Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@16:03:58 GMT

ماجرای ساخت و ساز در اراضی پادگان ۰۴ بیرجند چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۴۵۲۶

ماجرای ساخت و ساز در اراضی پادگان ۰۴ بیرجند چیست؟

به گزارش خبرآنلاین ازخراسان جنوبی  : حجت‌الاسلام علی نسائی ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت اراضی پادگان ارتش اظهار داشت: در سال ۸۲-۸۳ تصمیم گرفته شد که پادگان بیرجند به خارج از شهر منتقل شود که این اتفاق رخ داد اما مردم می‌گویند اگر پادگان از شهر خارج شده چرا هنوز شاهد سیم خاردارها و دیوارهای اطراف پادگان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در زمینه اراضی پادگان ۰۴ مردم، اعضای شورای شهر و شهرداری و ارتش توقعاتی دارند که باید مدنظر قرار گیرد گفت: برای حل مشکل اراضی پادگان باید با قید فوریت کمیسیون اصل پنج برگزار شود و هر چه تصمیم کمیسیون بود همه تبعیت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند بیان‌ کرد: از طرفی ارتش بنا بر یک خواست منطقی درخواست ساخت و ساز خانه‌های سازمانی برای خانواده‌های ارتشیان مستقر در مرز را دارد و از طرف دیگر نیز شهرداری معتقد است این ساخت و سازها بر اساس ضوابط شهری باشد.

نسائی ادامه ‌داد: موضوع اصلی این است که آیا قانون به ارتش اجازه داده که بدون اجازه شهرداری در آن محدوده اقدام به ساخت و ساز کند.

وی با تاکید براینکه مشکل اراضی پادگان بیرجند باید در داخل استان حل شود و در این زمینه فصل‌الخطاب قانون و مقررات است گفت: اگر امروز نسبت به حل مشکل اراضی پادگان بیرجند سهل‌انگاری کنیم آیندگان، ما را نسبت به یک ترک فعل قانونی مواخذه خواهند کرد.

رئیس شورای شهر بیرجند نیز با بیان اینکه ساخت و ساز در اراضی پادگان با مجوزهای قانونی باید صورت گیرد گفت: در مورد ساخت و سازهای ارتش در محدوده اراضی پادگان باید به دستورالعمل‌ها و قوانین مراجعه کنیم.

 ابراهیم تقی‌زاده با بیان اینکه حتی اگر ساخت و سازها در محدوده اراضی متعلق به ارتش باشد قانون به هیچ نهادی اجازه نداده بدون أخذ پروانه ساختمانی اقدام به ساخت و ساز کند افزود: کاربری زمین‌ها اگر نظامی است باید به کاربری مسکونی تغییر پیدا کرده و بعد با أخذ پروانه ساخت و ساز و بر اساس ضوابط شهری اقدام شود.

ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبی نیز گفت: در سال ۸۴ بر اساس یک تفاهم و قرارداد بین وزیر مسکن و شهرسازی سابق، وزیر دفاع، وزیر کشور و فرمانده کل ارتش قرار شد زمین‌های پادگان بیرجند به راه و شهرسازی واگذار و پادگان بیرجند از داخل شهر منتقل شود.

امیرسرتیپ دوم محمود محمودی با اشاره به اینکه انتقال پادگان ۰۴ از داخل شهر بر اساس این تعهد صورت گرفته و واگذاری نیز انجام شده است بیان‌کرد: کل اراضی پادگان حدود هزار و ۳۳ هکتار بوده  و ما نیز منتظر نظر کمیسیون اصل پنج هستیم.

48 

کد خبر 1491065

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خراسان جنوبی پادگان بیرجند اراضی پادگان ساخت و ساز بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۴۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش توجیهی آموزشی زائران حج تمتع شهرستان بیرجند

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079911 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • راهکار دولت برای پایان بلاتکلیفی ۳۲ ساله مالکان هفت‌آسیاب
  • لحظه اصابت موشک به پایگاه نظامیان صهیونیست در کرم ابوسالم
  • ماجرای کاشت ساختمان در پارک‌های تهران
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • مست عشق، ماجرای یک تابوشکنی در سینما
  • همایش توجیهی آموزشی زائران حج تمتع شهرستان بیرجند
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • معنای استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی اسرائیلی چیست؟
  • عملیات ضدصهیونیستی القسام در خارج از فلسطین