Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@15:59:00 GMT

جمع‌آوری کودکان کار در ایام کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۴۷۲۴

مدیرکل بهزیستی استان تهران از جمع آوری کودکان کار و خیابانی در ایام کرونا خبر داد و گفت: در طی ۵ ماه گذشته ۶۲۸ کودک جمع‌آوری و شناسایی و ساماندهی شدند. ناطقان: امین شاهرخی در نشست خبری خود اظهار کرد: سازمان بهزیستی سازمانی اجتماعی است و بر همین اساس رسالت  این سازمان جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است همچنین در استان تهران 250 هزار مددجو شامل کودکان  بی‌سرپرست و بدسرپرست ، زنان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت در مراکز شبانه‌روزی معتادان متجاهر و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از حمایت‌های سازمان استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: طی یک سال گذشته علی رغم همه مشکلات اما مستمری مددجویان این سازمان یک روز نیز به تعویق نیفتاده است و موفق شدیم در انتهای سالجاری مستمری مددجویان این نهاد را 20 درصد افزایش دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: از اسفندماه سال گذشته و در پی شیوع ویروس کرونا بنیاد مستضعفان 5 میلیارد تومان را در اختیار بهزیستی قرار داد و بلافاصله در اختیار مددجویان  تحت پوشش قرار گرفت.

شاهرخی ادامه داد: همچنین پس از این مبلغ از سوی بنیاد به سازمان بهزیستی بیش از 130 میلیارد تومان از جانب بنیاد به حساب مشارکتهای سازمان بهزیستی واریز شده است.

وی افزود: براساس آخرین آمار 800 مهدکودک تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و 200 کلینیک مددکاری و 60 مرکز به عنوان مراکز کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در سطح استان تهران فعال هستند همچنین در حوزه توانبخشی 307 مرکز در سطح استان تهران فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: در طول سالجاری اقدامات متعددی به مددجویان تحت پوشش این سازمان ارائه شده است همچنین در طی ماههای گذشته شاهد راه‌اندازی یکی از مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد بودیم.

شاهرخی در ارتباط با ساماندهی کودکان کار و خیابانی خاطرنشان کرد: اقداماتی در ارتباط با جذب این گروه از جامعه انجام شده است و این فرآیند در حال اجرا است.

وی گفت: طی 5 ماه گذشته 628 کودک جمع‌آوری و شناسایی و ساماندهی شدند.

شاهرخی همچنین به راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی اشاره کرد و گفت: این اقدام مؤثری است که از سوی سازمان بهزیستی کلید خورده است و قرار است به زودی به صورت همزمان مراکز مثبت زندگی در سطح کشور با حضور رئیس جمهور افتتاح شود.
منبع: فارس برچسب ها: کودکان کار ، خیابانی ، جمع آوری ، ایام کرونا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کودکان کار خیابانی جمع آوری ایام کرونا سازمان بهزیستی استان تهران کودکان کار جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۴۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در مراکز درمانی دولتی کرمانشاه رایگان شد.

وی افزود: در این طرح همه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از مجموعه ابزار تولید داخل غربالگری نوزادان در مراجعه به مراکز دولتی دانشگاهی کرمانشاه رایگان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: سازمان‌های بیمه گر مکلف شده‌اند که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه