Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پردیس تئاتر تهران، این برنامه با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاکدشت و آموزشگاه‌های آزاد هنرهای نمایشی استان تهران با هدف انسجام‌بخشی و هماهنگ‌سازی فعالیت‌های آموزشگاه‌های آزاد هنرهای نمایشی استان برگزار می‌شود.

در این همایش ۱۳ گروه نمایشی از هفت آموزشگاه شهرستان‌های پیشوا، شهرری، پاکدشت، شمیرانات و رباط‌کریم با بیش از ۱۳۵ هنرجو در محل پردیس تئاتر تهران حضور خواهند داشت و آثار خود را اجرا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایش‌های ترس، مزرعه پوپی‌ها، سه خواهر، انتهای پارک، عروسک سخنگو، رقص کاغذپاره‌ها، فرجام، روایت ساده از زندگی و... تعدادی از آثاری است که در این همایش اجرا می‌شود.  

علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی بیشتر از اخبار روزانه همایش و دیدن عکس‌های روزانه به پرتال پردیس تئاتر تهران به نشانی pardistheater.ir مراجعه کنند.

انتشار نمایشنامه‌خوانی «قطاری که تمام نشد» در فضای مجازی

فرهنگسرای فردوس با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گسترش ارزش‌های دفاع مقدس و تکریم مقام شهدا، نمایشنامه «قطاری که تمام نشد» را به صورت مجازی در ۶ قسمت در بستر شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

«قطاری که تمام نشد» نمایشنامه‌ای در ژانر ملودارم عاشقانه درباره اشغال شهر خرمشهر و روابط انسانی و فردی در روزهای جنگ است که توسط کامران شهلایی نوشته شده و افشین فکوری کارگردانی نمایش را برعهده دارد.

افشین فکوری (در نقش کیوان) و سپیده شعبان (در نقش نجمه) نقش‌خوانان این نمایشنامه هستند که طی ۶ قسمت در صفحه فرهنگسرای فردوس در فضای مجازی به نشانی @ferdoss.farhangsaraa و آپارات در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

نمایشگاه «نمایش صحنه‌ها»  در فرهنگسرای اندیشه

نمایشگاه «نمایش صحنه‌ها» تعدادی از آثار پیام احمدی‌کاشانی با موضوع عکاسی تئاتر در فرهنگسرای اندیشه برپا شده است.

احمدی‌کاشانی دارای درجه هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و سابقه ۲۵ سال فعالیت در رشته عکاسی دارد. عضویت در هیات مدیره کانون عکس و عکاسان ایران و عضویت در موسسه فرهنگی و هنری صبا، فرهنگستان هنر از دیگر فعالیت‌های هنری او در عرصه عکاسی است.

این هنرمند تاکنون بیش از ۲۰ نمایشگاه انفرادی و گروهی با موضوع‌های مختلف برگزار کرده است که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به نمایشگاه عکس عاشورایی با عنوان «شور سرخ»، نمایشگاه «حلب در آتش» با موضوع عکاسی جنگ در سوریه، «ملودی طبیعت»، «مانا هنر ایرانی» و... اشاره کرد.

نمایشگاه  «نمایش صحنه‌ها» از نهم اسفندماه آغاز به کار کرده و تا ۱۴ اسفندماه از ساعت ۱۰ تا ۱۴ در فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه میزبان علاقه‌مندان است.

رونمایی از کتاب «"ما" در جنگ "مادر" صلح» و «رد پای نی نی نو»

کتاب «"ما" در جنگ "مادر" صلح» و «رد پای نی نی نو» در دومین برنامه «کتاب ماه» روز دوشنبه(۱۱ اسفندماه) ساعت ۱۱ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرهنگسرای خانواده به نشانی خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی(یوسف آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق رونمایی می‌شود.

در این برنامه زیبا برجی‌فلاح نویسنده، مهدی جمالی کارشناس مجری، شیوا مقدم رئیس فرهنگسرای خانواده، میلاد رمضانی ورجاوند، شادی کارآیین و هلیا نصرالهی نمایشنامه‌خوانان حضور دارند.

این کتاب در برگیرنده دو نمایشنامه با محوریت کودک و خانواده است و زمستان امسال با ۸۲ صفحه توسط انتشارات اوستای پارسیان به چاپ رسید.

نمایشنامه «رد پای نی نی نو» برگزیده ششمین جشنواره تئاتر شهر با موضوع کودک و خانواده است و بیشتر دغدغه‌های کودک شهرنشین را بیان می‌کند؛ درست است که نمایش با محوریت اصلی فرزند دوم پیش می‌رود اما در روند داستان به موضوع‌های بسیاری همچون روابط بین اعضای خانواده، استفاده از فضای مجازی، غذاخوردن کودک، آداب معاشرت و... و. نیز اشاره می‌شود.

نمایشنامه «"ما" در جنگ، "مادر" صلح» یک نمایشنامه ضد جنگ با رویکرد صلح است و بیشتر به دغدغه کودک برای رسیدن به صلح با خود اشاره دارد، هدف و پیام نمایشنامه این است که صلح از درون انسان، خانه و خانواده شکل می‌گیرد و تا زمانی ‌که انسان‌ها با محیط اطراف خود به صلح نرسند هیچ جنگی خاتمه نمی‌یابد.

زیبا برجی‌فلاح نویسنده کتاب هدف خود را در نگارش این متون اینگونه بیان می‌کند: هدفم نوشتن دغدغه‌های کودک آپارتمان‌نشین و امروزی است و به نظر باید از موضوعاتی بدیهی‌تر از مشکلات و دغدغه‌های کودکان و نوجوانان نوشت و آنها را بیان کرد، موضوعاتی همچون خانواده، جامعه، کنش‌ها و واکنش‌هایی که کودک در جهان بزرگ‌تر با آنها روبه رو می‌شود.

برجی‌فلاح متولد سال ۱۳۶۷ نویسنده، شاعر و کارگردان حوزه تئاتر کودک و نوجوان، مربی تئاتر و مدرس در حوزه نمایش خلاق است و از جمله فعالیت‌های وی می‌توان به مربیگری نمایش خلاق و قصه‌گویی برای کودکان و خردسالان، صداپیشگی و عروسک‌گردانی تئاتر و تلویزیون اشاره کرد.

وی کارگردانی نمایش «ردپای نی نی نو» که برنده پنج جایزه از ششمین جشنواره تئاتر شهر تهران بوده است و نویسندگی نمایشنامه‌هایی همچون «سفر به شهر قصه‌ها»، «خانه جادوگر»، «هدیه اسرارآمیز»، «عینک سحرآمیز و ... را در کارنامه هنری خود دارد.

تمدید جشنواره داستان کوتاه «قصه خانواده من»

مهلت شرکت در نخستین جشنواره داستان کوتاه «قصه خانواده من» تا ۱۴ اسفندماه تمدید شد.

این جشنواره به همت فرهنگسرای خانواده و همکاری موسسه فرهنگی هنری آسمان فتح ققنوس در دو رده سنی کودک(۸ تا ۱۲ سال) و نوجوان (۱۳ تا ۱۸ سال) برگزار و به پنج نفر برگزیده در هر رده سنی جوایزی اهدا می‌شود.

آثار ارسالی علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره باید به صورت فایل Word و همراه با مشخصات کامل متقاضی(تلفن همراه، آدرس کامل پستی و...) به نشانی صفحه شبکه اجتماعی به نشانی myfamilystory@ ارسال شود.

همچنین آثار فاقد مشخصات در مسابقه شرکت داده نمی‌شود، آثار ارسالی نباید قبلاً چاپ و یا در مسابقه دیگری شرکت کرده باشد.

۲۱ اسفندماه همزمان با مبعث حضرت رسول اکرم(ص) نفرات برگزیده اعلام می‌شوند و آثار برگزیده با ذکر نام اثر و نویسنده در کتاب مجازی «قصه خانواده من» منتشر می‌شود.

معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶، شبکه کتابخانه‌های عمومی شهر تهران، کانون بانوان و خانواده آستان قدس رضوی خراسان جنوبی، کانون کتاب آستان قدس رضوی خراسان جنوبی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه شهرستان صحنه، سازمان بسیج هنرمندان شهرستان صحنه و انتشارات به‌نشر نیز در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های ۸۸۵۵۴۰۱۸، ۸۸۷۱۲۸۳۹ و ۰۹۲۲۴۲۶۶ تماس بگیرند.

رونمایی از کتاب «مردی با کیف قرمز ماچویی» در فضای مجازی

آیین رونمایی از کتاب «مردی با کیف قرمز ماچویی» نوشته فرحناز علیزاده به همت کتابخانه طوبی کرمانی از مراکز فرهنگی منطقه هشت روز دوشنبه(۱۱اسفند) ساعت ۱۱ با حضور نویسنده و ناشر از طریق شبکه مجازی به نشانی https://www.aparat.com/farhangsara_golestan/live  برگزار می‌شود.

فرحناز علیزاده متولد سال ۱۳۴۶ و کارشناس زبان و ادبیات فارسی است. وی فعالیت هنری‌اش را در سال ۸۵ با برگزیده شدن در جشنواره‌های متعدد داستانی به صورت جدی آغاز کرد و بعد از گذراندن دوره‌های متعدد نقد ادبی نزد اساتید دانشگاهی و بنام، به نوشتن نقد مکتوب در روزنامه‌ها و ماهنامه به فعالیت ادبی ادامه داد. مجموعه داستان‌های «آقای قاضی چه حکمی می‌دهید؟»، «مکاشفه» و «سرسبیل‌هایت را نجو» از جمله آثار این نویسنده است.

کتابخانه طوبی کرمانی در خیابان جانبازان غربی، ۱۴متری لشگر، خیابان حیدری، روبه روی پارک کوثر واقع شده است.

برچسب‌ها سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تئاتر فرهنگسرای اندیشه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نمایشنامه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تئاتر فرهنگسرای اندیشه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تئاتر فرهنگسرای اندیشه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نمایشنامه اخبار کنکور پردیس تئاتر تهران فرهنگسرای اندیشه علاقه مندان فضای مجازی نی نی نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۵۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب به مثابه پارک برای گشت‌وگذار نیست!

احمد شاکری، نویسنده و منتقد ادبی درباره به خدمت گرفتن رسانه در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: یکی از وجوه نمایشگاهی و نه فروشگاهی نمایشگاه کتاب می‌تواند ضریب دادن به رسانه یا به خدمت گرفتن رسانه برای کسانی باشد، که در تولید کتاب موثر هستند. سال‌های گذشته تلویزیون، شبکه تلوبیونی کتاب و دیگر رسانه‌ها به صورت فعال در نمایشگاه حضور داشتند. آن‌ها تلاش کردند فضای جامعه در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب رنگ و بوی کتاب و کتاب‌خوانی بگیرد. 

شاکری ادامه داد: لازم است برنامه‌ریزی هنرمندانه صورت بگیرد تا از عموم برای حضور در نمایشگاه دعوت شود. از طرفی، باید کسی که وارد نمایشگاه کتاب می‌شود، نسبت به قبلش متفاوت شده باشد. اینطور نباشد که به پارک رفته است. 

این نویسنده افزود: ممکن است امسال در نمایشگاه کتاب تهران درباره «طوفان الاقصی» یا «وعده صادق» غرفه‌هایی تدارک شود. زمانی این برنامه‌ها می‌تواند از آمار کمی یک‌ طرفه خارج شود، که بتوان ارزیابی دقیق از نحوه برنامه‌ها داشت. مهم این نیست چند برنامه برگزار می‌کنیم، مهم این است برگزاری برنامه‌ها چه کاری می‌تواند انجام دهد. 

وی در پاسخ به این سوال که ما چه تعریفی از نمایشگاه کتاب تهران داریم، گفت: در گذشته یک نگاه اقتصادی و بازار فروش کلان در حوزه کتاب بر نمایشگاه حاکم بود. یعنی مجموعه‌ای از ناشران و غرفه‌داران بیشتر برای فروش کتاب به نمایشگاه مراجعه می‌کردند و فضا رنگ و بوی اقتصادی داشت. هرچه به زمان کنونی نزدیک می‌شویم، چون ابزارهای جدیدی برای خرید و معرفی کتاب به وجود آمده، جنبه اقتصادی بودن نمایشگاه کتاب تضعیف شده است.   

شاکری با بیان اینکه الان به راحتی می‌توان در سایت‌ها و مجاری مختلف کتاب را معرفی کرد، گفت: دولت پایگاه نمایشگاه مجازی کتاب را ایجاد کرده، که در اقصی نقاط کشور انتخاب، خرید و فروش و معرفی کتاب انجام می‌شود. باید نمایشگاه کتاب تهران به سمت بُعد تعاملی حرکت کند و بجای بخش اقتصادی به نفع بخش فرهنگ، تعامل، ارتقای عملکرد ناشران و ... حرکت کند. یعنی ماهیت فرهنگی نمایشگاه کتاب بر ماهیت اقتصادی‌اش غلبه کند.

این نویسنده در پاسخ به این سوال که آیا اعلام روزانه میزان فروش در نمایشگاه کتاب مصداق اقتصادی بودن نمایشگاه است؟ توضیح داد: بله، البته متولیان نمایشگاه کتاب در گزارش‌های خود فقط به میزان فروش اکتفا نمی‌کنند و مولفه‌های مختلفی نظیر میزان فروش، میزان بازدیدکنندگان از نمایشگاه، رونمایی کتاب و ... را در گزارش‌های خود دخیل می‌کنند. 

وی با بیان اینکه ما هنوز به جنس مطلوب تعاملات نرسیدیم، افزود: مثلاً در نمایشگاه کتاب تهران شاهد برگزاری کلاس آموزشی هستیم. در حالی که در هر جا می‌توان این کلاس را برگزار کرد. سوال این است که این جلسات چه تناسبی با زمان و مکان نمایشگاه کتاب دارد. ما جلسه نقد کتاب برگزار می‌کنیم، در حالی که می‌توان همیشه این نوع جلسات را برگزار کرد. ما هنوز نتوانستیم اتصال بین برنامه‌های فرهنگی و نمایشگاه کتاب را برگزار کنیم. برآوردم این است که هنوز این جلسات سنخیتی با نمایشگاه کتاب ندارد. 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب به مثابه پارک برای گشت‌وگذار نیست!
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • نمایشگاه کتاب تهران پس از ۳۵ دوره به قوام رسیده است
  • ۱۹ اردیبهشت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح می‌شود
  • رقابت ۱۴ گروه در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد/ جایزه ویژه فرج‌الله سلحشور اعطا می‌شود
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/ تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند