Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@21:59:40 GMT

تلاش آمریکا دامن زدن بر اختلافات قومی و قبیله‌ای است

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۵۵۲۴

تلاش آمریکا دامن زدن بر اختلافات قومی و قبیله‌ای است

صباغیان گفت: یکی از اهداف و راهبردهای دشمنان ما به ویژه آمریکا ایجاد اختلافات قومی و مذهبی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمدرضا صباغیان نماینده پنج شهرستان استان یزد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به  حوادث اخیر در سیستان و بلوچستان و تلاش دشمنان برای موج‌سواری روی آن، گفت: یکی از اهداف و راهبردهای دشمنان ما به ویژه آمریکا ایجاد اختلافات قومی و مذهبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمریکا به همراه هم‌پیمانانش در منطقه، هرجا احساس کنند که بستر کار فراهم است، تلاش می‌کنند بر اختلافات دامن بزنند و از آب گل آلود ماهی بگیرند.

نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس اظهار داشت: بر همین اساس ما باید در قبال این مسائل و نسبت به ترفندهایی که دشمنان دارند هوشیار باشیم و اجازه سوءاستفاده به آن‌ها را ندهیم.

صباغیان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تدابیر و اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که کسی نتواند سواستفاده کند و دولت و مسئولین باید برای حل وفصل ریشه‌ای مشکلات اقتصادی اقدامات اساسی و موثر انجام دهند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۵۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد

 یک کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم تلاش برای جاسوسی به حدود ۲۲ سال حبس محکوم شد.

به گزارش تسنیم، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد سباستین دالک 32 ساله کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم تلاش برای جاسوسی به حدود 22 سال حبس محکوم شد.

بر این اساس، آقای دالک به جرم تلاش برای انتقال اطلاعات طبقه بندی شده به فردی که گمان می کرد عامل روسیه است، دستگیر شده اما بعدا دریافت که این فرد، کارمند مخفی اف‌بی‌آی است.  

براساس این گزارش، وی در دادگاه اکتبر سال گذشته به 6 مورد تلاش برای انتقال اطلاعات دفاعی ملی طبقه بندی شده گناهکار شناخته شد. وی در دادگاه روز گذشته به 21 سال و 10 ماه حبس محکوم شد.

کریستوفر ری مدیر اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای گفت: این حکم باید به عنوان یک هشدار جدی برای تمام کسانی باشد که وظیفه حفاظت از اطلاعات دفاع ملی را بر عهده دارند و اینکه این نتیجه خیانت به این اعتماد است.

وزارت دادگستری افزود: دالک در دادگاه اعتراف کرد که وی بین آگوست و سپتامبر 2022، برای نشان دادن دسترسی مشروع و تمایل به اشتراک گذاری، از یک حساب ایمیل رمز گذاری شده برای انتقال بخش های برگزیده سه سند طبقه بندی شده به فردی که گمان می کرد عامل روسیه بوده، استفاده کرده است.       

این وزارت خانه تصریح کرد دالک که به عنوان طراح امنیتی سیستم های اطلاعاتی در آژانس امنیت ملی آمریکا کار می کرده، در ازای تمام این اطلاعات، 85 هزار دلار درخواست کرده بود.

این در حالی است که چندی قبل ویکتور مانوئل روچا دیپلمات پیشین آمریکایی به جرم جاسوسی برای کوبا به مدت چند دهه، به تحمل 15 سال حبس محکوم شد.

وزارت دادگستری آقای روچا را به انجام اقداماتی در جهت بهبود منافع دولت کوبا متهم کرده است. این در حالی است که براساس قوانین فدرال افرادی که می خواهند به عنوان عامل یک کشور خارجی در داخل خاک آمریکا فعالیت کنند، باید نام خود را در وزارت دادگستری ثبت کنند.

روچا در دادگاه به جاسوسی برای کوبا و استفاده از توانایی خود برای ناشناس ماندن در مجموعه‌ای از ملاقات های انجام شده در سال های 2022 و 2023 با یک مامور مخفی اف بی آی که خود را به عنوان نماینده سرویس اطلاعات خارجی کوبا جا زده بود، اعتراف کرد.

این نخستین باری نیست که مقامات فعلی و سابق آمریکا به اتهام عاملیت دول خارجی دستگیر یا متهم می شوند. پیشتر دادگاهی در نیویورک یک مامور سابق پلیس این شهر را به دلیل اینکه عامل غیرقانونی چین در خاک آمریکا بوده، گناهکار شناخت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • پیوندهای قومی بخش مهم شناسنامه اقوام ایرانی است
  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند