Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@07:52:02 GMT

حوزه باید عالمانی متخلق و بصیر تربیت کند

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۴۷۰۳

حوزه باید عالمانی متخلق و بصیر تربیت کند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، امروز در جلسه مجازی مدیران مدارس علمیه برادران استان بوشهر بیان کرد: تربیت مبلغ یکی از ارزشمندترین کار‌ها است و هر کسی اعم از مدیر و استاد که در این زمینه فعالیت دارند، کاری ارزشمند و شایسته انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در عرصه تبلیغ کسانی هستند که نامشان ماندگار شده و این ماندگاری به سبب این است که هم منابع انسانی تربیت کردند و هم آثار ارزشمندی را نگاشته‌اند.

امام جمعه بوشهر، تاریخ استان بوشهر را در عرصه علم و علوم حوزوی باشکوه خواند و ادامه داد: در استان بوشهر مدارس مهمی در زمینه  تاریخ حوزه و تاریخ بوشهر فعالیت داشته‌اند و تلاش بزرگانی همچون آیت الله بلادی بوشهری (ره) در آن زمان باعث شد تا یک جامعه قوی حوزوی درست شود.

بیشتر بخوانید

روحانیون بوشهر در همه عرصه‌ها مشغول خدمتند تاریخ روحانیت در استان بوشهر بی نظیر و درخشان است

صفایی بوشهری با بیان اینکه حدود شش مرجع صاحب رساله در استان بوشهر وجود داشته است، عنوان کرد: افرادی همچون آیت الله بلادی بوشهری (ره)، آیت الله مرعشی نجفی و آل عصفور نمونه‌هایی از این مراجع صاحب رساله هستند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر داشتن اخلاق و اهل تألیف بودن را از ویژگی‌های بزرگان روحانیت استان برشمرد و افزود: این بزرگان هرگز به دنبال قدرت و ثروت نبودند بلکه افرادی عالم، متخلق و ولایتمدار بودند.

صفایی بوشهری، با بیان اینکه مردم استان بوشهر همواره برای علما احترام زیادی قائل بوده‌اند، خطاب به مدیران حوزه‌های علمیه استان گفت: وظیفه تربیت و پرورش طلاب بر عهده شما مدیران است و عظمت حوزه را احیا کنید.

او، با بیان اینکه حوزه باید عالمانی بزرگ، متخلق، بصیر، عالم، مبلغ و ولایتمدار تربیت کند، تاکید کرد: باید افق دید خود را بلندتر کنیم و در این راه لازم است صد‌ها علامه بلادی تربیت شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به تلاش‌های دشمن برای تزریق انرژی منفی در جامعه گفت: دشمن همواره دشمنی خود را کرده و به دنبال این است که از اشتباهات سوء استفاده کند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه علمیه مدارس علمیه طلبه علوم حوزوی علما استان بوشهر آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت کنشگر حوزه جمیعت در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مفتح‌زاده در دوره آموزشی تربیت مبلغ و کنشگر جمعیت گفت: بیش از ۲۰۰ نفر از کشنگران جمعیت استان در دوره تربیت مبلغ جمعیت شرکت کردند که بعد از گذراندن دوره مقدماتی و امور تحقیقاتی حداقل ۴۰ نفر برای سپری کردن دوره تکمیلی انتخاب شده و سپس مجوز تبلیغ در حوزه جمعیت را کسب می‌کنند.
او افزود: افرادی که در این دوره شرکت کردند اشخاص فعال در ستاد مردمی جمعیت شهرستان‌ها و ۶۰ نفر از طلاب حوزه‌های علمیه خواهران هستند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این دوره تربیت مبلغ جمعیت است که در سال ۱۴۰۳ مجوز به آنها داده می‌شود، گفت: کنشگر جمعیت اقدام به هوشیارسازی جامعه می‌کند.

مفتح‌زاده تصریح کرد: امروز بحران جمعیت به خصوص در استان مرکزی که جزء چهار استان آسیب‌دیده در حوزه جوانی جمعیت است مورد توجه قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • تربیت کنشگر حوزه جمیعت در استان مرکزی
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۱۶۰۰ دانش آموز بوشهری قوانین عبور و مرور را فرا گرفتند
  • مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد
  • راکتورهای هسته‌ای بوشهر با پیوست تولید آب احداث شود