Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@03:02:32 GMT

مردم می‌توانند تمرین ثبت چک کنند

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۵۱۷۳

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: مردم می‌توانند همین چک‌های موجود را در سامانه صیاد ثبت کنند تا شیوه ثبت چک دستشان بیاید و محیط سامانه صیاد را بشناسند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  داوود محمدبیگی در برنامه ۱۸:۳۰ شبکه خبر با بیان این که ثبت چک‌های قدیمی اجباری نیست گفت: دسته چک‌های جدید از ابتدای سال ۱۴۰۰ در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که تقاضای دسته چک می‌کنند و بانک‌ها موظف هستند دسته چک‌های باقالب جدید در اختیار مشتریانشان قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمدبیگی گفت: دسته چک‌های جدید بدون ثبت در سامانه صیاد ارزش و اعتبار ندارد.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: رنگ چک‌های جدید بنفش است و تاریخ دار هستند یعنی مدت اعتبار آن‌ها ۳ سال است.

او با بیان این که صادر کننده چک موظف به ثبت آن در سامانه است گفت: قانون بانک‌ها را مکلف کرده که اگر مشخضات چک صادر شده با مشخصات دریافت کننده آن همخوان نباشد آن را کارسازی نکند.

محمدبیگی با بیان این که سقف اعتبار چک موضوع بسیار چالش برانگیزی است گفت: یکی از ویژگی‌های خوب چک‌های جدید این است که وقتی صادر کننده آن را ثبت می‌کند اعتبار صادرکننده تایید می‌شود.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان این که در قانون جدید چک حامل نداریم گفت: برای واگذاری چک به شخص ثالث نیز باید از طریق سامانه اقدام به ثبت مشخصات دریافت کننده کرد. برچسب ها: گفتگو ، ثبت چک ، سامانه صیاد ، قانون جدید چک ، محمدبیگی ، مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: گفتگو ثبت چک سامانه صیاد قانون جدید چک محمدبیگی سامانه صیاد چک های جدید دسته چک ثبت چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۵۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی دانشگاه رازی برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی گفت: درب دانشگاه رازی به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاههای جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام، برروی تمامی استادان و دانشجویان اخراج شده وقایع اخیر آمریکا و حامیان مردم مظلوم فلسطین باز است.
رئیس دانشگاه رازی افزود: تمامی استادان و دانشجویان اخراج شده وقایع اخیر آمریکا و حامیان مردم مظلوم فلسطین می‌توانند با هجرت به ایران اسلامی، تدریس و تحصیل خود را در این دانشگاه ادامه دهند.
وی اظهار داشت: دانشجویان حامی مردم مظلوم فلسطین که در روزهای اخیر شجاعانه علیه رژیم جعلی اسرائیل به پا خاستند و از دانشگاه‌های آمریکا اخراج شده‌اند، می‌توانند با تخفیف کامل شهریه، در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه رازی کرمانشاه به تحصیل بپردازند.
رئیس دانشگاه رازی گفت: استادان و دانشمندان دانشگاه‌های آمریکا که در پی حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین و ابراز انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی از دانشگاه اخراج شده‌اند، می‌توانند در دانشگاه رازی تدریس نمایند. 

دیگر خبرها

  • خبر ویژه برای متقاضیان خودرو‌های وارداتی؛ ثبت‌نام جدید وجود دارد؟
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه
  • بازگشت به خانه پدری؛ حجازی به بازیکنان استقلال معارفه می‌شود
  • اعلام آمادگی دانشگاه رازی برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد
  • مدیر عامل بانک سینا برکنار شد
  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد
  • لغزندگی برخی از محور‌های مواصلاتی استان