بالاخره روز سرنوشت‌ساز فوتبال ایران فرارسید. روزی که فدراسیون فوتبال پس از حدود یک سال و دو ماه رئیس جدید خود را شناخت تا حداقل از حیث مدیریتی از بلاتکلیفی خارج شود. برای برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون، سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزیده شد؛ ساختمان سیاسی معروف و شیکی که به خودی خود نشان از اهمیت این انتخابات داشت.

جلسه‌ای که طبق برنامه قرار بود از ساعت 10 صبح امروز آغاز شود ولی تعداد زیادی از خبرنگاران و عکاسان حدود یک ساعت قبل‌تر خود را به سالن اجلاس رساندند تا تمام جزئیات را زیرنظر گرفته و از آنها خبر و عکس تهیه کنند. اهالی رسانه حدود ساعت 9:30 به طبقه دوم سالن اجلاس راهنمایی شدند و هر کدام در صندلی‌هایی که نام‌شان روی آن درج شده بود، نشستند ولی عکاسان به‌خاطر فضای کمی که در اختیارشان قرار گرفته بود و در واقع فاصله اجتماعی چندان رعایت نشده بود، ناراحت بودند. با این حال، توجه بسیاری به گوشه‌ای از سالن بود که علی کریمی یکی از کاندیداهای ریاست فدراسیون آنجا نشسته بود. جادوگر که قامت یک مدیر به خود گرفته بود، در ردیف دوم صندلی‌های طبقه اول با دیگر کاندیدای ریاست فدراسیون یعنی کیومرث هاشمی در حال گفت‌و‌گو بود و اعضای مجمع هم در گروه‌های چند نفره به صحبت با هم مشغول بودند و مشخص بود که بحث اصلی پیرامون انتخاب مرد اول فوتبال ایران بود. جالب اینکه دوربین سالن هم به‌طور مداوم روی کریمی زوم می‌شد و حرکات او زیر نظر داشت و تصویر او روی 4 مانیتور بزرگی که در سالن وجود داشت، پخش می‌شد. دقایقی بعد مصطفی آجرلو هم آمد و برای خبرنگاران و عکاسان دست تکان داد تا نشان دهد امید زیادی به موفقیت دارد. سردار هم پیش کریمی و هاشمی رفت و با آنها احوالپرسی کرد و بعد از آن هم شهاب‌الدین عزیزی خادم کنارشان آمد و با سایر کاندیداها سلام و احوالپرسی کرد. اعضای هیأت رئیسه سابق فدراسیون هم در ردیف اول مستقر شدند تا جلسه شروع شود. ساعت 10:15 بود که جلسه با قرائت آیاتی از قرآن و پخش سرود ملی آغاز شد و بعد از آن هم مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون صحبت‌های خود پیرامون چگونگی برگزاری انتخابات را انجام داد. در گوشه‌ای از طبقه دوم هم نقاش جوانی در حال به تصویر کشیدن کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال بود و با تکمیل شدن کارش نشان داد که از تبحر خوبی در این زمینه برخوردار است. در این میان نبی که عینکش را نیاورده بود، اعلام کرد که به درستی چهره‌ها را نمی‌بیند و در ادامه گفت: «۸۶ نفر از اعضای مجمع آمده‌اند و یک نفر در ترافیک گیر کرده است.» جلسه با صحبت‌های حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون ادامه پیدا کرد و بعد هم کلیپی از بازیکنان درگذشته تاریخ تیم ملی فوتبال ایران پخش شد که حال و هوای خاصی به جلسه داد. سپس فلاحتی رئیس کمیته انتخابات صحبت‌های خود را آغاز و تأکید کرد که همه ما مسئولیم و اگر این دنیا جواب ندهیم، باید آن دنیا جواب دهیم و بعد هم تذکراتی داد که نشان می‌داد در اجرای قانون جدی است. رأی‌گیری پست ریاست که آغاز شد، نبی به اعضای مجمع هشدار داد که دست‌تان را بگیرید روی برگه‌ها، چون لنز عکاسان قوی است و معلوم می‌شود به چه کسی رأی داده‌اید! در ادامه رؤسای هیأت‌ها و مدیران باشگاه‌های لیگ برتری و دیگر اعضای مجمع ۳ نفر به ۳ نفر رأی دادند. تصاویر مانیتور سالن هم نشان می‌داد که نمایندگان فیفا به صورت آنلاین با دقت جلسه را می‌بینند و 2 نماینده ای‌اف‌سی هم در سالن حاضر بودند. احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی هم که قبل از شروع جلسه خوش و بش گرمی با کریمی داشت، برگه‌اش را در داخل صندوق انداخت. آن عضو مجمع که در ترافیک مانده بود هم آمد تا هر ۸۷ نفر رأی داده باشند. در پایان رأی‌گیری مشخص شد عزیزی خادم 35 و هاشمی 24 رأی آورده‌اند تا انتخابات به دور دوم کشیده شود. آجرلو با 18 و کریمی با 9 رأی از انتخابات حذف و سالن را ترک کردند. به هنگام ترک سالن توسط کریمی، حاضران او را تشویق کردند؛ همان‌هایی که تنها 9 نفرشان به او رأی داده بودند! در دور دوم هم رقابت شدیدی وجود داشت که هاشمی 38 رأی آورد و عزیزی خادم با 49 رأی به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شد. او حالا سکاندار کشتی توفان‌زده‌ای شده که چشم میلیون‌ها ایرانی به آن است و باید دید او در این 4 سال چه عملکردی از خود به جای خواهد گذاشت.  

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اعضای مجمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۴۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۲۲۱۰۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

انتقاد شدید محسن رضایی از وضعیت امنتی کشور: حادثه نطنز حیثیتی بود/ اسناد سری هسته‌ای سرقت شد

تصاویر| سوریه از هم پاشیده و بنرهای دکتر اسد در میان ویرانی‌ها!

کنایه معاون سپاه به دولت روحانی: تحریم‌ها ناکارآمد شده؛ بخاطر همین دنبال احیای برجام هستند

ایران غنی‌سازی ۶۰ درصدی را آغاز کرد | افزایش سانتریفیوژها در نطنز

بازیکن آمریکایی مهرام: از حضور در ایران خوشحالم/ NBA فرهنگ متفاوتی است

خبر بعدی:

هنرمندان در ایام کرونا چه می کنند؟

با گذشت بیش از یک سال از همه‌گیری کرونا که بخش‌های مختلف زندگی‌مان را دستخوش تغییر کرده، ظاهرا قطعی ‌ترین موضوع این است که هیچ برنامه مشخصی برای اشتغال خانواده تئاتر نداریم.

به گزارش ایسنا، فروردین سال گذشته که هنوز از ورود این مهمان موذی گیج و منگ بودیم، شاید باور نمی‌کردیم این ویروس مهیب این گونه با سماجت بر زندگی‌مان سایه بیندازد.

از سوی دیگر تعطیلات عمومی بسیاری از مشاغل، سبب شده بود تعطیلی تئاتر چندان به چشم نیاید. در آن مقطع برای چندمین بار بحث همیشگی و بی‌نتیجه امنیت شغلی، نقل محافل تئاتری شد.

حالا اما بیش از یک سال از ورود کرونا گذشته است. تعدادی از هنرمندان تئاتر که امکان همکاری با پروژه‌های تصویری را دارند، با حضور در فیلم‌های سینمایی یا سریال‌های تلویزیونی یا نمایش خانگی، زندگی را می‌گذرانند.

بعضی به واسطه تدریس و برخی دیگر به عنوان کارمند، حقوق ماهیانه‌ای دریافت می‌کنند. اینها اعضای خوش اقبال و در عین حال کم‌شمار خانواده تئاتر هستند اما بیشتر اعضای این خانواده راه‌های دیگری برای گذران زندگی در پیش گرفته‌اند.

در میان اینان نیز کسی خوشبخت‌تر است که ماشینی زیر پا داشته باشد تا بتواند در اسنپ یا تپسی کار بگیرد.

آن طو که شنیده می شود  برخی پرستاری از سالمند یا کودک را پیشه کرده‌اند و بعضی دیگر در خانه خود ترشی می‌اندازند.

بعضی زیتون و برنج می‌فروشند و ... بحث ارزش گذاری نیست و هیچ یک از این کارها کسر شان هم نیست ولی مساله، این است که می‌شد برای اهالی تئاتر زمینه‌هایی ایجاد کرد تا برای به کف آوردن نانی اندک، راه‌های درآمد دیگری داشته باشند؛ راه‌هایی که با شغل اصلی آنان (هرچند که تئاتر هنوز شغل محسوب نمی‌شود) هماهنگ‌تر باشد.

در یک سال گذشته تئاتری‌ها با انواع و اقسام گرایش‌های فکری و هنری برای ساخت تله تئاتر اعلام آمادگی کردند. پیگیری‌های ایسنا در این مدت نشان می‌دهد مدیریت تئاتر هم دنبال این موضوع بوده ولی هر بار، با درهای بسته تلویزیون رو به رو شده است. بنابراین به انتظار تلویزیون نشستن، انتظار بیهوده‌ای است .

اما هنرمندان تئاتر که در یک سال گذشته به اندازه همه عمرشان درباره اقتصاد لرزان این هنر سخن گفتند، در گفتگوهای خود با رسانه‌ها راه‌های دیگری را هم برای کسب درآمد پیشنهاد کردند. بسیاری از آنان اعلام آمادگی کردند تا نمایش‌های تازه خود را برای ارایه در شبکه نمایش خانگی ضبط کنند.

کسانی که چشم امیدشان را از تلویزیون برداشته بودند، عنوان کردند که در شرایط فعلی، بهترین، امن‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه برای تولید تئاتر این است که مرکز هنرهای نمایشی بودجه تولید تئاتر را صرف تولید نمایش‌هایی برای ارایه در شبکه نمایش خانگی کند.

پیشنهاد مشخص آنان این بود که این مرکز ، حقوق تولید این نمایش‌ها را بپردازد و با بهره‌گیری از ظرفیت سالن‌های حرفه‌ای خود مانند تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر یا تالار وحدت، زمینه ضبط این آثار را در این سالن‌ها فراهم کند. طبیعتا مرکز هنرهای نمایشی با امکانات فنی و تجهیزاتی که در اختیار دارد، می‌تواند شرایطی را برای ضبط حرفه‌ای و با کیفیت آثار نمایشی ایجاد کند تا نمایش‌های تولید شده برخلاف برخی از فیلم تئاترها که کیفیت قابل قبولی ندارند، مناسب پخش از مدیوم تلویزیون باشند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه ضبط یک اثر نمایشی کمتر از اجرای یک نمایش نیازمند تمرین است، گروه‌های نمایشی هم می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدت زمان کمتر و در شرایط ایمن‌تری، به تمرین و آماده‌سازی نمایش‌های خود بپردازند.

امروز که در موج چهارم کرونا به سر می‌بریم و در گوشه ذهن‌مان به موج‌های بعدی هم می‌اندیشیم (البته اگر بخت با ما یار باشد و از موج چهارم جان سالم به در ببریم)، طبیعتا می‌دانیم فعلا هیچ چشم‌انداز مشخصی برای بازگشایی سالن‌های تئاتر نیست همچنانکه هیچ عقل سلیمی هم چنین انتظاری ندارد ولی همان عقل سلیم حتما حکم می کند که باید بودجه تولید تئاتر به دست هنرمندان آن برسد چراکه می‌دانیم این روزهای قرمز تنها شامل وضعیت کرونایی نمی‌شود بلکه شرایط اقتصادی بسیاری از اقشار جامعه از جمله فعالان تئاتر به رنگی فراتر از قرمز رسیده و نیازمند اقدامی عاجل است.

حالا که بورکراسی‌های همیشگی اجازه نمی‌دهد بودجه تئاتر به شیوه‌ای غیر از تولید نمایش یا برگزاری جشنواره به دست اهالی تئاتر برسد، تنها راه برخورداری از این بودجه، تولید اثر در فضاهای دیگر است.

حتی اگر خوش‌بین باشیم و در فانتزی‌های خود تصور کنیم بعد از قرنطینه فعلی، سالن‌های تئاتر باز می‌شوند، چه کسی ضمانت می‌کند مخاطبی که هزار و یک دغدغه جانی و مالی دارد، در میانه همه مشکلات ریز و درشت خود، جایی هم به تماشای تئاتر اختصاص بدهد. اصلا چه تضمینی وجود دارد که گروه‌های نمایشی برای چندمین بار بخت خود را بیازمایند و در وضعیت متغیر امروزی، ریسک ابتلا به بیماری را به جان بخرند و نمایشی را برای اجرا آماده کنند؟ بنابراین اگر می‌خواهیم مسئولیت خود را در برابر جامعه تئاتری به انجام برسانیم، فعلا چاره‌ای نداریم جز روی آوردن به شیوه‌های دیگر تولید نمایش.

لینک کوتاه: asriran.com/003GtO

دیگر خبرها

  • رونمایی از بنتلی کانتیننتال GT V8 اکوئینکس ادیشن (+عکس)
  • تداوم فرارمالیاتی درگاههای پرداخت/ بازار اجاره داغ شد
  • 40 مسافر اروپا در تهران نقره داغ شدند + جزییات
  • شهرداری گرگان، برنده راند اول فینال
  • با تور مجازی از موزه صلح تهران بازدید کنید
  • دولت اپراتورهای اخلالگر در کلاب هاوس را نقره داغ کرد
  • اپراتورهای اینترنت نقره داغ شدند/ دستور روحانی برای جریمه سنگین
  • کریمی: برای 22 میلیون چه آرزوهایی داشتیم! (عکس)
  • دورهمی‌ کهگیلویه و بویراحمدی‌ها بازار کرونا را داغ کرده است
  • تصاویر| کلبه ۴۹ میلیون دلاری تام کروز
  • کمپانی تویوتا
  • بحث داغ طرح تحول قوه قضاییه در بند هشت زندان اوین
  • مطالبه کنکوری کاربران فضای مجازی/ #تعویق_کنکور_کارشناسی_ارشد هشتگ داغ توییتر فارسی
  • تعطیلی فضاهای ورزشی همدان تمدید شد
  • تعویق کنکور ارشد مطالبه کاربران فضای مجازی/ #تعویق_کنکور_کارشناسی_ارشد هشتگ داغ توییتر فارسی
  • برنامه‌ریزی سالن عقد توسط تیم تشریفات
  • حمله تازه کریمی به فدراسیون: روی قبلی را سفید کردی!
  • نقره داغ شدن عامل عرضه مواد شوینده قاچاق در قزوین
  • داغ‌ترین‌ها از تولید واکسن کرونا در ایران