت این سریال را بهاندازه یک فیلم سینمایی حساب کنیم، باز ما با حدود دو میلیارد تومان، کاری سینمایی ساختهایم.
وی تولید این مجموعه تلویزیونی را دغدغه ارزشی دانست و گفت: اگر قرار باشد کار ارزشمندی تولید نکنم، ترجیح میدهم بیکار باشم. از رسانه ملی به خاطر اعتمادی که به من و شمقدری برای ساخت این مجموعه تلویزیونی کرد، قدردانی میکنم.
این تهیهکننده معرفی چهرهها و نیروهای جدید در عرصه نمایشی را وظیفه نسل قبلی دانست و گفت: در این سریال ترکیب خوبی را از بازیگران خارجی، بازیگران باسابقه و جدید داشتیم و در همین حال از بازیگران تئاتری نیز چهرههای جدیدی را به عرصه بازیگری تلویزیون معرفی کردیم.
تجربهای خوب و گرانبها
در ادامه این نشست، شمقدری در پاسخ به سؤالی انتقادی در خصوص گریمها گفت: گریم یک جاهایی این خطا را داشت، البته این درصدش خیلی کم بود و البته مخاطبان و منتقدان حق دارند دوست داشته باشند کاری بینقص ببینند.
وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره مقایسه روزهای ابدی با فیلم هالیوودی «آرگو» هم پاسخ داد: چند سکانس در این سریال، به ادعای مطرحشده در آرگو پاسخ داد. اما قرار نبود به روایت آمریکاییها بپردازیم. همینکه در این سریال بهصورت اقناعکننده نشان داده شد چرا دانشجویان تصمیم به تسخیر لانه جاسوسی گرفتند، کفایت میکند. برخی واکنشهای تند منفی، بهویژه از سوی کسانی که خارج از مرزها نشستهاند و از حرکت انقلاب دلخور هستند، نشان میدهد کار خیلی موفق بوده است.
وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری که چقدر از دانش فنی استفاده از پرده سبز در این مجموعه تلویزیون بومیبوده است، گفت: ۱۰۰ درصد این کار ایرانی بود و بیش از ۱۵۰ نیروی جوان این جلوههای رایانهای را خلق کردند.
شمقدری درباره اینکه آیا امکان آن وجود نداشت تا از تعداد قسمتهای روزهای ابدی کاسته شود؟ گفت: شاید میشد بخشهایی مثل حوادث کردستان را در سریال نداشته باشیم؛ اما با توجه به اسنادی که از لانه جاسوسی مبنی بر تلاش آمریکا برای تجزیه ایران بهدستآمده بود، حیف بود که به این مباحث نپردازم.
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: سریال روزهای ابدی سریال تلویزیونی مجموعه تلویزیونی روز های ابدی دانست و گفت رسانه ملی روز ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۳۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مستند میتواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، «زهرا جیداد» یکی از دو خواهر دوقلوی سوژه مستند «همیشه با هم» که در قالب مجموعه «پا به ماه» از آنتن تلویزیون پخش شده است. وی در گفتوگو با خبرنگار آنا درباره واکنشها به پخش این مستند گفت: بازخوردهایی که از پخش این مستند داشتیم، واقعا عالی بود. خیلی از اطرافیان ما که مستند را دیده بودند، تماس میگرفتند و از آن تعریف میکردند. برخی هم پیگیر دلیل این تجربه بودند. خودمان واقعا این تجربه را دست داشتیم. بهویژه که کیفیت این مستند هم بسیار خوب بود.
وی درباره آشنایی گروه تولید با خودش و خواهر دوقلویش توضیح داد: ابتدا از طرف شبکه بهداشت شهرستان داراب، با ما تماس گرفتند و گفتند که قرار است مستندی درباره بارداری همزمان دو نفر از اعضای یک خانواده، تولید شود. از آنجایی که ما هم دو خواهر دوقلو بودیم که همزمان دوره بارداری را سپری میکردیم، پیشنهاد دادند این مستند از زندگی ما ساخته شود و ما هم استقبال کردیم. برای همراهی با این کار فرهنگی، تردیدی هم نداشتیم.
جیداد ادامه داد: خانم محور بهعنوان تهیهکننده مجموعه «پا به ماه» بعد از پیشنهاد شبکه بهداشت، با ما تماس گرفتند و توضیحاتی درباره این کار دادند. تأکید داشتند که رویکرد فرهنگی این مستند، مدنظرشان است و وقتی این موضوع را با همسرم مطرح کردم، او هم مخالفتی نداشت. مدتی بعد مطلع شدیم که پیشتر قرار بوده این مستند با حضور دو خواهر دیگر تولید شود و با انصراف آنها، با من و خواهرم تماس گرفتند. اولین مواجههام با گروه تولید این مستند هم در منزل خواهرم بود.
وی مطرح کرد: ابتدا برای حضور در مقابل دوربین استرس داشتیم، اما آنقدر رفتار و تعامل گروه تولید این مستند، عادی و ساده بود که به راحتی با آنها ارتباط گرفتیم و استرسها هم برطرف شد. تجربه بسیار خوبی برای ما بود. اطرافیانمان وقتی مطلع میشدند، از این اتفاق تعجب میکردند و حتی برخی فکر میکردند که ما بهدنبال فیملسازی درباره فرآیند بارداری خود هستیم. حضور گروه مستندسازی در روستا، طبیعتا توجهبرانگیز بود و برای خیلی از افراد سوال پیش آمده بود که ماجرا چیست؟
ملاک من برای حضور در مستند رضایت همسرم بود
سوژه روایت مستند «همیشه با هم» درباره واکنش خانوادهها به این تصمیم هم گفت: ابتدا برای آنها هم توضیح میدادیم و وقتی آقای اسیوند بهعنوان کارگردان به روستای ما آمدند، نکاتی را گفتند که خانوادهها مجاب شدند در انتظار نتیجه کار بمانند. شکر خدا نتیجه کار هم برای همه ما عالی بود.
وی افزود: البته برخی از اقوام هم بودند که خرده میگرفتند که چرا تن به این اتفاق دادهاید که از دوره بارداریتان، مستندسازی شود! برای بعضی از نزدیکان، این تصمیم محل سوال بود، اما ما توضیح میدادیم که مستند «پا به ماه» را قبلتر دیدهایم و میدانیم این شرایط فقط برای ما نیست. زوجهای دیگری هم پیش از ما سوژه این مستند بودهاند. از طرف دیکر مهمترین نکته برای شخص من، رضایت همسرم از این اتفاق بود.
چالش گرمای هوا
جیداد در ادامه درباره میزان آشناییاش با سینمای مستند و تماشای قسمتهای قبلی مستند «پا به ماه» توضیح داد: یکی از قسمتهای این مستند را بهصورت اتفاقی نه از تلویزیون که در اینترنت دیدم. برایم خیلی مستند جالبی بود و زمانی که پیشنهاد ساخت این مستند درباره ما مطرح شد، نمیدانستم قرار است دنبالهای برای همان مجموعه باشد. در روزهای ابتدایی بارداری، وقتی درباره این تجربه در اینترنت جستجو میکردم، یکی از قسمتهای این مجموعه را دیدم که مربوط به یک خانواده در شمال بود.
وی افزود: آنقدر برایم جذاب بود، که دو قسمت از فصل اول این مجموعه مستند را پشتسر هم تماشا کردم. به نظرم یک تجربه خوب در زمینه فرهنگسازی برای فرزندآوری بود. برای ما مهم بود که مستند میتواند روی فرهنگ فرزندآوری تأثیرگذار باشد و مردم را به این سمت ترغیب کند. کمااینکه مواجهه با قسمتهای قبلی این مجموعه، برای خود من تجربه تأثیرگذاری بود. زمانی تصور خودم این بود که دو بچه کافی است، اما امروز دیگر چنین نگاهی ندارم.
سوژه روایت مستند «همیشه با هم» درباره دشواریهای همراهی یک گروه مستندساز با خود هم گفت: مهمترین چالش ما گرمای هوا بود. خاطرم هست در اوج گرما برای جلوگیری از نویز، مجبور بودیم کولرها را هم خاموش کنیم و این موضوع شرایط را برای ما سختتر میکرد. در مجموع، اما این تجربه برای همه ما بسیار جذاب و ارزشمند بود.
انتهای پیام/