Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بهمن مراد نیا در نشست خبری با هیات مشترک همکاری مرزی استانهای کردستان و سلیمانیه اقلیم کردستان عراق ضمن ابراز خوشحالی از نتایج نشست مشترک ۲ طرف اظهار داشت: اقدامات بسیار خوب مسوولان اقلیم کردستان عراق در زمینه تلاش برای رسمی شدن مرز سیرانبند بانه جای تقدیر است.

وی افزود: امیداواریم در آینده اقدامات بهتری برای توسعه ارتباطات ۲ استان کردستان و اقلیم کردستان عراق انجام دهیم و اتصال راه آهن به اقلیم کردستان عراق یکی از آرزوها و اهداف ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کردستان گفت: در صورتی که دولت اقلیم کردستان عراق آمادگی داشته باشد دولت جمهوری اسلامی ایران آمادگی لازم برای اتصال راه آهن به اقلیم کردستان عراق را دارد.

وی اظهار داشت: از طرف ایران مشکلی در خصوص رسمی شدن مرز سیرانبند و گشودن مرز به روی مسافران وجود ندارد، اما اقلیم کردستان عراق برای آماده شدن برخی زیرساخت ها نیاز به زمانی یکماهه دارد و امیدواریم در زمانی کمتر از یکماه این امر عملیاتی شود.

مرادنیا با بیان اینکە تجارت و مبادلات مرزی میان مردم ۲ سوی مرز دارای سابقە طولانی است، گفت: هم اکنون ۲۳۰ میلیون دلار مبادلات تجاری از مرز سیرانبند انجام می شود و این مقدار می تواند بە طور چشم‌گیری افزایش پیدا کند.

استاندار کردستان اضافه کرد: هدف ما از رسمی کردن مرز سیرانبند بانه افزایش تجارت و مبادلات مرزی میان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق است.

معاون وزیر داخله اقلیم کردستان عراق با اشاره به بازید میدانی هیات عراقی از مرز سیرانبند بانه گفت: مرز سیرانبند بانه از طرف جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده و در اقلیم کردستان نیز نشست های هم به همین منظور برگزار شد.

چتو صالح سعید افزود: میزان امادگی طرفین برای رسمی شدن مرز سنجیده شده و تسمیم نهایی نیز به نظر مقامات انجام می شود.

وی افزود: ما هم از رسمی شدن مرز سیرانبند بانه استقبال می کنیم چراکه در توسعه منطقه نقش مهمی خواهد داشت با فراهم شدن زیرساخت ها از طرف اقلیم کردستان، این مرز رسمی می شود.

صالح سعید اظهار داشت: تمام بندهای تفاهمنامه رسمی شدن مرز از طرف ما قابل قبول است که با رسمی شدن مرز این تفاهمنامه که توسط معاون استاندار کردستان و سلیمانیه رونوشت شده امضا می کنیم.

نشست مشترک همکاری مرزی استانهای کردستان و سلیمانیه اقلیم کردستان عراق با حضور معاون وزیر داخله اقلیم کردستان چتو صالح سعید، "لیلا علی" معاون استاندار سلیمانیه و فرماندار پنجوین اقلیم کردستان عراق و بهمن مرادنیا استاندار کردستان و هیات همراه در بانه برگزار شد.

مرز سیرانبند بانه در نزدیکی روستای تخلیه شده سیرانبند و در ۲۵ کیلومتری غرب بانه واقع شده است و به لحاظ فعالیت‌های تجاری تاریخچه‌ای بیش از ۱۳۸۰ سال بویژه در بخش صادرات کالا دارد که با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط ویژه، همیشه مورد توجه فعالان اقتصادی منطقه بوده و در همه شرایط زمانی فعالیت در این مرز برقرار بوده است.

 شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

برچسب‌ها کردستان مرزنشینان توسعه صادرات اقلیم کردستان عراق بانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان مرزنشینان توسعه صادرات کردستان مرزنشینان توسعه صادرات اقلیم کردستان عراق بانه اخبار کنکور اقلیم کردستان عراق مرز سیرانبند بانه استاندار کردستان رسمی شدن مرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۵۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد

تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت:بخش اعظمی از تلفات دنیا مخاطرات جوی، است،بیشترین افزایش دما در کشور روسیه است همچنین تغییرات در اقیانوس های اطلس و هند را امروز ما شاهد هستیم.

او افزود : منطقه آسیا جز آسیب پذیر بودن از نظر مخاطرات طبیعی است،بنابراین سال گذشته در جهان گرم‌ترین سال به ثبت رسیده است،پیش بینی می شود سال۲۰۲۴ هم شاهد گرم‌ترین سال را در جهان داشته باشیم.

به گفته او،همچنین طی سال گذشته وضعیت دما بیشترین آن در آب و اقیانوس ها رخ داده است،هر افزایشی در گرمایش جهانی موجب تغییرات میانگین دمای منطقه و بارش بیشتر می شود.

تاجبخش اضافه کرد:  اقلیم زمین یکی از بحرانی ترین دوران خود را پشت سر می گذارد و مراکز ملی هواشناسی و آبشناسی در سراسر دنیا کلیدی ترین بازیگران ارائه اطلاعات و خدمات مرتبط با تغییر اقلیم به شمار می آیند. سازمان هواشناسی جمهوری اسلامی ایران در کنار دانش و تجهیزات منحصر به فرد در اختیار، پیشرو در ارائه خدمات مرتبط کاهش و سازگاری با تغییر اقلیم در کشور است.

او افزود:اطلاعات هواشناسی براساس اطلاعات بین المللی داده می شود ما چندین پروژه هم در دستور کار داریم که یکی از آنها پیش بینی هشدار سیل است که نیازمند ۱۱ مولفه است،همچنین ایجاد سیل  سیستم زه کشی و شیب منطقه و شهرسازی  است.

رئیس سازمان هواشناسی تاکید کرد: پایش، پیش بینی و پیش آگاهی های اقلیمی به کمک ابزاری که بیش از ۶۰ سال در اختیار این سازمان است صورت می پذیرد و می تواند گام نخستین تصمیم سازی برای تصمیم گیران کلان کشور باشد و به همین سبب روز جهانی هواشناسی در سال ۲۰۲۴ «در خط مقدم اقدام اقلیمی» نامگذاری شده است. از این رو توسعه شبکه ایستگاههای دیدبانی  با هدف پایش بهینه اقلیم، اولویت اول این سازمان است. 

وی با بیان اینکه  از سوی دیگر به منظور ارتقای بهینه سامانه های هشدار سریع مقرر شده است که طرح ابتکاری «هشدار سریع برای همه» تا سال ۲۰۲۷ در تمامی کشورها مستقر شود تا یکی از محورهای اصلی سازگاری و کاهش خطر بلایا و همچنین توسعه پایدار در کشورها از جمله ایران راه اندازی گرددگفت: این مهم نیازمند همسویی تمام متولیان مرتبط با اقلیم در سراسر کشور است تا تاثیر گذاری نقش این چرخه ارزشمند بر همگان به ویژه سیاستگذاران تراز بالای کشور روشن تر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • عملکرد برتر بانک مسکن در میان بانک‌های کردستان
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق