Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جان برنان» رئیس سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، امروز (یک‌شنبه) خواستار ممنوعیت سفر «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، به آمریکا شد.

برنان با انتشار پیامی در حساب کاربری توییتر خود به گزارش اخیر آمریکا درباره ترور «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار مخالف سعودی، واکنش نشان داد و خواستار ممنوعیت سفر محمد بن‌سلمان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام سابق آمریکایی در این پیام نوشت: «صرف اعلام این خبر که محمد بن‌سلمان مسئول قتل وحشتناک خاشقجی است باعث نمی‌شود او مسئول شناخته شود.»

او در ادامه افزود: «دولت بایدن باید اقدامات بیشتری اتخاذ کند. تصمیم برای عدم برگزاری دیدار و امتناع از اجازه ورود ولیعهد سعودی‌ها به آمریکا شروع خوبی برای این اقدامات خواهد بود.»

این در حالی است که «جن ساکی» دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، ساعاتی پیش از تصمیم «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، برای تحریم نکردن مستقیم محمد بن‌سلمان دفاع کرد و  مدعی شد: «راه‌های مؤثرتری برای پاسخگو کردن عربستان برای این قتل وجود دارد.»

بر اساس گزارش اطلاعات آمریکا درباره قتل جمال خاشقجی، «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی، عملیاتی را در استانبول برای دستگیری یا کشتن این روزنامه‌نگار برنامه‌ریزی کرده است.

در این گزارش نام ۲۱ نفر به چشم می‌خورد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از مشارکت آن‌ها در قتل خاشقجی به نیابت از ولیعهد عربستان اطمینان دارد.

وزارت خارجه عربستان در واکنش به این گزارش مخالفت خود را اعلام کرد و با تکذیب این گزارش آن را محکوم دانست.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «موضوعاتی که در گزارش آمریکا درباره قتل جمال خاشقجی ذکر شده است، حاصل اطلاعاتی نادرست و نتیجه‌گیری‌های اهانت‌آمیز درباره برخی مقامات ارشد این کشور محسوب می‌شود که نمی‌توان آن را به هیچ‌وجه قبول کرد.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا ولیعهد سعودی جمال خاشقجی محمد بن سلمان سازمان سیا محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۵۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استوری تند و تیز محمد انصاری؛ برای نبرد با زمین‌خواری و اختلاس لباس رزم به تن کنید! + عکس

بازیکن سابق پرسپولیس یک استوری اعتراضی منتشر کرد.

طرفداری | محمد انصاری با انتشار یک استوری اینستاگرامی به وضع موجود معترض شد.

محمد انصاری بازیکن سابق پرسپولیس که از فوتبال و فضای آن دور است، با انتشار یک استوری اینستاگرامی اعتراض خود به برخی مسائل را نشان داد. محمد انصاری نوشت:

ای کاش برای نبرد با گرانی و فقر و رانت‌خواری و زمین‌خواری و اختلاس و مشکلات معیشتی و ناکارآمدی مسئولین و دزدی از بیت المال هم لباس رزم به تن می‌کردید.

 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • استوری تند و تیز محمد انصاری؛ برای نبرد با زمین‌خواری و اختلاس لباس رزم به تن کنید! + عکس
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد
  • امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟