Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@16:39:18 GMT

بلای که خوردن زیاد ماکارونی بر سرتان می‌آورد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۵۴۳۷

بلای که خوردن زیاد ماکارونی بر سرتان می‌آورد

متخصصان علوم تغذیه تاکید دارند زیاده روی در مصرف پاستا و ماکارونی می‌تواند عوارض زیادی برای بدن داشته باشد.

به گزارش برنا؛ پاستا و ماکارونی از غذا‌های مورد علاقه بسیاری از مردم است. طعم لذیذ، در کنار تنوع سس‌ها و افزودنی‌های مختلفی که می‌تواند رنگ و لعاب ویژه‌ای به این غذا بدهد، پاستا و ماکارونی را به یکی از گزینه‌های جذاب برای وعده‌های غذایی مختلف تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، به مانند زیاده روی در خوردن هر غذایی، زیاده روی در استفاده از پاستا و ماکارونی می‌تواند عوارض خاص خود را داشته باشد. متخصصان تغذیه می‌گویند این درست است که خوردن پاستا می‌تواند انرژی زیادی به بدن برساند و مواد مغذی نیز داشته باشد، اما زیاده روی در خوردن آن می‌تواند سلامت بدن را به مخاطره بیاندازد.

از مهمترین عوارض زیاده روی در خوردن ماکارونی و پاستا می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- افزایش خطر ابتلا به دیابت

عوامل زیادی در بروز بیماری دیابت دخیل هستند که از آن جمله می‌توان به سبک زندگی و نیز سابقه خانوادگی (وراثت) اشاره کرد. با این حال، تحقیقات دانشمندان نشان داده است داشتن رژیم غذایی غنی از کربوهیدات (مانند پاستا و ماکارونی) می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را در افراد افزایش دهد.

۲- فقر غذایی

اگر از جمله افرادی هستید که چند بار در هفته از ماکارونی و پاستا به عنوان وعده اصلی استفاده می‌کنید باید به خاطر داشته باشید که این غذا فاقد ریزمغذی‌های مفید برای بدن است. بهتر است به جای استفاده از یک غذا، به صورت پیوسته رژیم غذایی خود را با مواد غذایی مختلف غنی کنید. با این کار می‌توانید از تامین نیاز‌های بدن به ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف اطمینان حاصل کنید.

۳- افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی

متاسفانه غالب پاستا‌ها و ماکارونی‌های موجود در بازار از آرد سفید تهیه می‌شوند. تحقیقات دانشمندان نشان داده است مصرف آرد سفید (برخلاف غلات کامل که دارای سبوس است) می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در فرد را افزایش دهد.

۴- افزایش فشار خون

تحقیقات جدید دانشمندان نشان داده است عادات غذایی مانند مصرف کربوهیدارت‌های تصفیه شده مثل پاستا و ماکارونی می‌تواند باعث افزایش فشار خون افراد شود. فشار خون بالا خود می‌تواند منجر به بیماری‌های دیگر مانند بیماری‌های قلبی و عروقی شود.

۵- افزایش وزن و خطر چاقی

متخصصان تغذیه تاکید دارند گرچه مصرف به اندازه پاستا و ماکارونی نمی‌تواند ارتباط مستقیمی با اضافه وزن و چاقی داشته باشد، اما این غذا‌ها مستعد زیاده روی در خوردن است. به طور معمول یک پرس پاستا باید نصف فنجان باشد، اما بسیاری از مردم تمایل به مصرف بیشتر از این میزان دارند. مصرف بیش از اندازه پاستا و ماکارونی باعث ورود حجم زیادی از کالری به بدن می‌شود و در صورتی که فرد از تحرک کافی برخوردار نباشد، چاقی در انتظار اوست.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ماکارونی زیاده روی در خوردن پاستا و ماکارونی خطر ابتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۵۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا

گزارش نرخ تورم سالانه اسپانیا برای ماه آوریل ۲۰۲۴ که توسط موسسه ملی آمار این کشور (INE) منتشر شد، نشان می‌دهد که این نرخ ۳.۳ درصد افزایش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، گزارش نرخ تورم سالانه اسپانیا برای ماه آوریل 2024 که روز دوشنبه توسط موسسه ملی آمار این کشور (INE) منتشر شد، نشان می‌دهد که این نرخ 3.3 درصد افزایش یافته است.

این رقم افزایش اندکی را نسبت به 3.2 درصد ثبت شده در ماه مارس نشان می‌دهد و همچنین بالاترین رقم در سه ماه گذشته است. با این حال، این رقم کمتر از برآوردهای 3.4 درصدی تحلیلگران بود.

بر اساس این گزارش، افزایش نرخ تورم در درجه اول به دلیل افزایش هزینه های مواد غذایی و قمیت گاز رخ داد، اگرچه کاهش قیمت برق تا حدودی تاثیر افزایش قیمت‌ها را خنثی کرد.

تورم مواد غذایی اسپانیا به بالای 30 درصد رسیداسپانیایی‌ها قدرت خرید خود را از دست داده‌اند

نرخ تورم اصلی که قیمت انرژی و مواد غذایی به دلیل نوسانات ذاتی آنها، در این نرخ محاسبه نمی‌شود، بر اساس مقایسه سال به سال، از 3.3 درصد در مارس به 2.9 درصد در آوریل رسید، که پایین ترین رقم از ژانویه 2022 است. تورم ماه به ماه آوریل نیز به 0.7 درصد رسید که نسبت به 0.8 درصد ثبت شده در ماه قبل از آن کاهش نشان می‌دهد.

در آلمان نیز بر اساس گزارش اداره آمار فدرال این کشور، اعداد تورم سالانه در ماه آوریل نیز روز دوشنبه منتشر شد و به 2.2 درصد رسید.

این کمترین رقم از ماه می 2021 بود، البته کمی کمتر از انتظارات 2.3 درصدی تحلیلگران بوده است. علت این کاهش عمدتا به دلیل کاهش تورم قیمت‌های بخش خدمات بود که از 3.7 درصد در مارس به 3.4 درصد در آوریل رسیده است.

با این حال، با پایان یافتن کاهش موقتی مالیات گاز طبیعی در آلمان، قیمت انرژی در این کشور با سرعت کمتری در آوریل کاهش یافت و از منفی 2.7 درصد در مارس به منفی 1.2 درصد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • امنیت غذایی جهان تهدید می شود
  • رقم نجومی بدهی بابک زنجانی که برق از سرتان می پراند! (+ اینفوگرافی)
  • سگ‌های ولگرد، بلای جان ده‌ها هزار ایرانی (فیلم)
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • بارسلونا ۴-۲ والنسیا/ لواندوفسکی بلای جان خفاش‌ها شد+ فیلم
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟