Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@15:01:28 GMT

انتقال نیروهای داعش در سوریه توسط نیروهای آمریکایی

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۴۶۴۶

انتقال نیروهای داعش در سوریه توسط نیروهای آمریکایی

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا) ، منابع محلی روز یکشنبه گفتند که ۱۰ نفر از نیروهای گروه تروریستی داعش به وسیله دو بالگرد متعلق به نیروهای اشغالگر آمریکایی از پایگاه غیرقانونی «الشدادی» در حومه جنوبی شهر حسکه به صحرای دیر الزور منتقل شدند. 

این منابع خاطرنشان کردند که این تروریست‌ها پیشتر توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی از زندان ثانویه صنعتی در ۲۶ این ماه به پایگاه «الشدادی» منتقل شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زندان ثانویه صنعتی در محله «غویران» در شهر حسکه که هزاران تروریست داعشی با ملیت‌های خارجی را در خود جای داده است قرار دارد و طی ماه‌های گذشته مقامات آمریکایی از این زندان بازدید کرده‌اند.  

این زندان در ماه‌های گذشته شاهد فرارهای عمدی و برنامه ریزی شده تعدادی از تروریست‌ها و شورش و سرپیچی زندانیان که همه آن‌ها تحت کنترل نیروهای آمریکایی هستند، بوده است. 

به تازگی نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک همپیمانان منطقه‌ای این کشور در سایه تحرک‌های مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق، افزایش یافته است.  

بر اساس اعلام دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه،  گروه تروریستی داعش از ۲۴ مارس ۲۰۱۹ تاکنون یک هزار و ۳۲۳ نفر از نیروهای نظام سوریه و شبه نظامیان وفادار به آن‌ها از ملیت‌های مختلف را به قتل رسانده است و همه آن‌ها در جریان حملات، بمب گذاری‌ها و کمین‌های داعش در غرب فرات، صحرای دیر الزور، رقه، حمص و السویداء کشته شده‌اند.  

دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه همچنین به کشته شدن چهار غیرنظامی شاغل در میادین گازی و ۱۱ چوپان، یک زن، یک دختر و ۲ مرد در پی حملات داعش اشاره کرد و افزود: طی این مدت  ۷۵۴ نفر از نیروهای داعش در جریان حملات، بمباران و هدف قرار دادن آن‌ها توسط نیروهای دولت سوریه و نیروهای وفادار به آن کشته شده‌اند.  

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش سوریه آسیای غربی ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش سوریه آسیای غربی گروه تروریستی داعش سوریه آسیای غربی ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۴۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، «جهاد طه» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این جنبش قصدی برای انتقال به سوریه ندارد.

در بیانیه سخنگوی جنبش حماس آمده است: با تشکر از آن دسته از کشورهای عربی که آغوش خود را برای ملت ما باز کرده‌اند و حامی مساله فلسطین هستند، باید بگوییم آنچه را روز سه‌شنبه ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ از سوی روزنامه لبنانی «اللوا» پیرامون درخواست جنبش حماس برای انتقال به سوریه منتشر شد رد می‌کنیم.

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس در ادامه این بیانیه تصریح کرد: جنبش حماس نه از کشور برادر سوریه و نه از دیگر کشورها چنین درخواستی را نداشته است.

کد خبر 6087904

دیگر خبرها

  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف